Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Glazbena škola Blagoje Bersa

Novo lice jednog od najpoznatijih baleta na svijetu

Autor: Nikolina Lucić

21.12.2022. 10:43
Novo lice jednog od najpoznatijih baleta na svijetu

Foto: Mate Komina



Pahuljice, zvijezde i veliko veselje. Nema Božića bez Orašara – kultnog baleta Petra Iljiča Čajkovskog, koji je diljem svijeta postao simbolom božićnog veselja. A dio tog veselja Zadranima su donijeli i učenici i nastavnici Plesnog odjela Glazbene škole »Blagoje Bersa« uz pomoć vrsnih plesačica Vlaste Marotti Hrašćanec i Sanje Petrovski.


Učenici i kolege nastavnici opraštaju se ovom predstavom s njima uz osjećaj trajne zahvalnosti. Upravo zajednička kreativna igra povezivala ih je godinama i s velikim zadovoljstvom zajednički su oblikovali i ovu predstavu te pružili učenicima, kojima se uvijek teško oprostiti od svojih nastavnika i mentora, ideju mogućih daljnjih suradnji.


– Na taj način direktno smo na probama povezali učenike u zajedničkom stvaranju. To je predstavljalo znatan napor i za njih i za roditelje, pošto se nastava uz probe neometano odvijala, ističe ravnateljica Branka Višić Karavida, dok je Petrovski kazala kako joj je bio užitak ponovno se vratiti u plesačke i profesorske cipele, te svojim učenicima pomoći u realizaciji ove kultne predstave.




– U realizaciji predstave sudjelovali su svi učenici Plesnog odjela iz Zadra i iz Preka, čime smo objedinili njihove talente i zadarskoj publici pružili novo lice svjetski poznatog Orašara, koji smo prilagodili uzrastu plesača, kazala je Petrovski, ističući kako je uz kolegicu Marotti Hrašćanec, te nastavnike GŠ-a Blagoje Bersa plesala u predstavi, dok su srednjoškolke koje su izvodile solističke točke bilena napravile koreografiju.


– Iako sam u mirovini ne mirujem i bilo mi je iznimno drago još se jednom vratiti u školu i pomoći u realizaciji Orašara, zaključila je Petrovski.


Plesni odjel oblikovao je Orašara dramaturškim skraćenjima u glazbi ove globalno popularne baletne partiture P. I. Čajkovskog. Učenici po prvi puta nisu bili podijeljeni po razredima u kojima oblikovani zadane koreografije, već su izabrani pojedinačno za veće ili manje uloge i sudjelovali su u kreaciji solo koreografija