Srijeda, 24. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Smrt u jezeru zbog neoznačene ceste

10.10.2010. 22:00
Smrt u jezeru zbog neoznačene ceste


Obitelj Jurković za put iz sela Mateše odabrala je, nažalost, neoznačenu cestu koja ih je odvela ravno u jezero HE Lešće. Svi peru ruke od odgovornosti
Dvije su osobe poginule, a dvije se uspjele spasiti nakon slijetanja automobila u akumulacijsko jezero nove hidroelektrane Lešće, koje se jučer oko 1.50 sati dogodilo kod sela Otok na Dobri u općini Bosiljevo.
Stravična nesreća koja je u crno zavila obitelj Jurković iz Mostara u pozadini ima bizaran razlog. Mostarci su se svojim “mercedesom” vraćali sa svadbe u obližnjem selu Mateše i krenuli jednom od seoskih prometnica. Gusta magla i mrak nisu im vjerojatno dozvolili vidjeti da su krenuli cestom, potopljenom nakon nedavnog punjenja akumulacijskog jezera. “Mercedes” je u čas završio pod vodom na oko šest metara dubine.
Sedamdesetogodišnja Slavka Jurković i njen 25-godišnji sin Rafael utopili su se, dok su iz hladnog jezera uspjeli isplivati 43-godišnja kćer Dragica i 37-godišnji sin Robert.
Na mjestu tragedije zatekli smo jučer ujutro Ivana Jurkovića, oca i supruga poginulih, koji nam je prepričao da je cijela obitelj u subotu bila u Matešama na svadbi njegove sestrične.
– Bila je grozna magla i oni su u jednom trenutku skrenuli krivo na raskršću i izgubili kolonu pred sobom. Ja sam na televiziji vidio da je tu prije par mjeseci napravljeno jezero, ali nismo imali pojma da je tako blizu, smogao je snage ispričati shrvani Ivan Jurković.
Prebacivanje nadležnosti
Tijekom jučerašnjeg dana nije bilo moguće dobiti suvisao odgovor na pitanje na kojoj se adresi nalazi krivac za nesreću. Nadležni su odgovornost za neobilježavanje prekida ceste, koja je donedavno vodila uz korito rijeke Dobre, a danas završava u novom akumulacijskom jezeru, redom prebacivali s jednih na druge.
U Županijskoj upravi za ceste Karlovac tvrde kako se prometnica nalazi pod ingerencijom Općine Bosiljevo. Sličan odgovor daju i u Hrvatskoj elektroprivredi.
– Naši su kolege obišli teren i smatramo da smo sve napravili u skladu s propisima. Prije punjenja jezera smo obavijestili sve nadležne institucije, od vodovoda, do službi koje brinu o cestama. Držimo da prema Zakonu o gradnji tu završava naša ingerencija, no to u ovom času ipak ne možemo sa sigurnošću tvrditi, rekao je za naš list glasnogovornik HEP-a Radomir Milišić, dodajući da će točnu odgovornost utvrditi policija.
Sve ceste neobilježene
Načelnik Bosiljeva Josip Korenić ima, međutim, drugačije mišljenje.
– Istina je da je to bila cesta pod našim upravljanjem, ali Općina nije gradila HE Lešće ni punila jezero. Stoga mislim da je HEP kao investitor trebao obilježiti da cesta više ne vodi nikamo već završava u jezeru, ustvrdio je Korenić.
Nerazvrstana lokalna cesta u Otoku na Dobri nije jedina koja je potopljena nakon što je u lipnju razina Dobre podignuta za pedesetak metara. Na području Bosiljeva i Generalskog Stola ima ih više od deset, a propisno označena, po Korenićevim riječima, nije nijedna.
Stoga je bilo samo pitanje kada će se dogoditi tragedija poput jučerašnje.
 


Slična nesreća u Španjolskoj


Do slične je nesreće prošli vikend došlo u Španjolskoj, gdje je u slijetanju automobila u akumulacijsko jezero Le Serena u koje se prikuplja voda iz rijeke Zujar, poginula jedna osoba. Dvojica muškaraca usključila su navigacijski GPS uređaj želeći po noći pronaći najbrži put do Seville. No navigacija ih je odvela na sporednu cestu koja je također vodila točno u jezero. Vozač se utopio, dok je njegov suputnik uspio isplivati.




 


Brojne kontroverze oko HE Lešće


Gradnju “Lešća”, prve hidrocentrale izgrađene od proglašenja hrvatske samostalnosti i prije ove nesreće su pratile brojne kontroverze. Od toga da je njome nepovratno uništen jedinstveni kanjon riječne ljepotice Dobre, preko činjenice da iz jezera voda nekontrolirano otječe i poplavljuje okolna područja, do najnovijih informacija da je HEP pri gradnji “zamračio” milijune. HE Lešće, koja će Hrvatskoj donijeti jedan posto ukupnih godišnjih potreba struje, stajao je skoro sto milijuna kuna, a u probni ga je rad koncem kolovoza svečano pustila premijerka Jadranka Kosor.