Četvrtak, 21. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

“Ljuti pacijenti prijete, razbijaju po bolnici, a mi ne možemo ništa”

20.03.2017. 23:00
“Ljuti pacijenti prijete, razbijaju po bolnici, a mi ne možemo ništa”


Gotovo svakodnevno imamo incidente u kojima ljuti pacijenti prijete, galame i razbijaju po bolnici, a mi ne možemo ništa. Imamo zaštitara koji stoji na ulazu u bolnički prostor, ali odjeli nemaju zaštitara, rekao je Edi Karuc, zamjenik ravnatelja OB Zadar.
Problem s nasilnim pacijentima jest u tome što medicinsko osoblje u velikom broju čine žene koje se u tim situacijama povuku i pozovu zaštitara i policiju te se nastoje ne uplitati i ne ulaziti u sukobe.
Preopterećeni
– Mi moramo imati otvorena vrata odjela i moramo primiti svakoga tko dođe. Ako netko dođe usred noći mi ga moramo pustiti u prostor bolnice i na odjel jer ne znamo je li on hitan pacijent ili ne, treba li mu pomoć ili ne. Ovaj vikend je bio slučaj da je pacijent prvo bio na psihijatriji gdje ga je liječnica htjela hospitalizirati, što je on odbio i porazbijao po njenoj ambulanti. Nakon toga je došao na Hitni prijem gdje je opet pijan i agresivan počeo vikati te prijetiti da će baciti bombu. Prije par godina smo imali situaciju gdje je jedna osoba s drvenom letvom ušla na JIL te prijetila da će istući liječnike, ispričao nam je Karuc istaknuvši kako bolničko osoblje uopće nije zaštićeno od eventualnih napada, te se nedavno dogodio napad na pedijatra Ivicu Glavana u prostoru bolnice.
– Razmišljali smo o angažiranju zaštitara, ali ne možemo baš staviti naoružane zaštitare na ulaz u bolnicu, mislim da to ne bi imalo smisla, zaključio je Karuc dodavši da stalno razmišljaju o načinu kako povećati sigurnost djelatnika u bolnici.
Inače, Objedinjeni hitni bolnički prijem, koji je otvoren 2014. godine, trebao bi zbrinjavati akutno oboljele i ozlijeđene osobe s ugroženim vitalnim funkcijama, međutim, prema onome što su nam rekli brojni djelatnici OB Zadar, to u praksi nije uvijek tako.
– Hitni bolnički prijem preopterećen je brojnim pacijentima koji uopće nisu hitni. Naime, svakodnevno imamo na desetke ljudi koji dolaze na preglede, a da uopće nisu hitni pacijenti. Dolaze zbog blago povišene temperature, zato jer ih boli uho ili zub, zbog svrbeža glave ili leđa i slično. Nekad dođu usred noći pa traže tablete zbog boli od nekakvih uboda, jer su ugazili na morskog ježa i slično. Mi tada moramo napraviti kompletnu obradu od vađenja krvi, urina preko drugih pretraga koje sustav koštaju gomile novaca i naše djelatnike mnogo vremena i energije, kazao nam je Karuc.
Nepotrebne pretrage
Istaknuo je da ima ljudi koji koriste situaciju u zdravstvu pa znaju i lagati da ih boli u prsima i na taj način u jedan dan obave mali sistematski pregled, jer im se napravi ultrazvuk, rengen, pa čak i CT.
 – Ako bi pacijent išao redovnim putem obaviti sve ove pretrage izgubio bi nekoliko mjeseci, dok na ovaj način sve obavi u par sati i to ljudi koriste. A kad se utvrdi da su zdravi – nikome ništa, nitko neće platiti za nepotrebne pretrage te vrijeme i novac koji je utrošen i to je ono što je veliki problem, a što je ministar Nakić mislio spriječiti naplaćivanjem usluge, pojasnio je Karuc. Istaknuo je kako Hitni prijem radi po principu hitnosti, odnosno najhitniji pacijenti imaju prednost, bez obzira kad su stigli.
– Događa se da dođe osoba koju boli noga ili zub ili slično, a kako to nije hitan slučaj onda u hitnom prijemu mora čekati i ne žele prihvatiti da ima hitnijih slučajeva, pojasnio je Karuc probleme s kojima se svakodnevno susreće osoblje na tom prijemu.
Na pitanje je li im bilo jednostavnije raditi prije, dok je Hitni prijem bio izdvojen iz bolnice, rekao je da je bilo lakše jer su u bolnicu već dolazili pacijenti koji su bili trijažirani, pa su hitni slučajevi išli direktno na kirurgiju, a ostali su upućivani kod svojih liječnika. Ovako se, kaže, bespotrebno troši i vrijeme i novac.