Foto: Ford
Ford sada preuzima filozofiju koju Toyota gura tamo još od Priusa krajem 90-ih godina prošlog stoljeća kao prvog masovno proizvedenog hibridnog modela
Elektrifikacija prometa osobnim vozilima kao da posljednjih godina nije imala alternative. Kupce kao da se nije ništa pitalo i smatralo se samorazumljivim da će prihvatiti ono što industrija gura u ime ublažavanja klimatskih promjena kao plemenitog cilja, odmah do onog manje plemenitog, ostvarivanja profita pod svaku cijenu. No, kupci imaju svoju logiku.
A ona se može iskazati kroz brojke. Prodaja električnih automobila globalno usporava. Ljudi i dalje kupuju nove automobile s motorima na unutarnje sagorijevanje. I to u velikoj većini, u SAD-u je prošle godine prodano 1,1 milijun električnih automobila što je rekord, ali i dalje tek 7,5 posto od ukupne prošlogodišnje prodaje. Nadalje, primjetan je trend da ljudi, kad se već odlučuju za alternativu, u sve više slučajeva biraju hibridna vozila, ona s kombinacijom motora na benzin i električnog pogona čiju bateriju puni rad motora ili se eksterno napajaju.
S tim na umu, auto-industrija je prisiljena da se brzo prilagođava i mijenja planove. Tako je Ford jučer objavio da odgađa proizvodnju barem dva prije najavljena električna modela i da se posvećuje opsežnijoj proizvodnji hibridnih modela.
Ford ovdje nije usamljen, slijedi slične odluke Mercedesa i General Motorsa koji su suočeni s neočekivano malom potražnjom za električnim autima napravili zaokret u strategiji. Čini se da se voda vraća na mlin najvećem proizvođaču automobila na svijetu Toyoti. Japanska firma je ne tako davno označavana kao gubitnik „električne“ ere auto-industrije jer je odbijala izbacivati na tržište nove sasvim električne modele. I u ovom trenutku Toyota ima u ponudi samo jedan sasvim električni model, bZ4X. Iako su najavili širu paletu u roku od dvije godine, s obzirom na kretanja na tržištu, lako bi se moglo dogoditi da nje odustanu i drže se svoje oprobane i sad već dugovječne politike proizvodnje hibridnih modela. U svom asortimanu imaju ih trenutno čak 15, počevši s dobrom starom Corollom koja se može kupiti za tridesetak tisuća eura.
Prednosti hibrida očite su. Za razliku od čisto električnih, skuplji su neznatno od modela na benzinski pogon, ljudima ulijevaju više povjerenja u tranziciji s jedne vrste vozila na drugu, jer ih se i dalje može napuniti na benzinskoj postaji za par sekundi, a poznato je da zahvaljujući asistenciji električnog motora troše manje. Konkretno, spomenuta Corolla, tek 4 litre na sto kilometara u kombiniranoj vožnji. Plug-in verzije su još praktičnije, s napunjenom baterijom Toyotin RAV4 SUV može bez paljenja motora preći 60-ak kilometara. Drugim riječima, za gradsku vožnju, kod ovakvog automobila, tank s benzinom može biti samo rezerva za sigurnost, koristiti se povremeno ili doslovno nikad.
Ford sada preuzima filozofiju koju Toyota gura tamo još od Priusa krajem 90-ih godina prošlog stoljeća kao prvog masovno proizvedenog hibridnog modela. Naime, najavili su da će do kraja ovog desetljeća svaki njihov model u ponudi imati hibridnu verziju.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Liga prvaka
Niclas Fullkrug donio minimalnu prednost Borussiji, Parižani dvaput pogodili vratnicu
Hrvatska
PETAR VUŠKOVIĆ
Analitičar: Milanoviću smo dno dna EU!? Pa ljudi moji, pretekli smo Rumunjsku, Slovačku i Grčku!
Svijet
BEOGRAD
Budući premijer Srbije želi bolje odnose s Hrvatskom, Žigmanov opet u vladi
Nogomet
Županijski kup
Škabrnja ’91 i Hrvatski vitez nakon drame u finalu
Nogomet
Serie B
Nekadašnji osvajač Kupa UEFA i Kupa kupova se vratio u Serie A, bivši napadač Rijeke nije igrao
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA
Snažan potres magnitude 4,3 kod Slunja, osjetio se i u Zagrebu i u BiH
Županija
voda