Foto: Ivan JAMIČIĆ
Zbog ušteda, ili i zbog nedostatka pomorskoga kadra, pomorcima je sve teže, rade na tim teškim poslovima i više od 8 sati dnevno i tako dolazi do zamora, što otvara problem organizacije rada na brodovima, napominje kap. Nino Dunat, dodajući da će se kapetani iz ove Zajednice zalagati i za osiguranje većeg broja kadrova u pomorstvu, kao i za promjene u obrazovanju pomoraca
U nešto manje od jedne i pol godine, koliko je prošlo od njezine osnivačke skupštine, Zajednica hrvatskih udruga pomorskih kapetana, čije je sjedište u Zadru, je uspješno obavila niz poslova na afirmaciji ove udruge koja okuplja više od tisuću kapetana duge plovidbe iz više udruga diljem naše obale, od Rijeke do Dubrovnika.
Prvi predsjednik ove Zajednice je, kako je poznato, bio zadarski kapetan Nino Dunat, koji je ovoga tjedna na prvoj redovnoj godišnjoj skuštini održanoj u Splitu i podnio izvješće o proteklome radu. Među ostalim, Zajednica hrvatskih udruga pomorskih kapetana je kroz to razdoblje uredno registrirana u državnim tijelima, učlanjena je u srodnu europsku udrugu, CESMA-u, a istodobno je zalaganjem prije svega njezinog vodstva učinila mnogo i brojnim konstruktivnim prijedlozima upućenim domaćim i međunarodnim adresama, onima koje mogu rješavati brojne nagomilane probleme današnjih pomoraca.
-Nastojali smo biti na pomoći našim kolegama u zemlji i svijetu i utjecati da se donesu bolji i kvalitetniji zakonski propisi za područja koja se tiču mora i pomorstva, ali i da se ukinu neke vrlo loše prakse. Kao primjerice neopravdana kriminalizacija pomoraca, kazao nam je kap. Nino Dunat, podsjetivši kako je ova udruga učinila sve što je bilo u njezinoj mogućnosti da se poznati slučaj hrvatskoga kapetana Krista Laptala pozitivno riješi i da se čovjek pusti iz grčkoga zatvora, gdje je dospio neosnvano, po tzv. zapovjednoj odgovornosti. Kap. Dunat je kao predsjednik Zajednice hrvatskih udruga pomorskih kapetana o ovome slučaju govorio lani i na godišnjoj skupštini CESMA-e u Genovi, gdje je uz ostalo predložio da treba propisima odrediti da se sklapaju posebni ugovori i radi obeštećenja pomoraca za sve njihove patnje i stradanja koja nisu u okvirima normalnoga rizika pomorskog posla. A to su i slučajevi patnji kakve je prošao kap. Laptalo, po neosnovanoj kriminalizaciji, potok su tu i zarobljavanja pomoraca od pirata kakvih je sve više, te sličnih ucjena što ih proživljavaju pomorci diljem svijeta itd. Naši kapetani naglašavaju kako se u rješavanje tih problema, a radi zaštite brodova i pomoraca treba uključiti međunarodna zajednica. U mjesečniku CESMA- e je također izišao članak hrvatskih kapetana kojim oni razotkrivaju, analiziraju i predlažu odgovornosti za ekološke katastrofe na moru koje bi važile jednako za cijeli svijet. Sve to i niz drugih aktivnsoti iz rada ove Zajednice u proteklom razdoblju iznio je na skupštini u Splitu kap. Nino Dunat, koji nas je informirao i o nekim dogovorima iz plana za iduće razdoblje.
Tako je ova Zajednica uključena i u radno tijelo Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a koje će razmotriti prijedlog za izmjenu Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljnosti pomoraca. O toj temi, odnosno o pitanjima obrazovanja i rada pomoraca raspravljat će se ovoga proljeća na posebnoj konferenciji.
-Zbog ušteda, ili i zbog nedostatka pomorskoga kadra, pomorcima je sve teže, rade na tim teškim poslovima i više od 8 sati dnevno i tako dolazi do zamora, što otvara problem organizacije rada na brodovima, napominje kap. Nino Dunat, dodajući da će se kapetani iz ove Zajednice zalagati i za osiguranje većeg broja kadrova u pomorstvu, kao i za promjene u obrazovanju pomoraca. Naime, on ističe kako se u Europi i svijetu do visokih ponorskih zvanja dolazi ponešto drugačije nego u nas. Jer, osnova pomorskoga školovanja je zapravo srednja pomorska škola, a potom kandidat treba ploviti, pa tek potom, kad vidi kako je to u praksi, treba odlaziti na doškolovanje do najvišega zvanja. Jer, u praksi oni danas poslije srednje škole odlaze na više škole ili fakultet, a potom bez prakse dolaze na brod, a dogodi se i da tek tada shvate kako im ne odgovara to zanimanje. U europskim zemljama je to riješeno drugačije, pa se dogodi da i naši pomorci na primjer u Nizozemskoj polažu ispite za veća pomorska zvanja. U svakom slučaju Zajednica će se zalagati da što boljim školovanjem, ali i za što većim brojem pomoraca, kojih danas nedostaje.
Od kap. Dunata i kap. Slobodana Vrdoljaka, tajnika zadarske udruge, a koji je ponovo izabran i za tajnika Zajednice, saznajemo također da se priprema ovogodišnja skupština CESMA-e u Bugarskoj, a na njoj će se uz ostale aktualne teme raspravljati i o potrebi veće sigurnosti plovidbe u Crnom moru.
Inače, na skupštini u Splitu za novoga predsjednika Zajednice hrvatskih udruga pomorskih kapetana je izabran član splitske udruge, koja će predsjedati iduću godinu dana, kap. Paško Kolombatović.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Hvalevrijedan potez
Pavle Marčinković otpisao potraživanje prema KK-u Zadar
Crna Kronika
NESREĆE
U prometnim nesrećama u Zadru ozlijeđeni pješaci, završili u bolnici
Ostali sportovi
Prva ŽMNL
Prva pobjeda Dasiadda, utiha Fortune protiv KB-a
Hrvatska
OCJENE
TripAdvisor: Hrvatska s razumnim cijenama i iskustvima vrijednih novca
Footopis
cilj ostvaren
Vatrena misija u Ligi nacija bila je uspješna: Posebno su impresionirali igrači ‘iz drugog plana’
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja