Foto: Zvonko KUCELIN
Zračna luka Zadar konstantno ukazuje na nužnost zatvaranja tog kritičnog dijela ceste zbog direktnog ugrožavanja sigurnosti zračnog i cestovnog prometa, o čemu najviše za sebe kazuju podaci o brojnim prometnim nesrećama sa stradalim osobama i velikom materijalnom štetom, piše predstavnik zaposlenika Zračne luke Darko Marković
Zaposlenici Zračne luke Zadar uputili su pismo javnosti u kojem su reagirali na najave da se cesta kroz Zemunik, koja sada prelazi rulne staze, neće zatvoriti. Predsjednik Radničkog vijeća Darko Marković uime Radničkog vijeća zaposlenika ZLZ i kao član Nadzornog odbora Zračne luke Zadar tako kaže:
– Neugodno smo iznenađeni najnovijom izjavom ministra Kalmete koju je dao na sastanku u Zemuniku, za koju smo doznali iz medija, da se neće zatvoriti prijelaz preko rulnice postojeće ceste Zadar-Zemunik, kako je to već nekoliko mjeseci prije najavljeno i dogovoreno i to od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Hrvatskih cesta još u proceduri ishođenja građevinske dozvole (početak 2006. g.) za novoizgrađenu brzu cestu Zadar II-Gaženica kao alternativnog pravca općine Zemunik prema gradu Zadru pored još postojeće opcije preko Smokovića. Naime, Zračna luka Zadar konstantno ukazuje na nužnost zatvaranja tog kritičnog dijela ceste zbog direktnog ugrožavanja sigurnosti zračnog i cestovnog prometa, o čemu najviše za sebe kazuju podaci o, nažalost, brojnim prometnim nezgodama sa stradalim osobama i velikom materijalnom štetom.
Crna točka
O ozbiljnosti situacije u kojoj se nalazi Zračna luka Zadar, kaže Marković, najzornije govori zapisnik s očevida obavljenog u travnju ove godine od strane najkompetentnijih osoba Odjela aerodroma i zaštite zračnog prometa pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, gdje se izričito navodi da taj prijelaz križanja zračnog i cestovnog prometa kao tzv. crna točka zračne luke predstavlja glavnu opasnost ugrožavanja sigurnosti cjelokupnog prometa te stoga ukazuje upravi Zračne luke Zadar na žurno postupanje u otklanjanju te pogibeljne lokacije na cesti.
– Nažalost, sada se kao kompromisno rješenje nameće izgradnja podvožnjaka, što također nije prihvatljiva opcija za Zračnu luku Zadar. S obzirom da bi izvođenje tako građevinski zahtjevnog i složenog objekta (koji se može izvoditi isključivo u širokom iskopu), imalo za rezultat zatvaranje prometa u Zračnoj luci na duže razdoblje i time ostavilo 120 zaposlenika i njihovih obitelji bez mjesečnih primanja!
Isto tako sama procedura ishođenja potrebitih dozvola za gradnju, uz prethodno detaljno geomehaničko ispitivanje terena zbog jakih podzemnih voda, iziskuje duže vremensko razdoblje, što znači da će se zaposlenici koji satima dežuraju na prijelazu i dalje svaki dan suočavati s mogućim incidentima o čijim katastrofalnim posljedicama, kako za Zračnu luku tako i cijelu regiju, nije potrebno niti govoriti, kaže Marković.
Omogućiti razvoj Zračne luke
– Javnosti je poznato da se Zračna luka Zadar kao jedan od najviše ratom devastiranih infrastrukturnih prometnih objekata u RH postupnom obnovom i dogradnjom, dovođenjem novih zrakoplovnih kompanija, uvođenjem novih destinacija, takoreći dizao iz pepela i već sada s kontinuiranim trendom porasta broja putnika i zrakoplova doveo na zavidnu razinu koju ovaj grad i županija, svakako, zaslužuju, te bi nam stoga samo trebalo omogućiti nesmetan rad i poslovanje (kojim samostalno i redovno osiguravamo plaće našim zaposlenicima) na nastavku promocije turizma, gospodarstva i općenito sada već u svijetu uočene prepoznatljivosti Zadra kao najpoželjnije turističke destinacije u našoj regiji, zaključuje Marković te uime zaposlenika Zračne luke predlaže da se još jedanput studiozno razmotre sve relevantne činjenice kako bi se postiglo optimalno rješenje na zadovoljstvo i dobrobit Zračne luke Zadar i općine Zemunik i cjelokupne zadarske regije. U međuvremenu, dok se isto ne postigne, radnici inzistiraju na zatvaranju ceste do kraja turističke sezone.
Cesta može dovesti Zračnu luku na crnu listu aerodroma
Uprava zračnog prometa pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture je u zapisniku s očevida Zračne luke Zadar, sačinjenom 24. i 25. travnja ove godine, navela kako je Zračna luka Zadar kvalitetno pripremljena za predstojeću sezonu, osim u dijelu sigurnosti (safety) i zaštite zračnog prometa (security), zato što “crna točka” (prijelaz ceste preko rulne staze) osobito zbog povećanog broja zrakoplovnih operacija može uzrokovati incident koji bi mogao ZL Zadar dovesti na crnu listu aerodroma (aerodromi na koje ne lete zrakoplovi zračnih luka prijevoznika iz EU), a što bi negativno utjecalo na Zračnu luku Zadar i turističku ponudu Zadarske županije.
“Posebno skrećem pozornost ZL Zadar na dopis Hrvatskih cesta d.o.o oznaka ur. broj: 300/2006/156/MP od 27. 1. 2006. god. kojim Hrvatske ceste potvrđuju da će s izgradnjom i puštanjem u promet četverotračne brze ceste spoj Zadar II – Gaženica, a koja je puštena u promet krajem 2007. trajno zatvoriti za javni promet državnu cestu D 502 u dijelu od županijske ceste Ž 6030 do ulaza na internu prometnicu Zračne luke Zadar. Radi osiguranja uvjeta za nesmetano i sigurno prometovanje zrakoplova ukazujem Upravi Zračne luke Zadar da žurnim postupanjem otkloni navedenu “crnu točku”, navodi načelnik Odjela aerodroma i zaštite zračnog prometa u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Nikola Mihelčić.
HC se obvezao na zatvaranje ceste
Hrvatske ceste d.o.o. su 2006. potpisale potvrdu kako će izgradnjom i puštanjem u promet četverotračne brze ceste spoj Zadar II – Gaženica, trajno zatvoriti za javni promet sadašnju državnu cestu D 502 u dijelu između županijske ceste Ž 6030 do ulaza na internu prometnicu unutar Zračne luke Zadar, uključujući i sadašnje križanje D 502 sa stazom (rulnicom) za voženje zrakoplova kako je opisano u zahtjevu Zračne luke Zadar.
“Temeljem ove potvrde kao dokaza da će taj dio ceste još dok je u našoj nadležnosti biti ukinut/zatvoren za promet u trenutku puštanja u promet nove državne ceste D-502, smatramo da su ispunjeni svi Vaši zahtjevi te Vas molimo za hitno izdavanje potvrde nadležnom ministarstvu za izdavanje građevinske dozvole”, stoji u dokumentu što ga je 2006. potpisao predsjednik Uprave HC-a Stjepko Boban.
najnovije
najčitanije
Vaterpolo
Svjetski kup vaterpolista
Ivica Tucak: Krenuli smo s pomlađivanjem reprezentacije
Svijet
Robert Fico
Slovačka će razmotriti uzvratne mjere ako Ukrajina zaustavi tranzit ruskog plina
Zadar
OBLJETNICA
Obilježeno 35 godina utemeljenja zadarskog HDZ-a
Svijet
Do Kwon
Crna Gora će izručiti “kralja kriptovalutama” SAD-u
Svijet
U Jemenu teško ozlijeđen djelatnik UN-a, evakuiran i na liječenju u Jordanu
Scena
LOVRE BRALIĆ
VIDEO Sin Tomislava Bralića zapjevao na božićnom koncertu u Arsenalu: Izveo je veliki Thompsonov hit
Crna Kronika
PREVEZEN U BOLNICU
PROMETNA NESREĆA Automobil naletio na pješaka u Kožinu
Zadar
Beskućništvo
BEZ DOMA Danas je više beskućnika nego kreveta u prenoćištu: ‘U dvije male sobice, na krevetima na kat…’
Županija
"Božićni masakr Marinovića"
UŽAS PRED BOŽIĆ Svjedočanstvo žene koja je preživjela pokolj u Bruškoj: ‘Bila je to noć užasa, koju je teško opisati…’
Zadar
NE PROPUSTITE