Foto: Pexels
Polifenoli u tom napitku mogu spriječiti oštećenja i upale uzrokovane starenjem
Mnogi čimbenici pridonose starenju, a prehrana nije iznimka. Od naše kože do naših stanica, hrana koju jedemo pruža niz esencijalnih hranjivih tvari koje mogu podržati mikrobni mehanizam našeg tijela i pomoći nam da živimo dulje, zdravije.
Jedan napitak koji obećava u ovom području je čaj.
Neka su istraživanja sugerirala da biljni spojevi koji se nalaze u čaju, zvani polifenoli, mogu produžiti životni vijek crva, muha i miševa te su otkrili da je za ljude konzumacija čaja povezana sa smanjenim rizikom od raznih povezanih bolesti.
Međutim, vrlo je malo studija ispitivalo odnos između konzumacije čaja i biološkog starenja
U novom istraživanju, objavljenom u časopisu The Lancet Regional Health-Western Pacific, istraživači s kineskog Sveučilišta Sichuan pokušali su istražiti ulogu konzumacije čaja u dugovječnosti, koristeći podatke od gotovo 14.000 sudionika u dobi između 30 i 79 godina.
Sudionici su upitani koliko šalica čaja popiju svaki dan i procijenjeni su osnovni biomarkeri koji ukazuju na starenje, a potom su procijenjeni u naknadnoj studiji dvije do četiri godine kasnije.
Iz ovih podataka proizašao je jasan obrazac: ispijanje čaja povezano je sa sporijim biološkim starenjem, osobito za one koji stalno piju čaj i koji su konzumirali umjerene količine.
Naravno, ova korelacija ne mora nužno implicirati uzročnost, ali postoji niz molekula unutar čaja koje bi mogle biti u pozadini ovih potencijalnih svojstava protiv starenja.
Čaj je bogat polifenolima i antioksidansima za koje se vjeruje da igraju ulogu u smanjenju upale, eliminaciji toksičnih nusproizvoda i povećanju metabolizma stanica.
Za polifenole se također navodi da igraju važnu ulogu u podržavanju našeg crijevnog mikrobioma, s implikacijama na metabolizam, imunitet i kognitivnu funkciju.
Međutim, potrebna su daljnja istraživanja kako bi se potvrdilo koje bi molekule mogle biti u osnovi ove funkcije protiv starenja, no istraživanje pruža uvjerljive dokaze za čaj kao pristup koji se temelji na prehrani za usporavanje procesa starenja i potencijalno smanjenje rizika od bolesti povezanih sa starenjem.
najnovije
najčitanije
Svijet
SASTANAK
Trumpovi izaslanici sastali se s posrednicima u ratu u Gazi
Zadar
PET VIJESTI TJEDNA
Donosimo pregled vijesti koje su obilježile tjedan u Zadru i županiji
Vaterpolo
VELIKI USPJEH
Hrvatska vaterpolska reprezentacija do 20 godina osvojila titulu prvaka Europe
Nogomet
MAMUT HEROJ
HNL: Varaždin ostao stopostotan
Tenis
HRVATSKA TENISAČICA
Poraz Vekić u Cincinnatiju
Crna Kronika
ŠIRE BENKOVAČKO PODRUČJE
Neslužbeno: Uhićena tri hrvatska državljanina i Poljakinja, bračni par ih zatekao dok su palili vatru?
Županija
Vatrena stihija
Ugašen požar na Dugom otoku, a u Galovcu je trenutno najteže
Županija
ISPRIČALA DETALJE
Svjedokinja koja je prijavila uhićene za palež: ‘Vozili smo prema Škabrnji. Jedan je vikao na mojeg supruga’
Crna Kronika
Jučer u 21:55
STRAVA U ZADRU! Osoba izbodena nožem, strani državljanin priveden
Županija
GORILO DANAS