Subota, 23. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Identifikaciji darovitih učenika milijun kuna iz EU fondova

19.12.2018. 19:45
Identifikaciji darovitih učenika milijun kuna iz EU fondova


U Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru održana je završna konferencija EU projekta Osnovne škole Bartula Kašića "ZadarZaDar" – Doživljajna pedagogija u prirodoslovnim predmetima za razvoj darovitih učenika.
Na konferenciji su se okupili predstavnici svih sudionika u projektu, a okupljene su pozdravile rektorica Dijana Vican, ravnateljica Bartula Kašića Katica Skukan, dok je projekt detaljnije predstavila Vera Šušić, voditeljica projekta.


U projektu pet škola, Sveučilište i Grad
– Svrha ovog projekta je ojačati kapacitete zadarskih osnovnih škola za uspostavu sustava koji će omogućiti uočavanje i utvrđivanje darovitih učenika, primjenu doživljajne pedagogije i druge oblike razvoja darovitih učenika te uspostavljanje suradničke platforme za podršku "Online centra Zadar za darovite", pojasnila je Šušić dodavši kako je projekt počeo u lipnju prošle godine za što su iz EU fondova dobili gotovo milijun kuna. Inače, "ZadarZaDar" – Doživljajna pedagogija u prirodoslovnim predmetima za razvoj darovitih učenika je projekt odobren kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali koji se provodi u okviru instrumenta Poticanje rada s darovitom djecom i učenicima na predtercijarnoj razini.
Osim Bartula Kašića, koja je nositelj, u projektu su sudjelovale i OŠ Šimuna Kožičića Benje, Krune Krstića, Zadarski otoci te OŠ Sv. Filip i Jakov, kao i Sveučilište te Grad Zadar.
U projektu je sudjelovalo 150 odgojno-obrazovnih djelatnika iz pet osnovnih škola koji su se stručno usavršavali, 164 odgojno-obrazovna stručnjaka iz javnih institucija, odgovornih za razvoj i provedbu obrazovnih politika te 100 potencijalno darovitih učenika, po 20 učenika iz svake partnerske škole.


Testovi za procjenu
Oni su birani kroz primjenu kreiranih listi opažanja za učitelje i roditelje u svrhu identifikacije darovitih učenika te je izrađeno pet školskih planova za rad s darovitom djecom.
 – Tijekom projekta stvorena je platforma za učenje na daljinu, opremljen je praktikum prirodoslovlja te je kreiran priručnik "Razvijanje socijalno emocionalnih vještina darovitih učenika". Također, publicirana je znanstvena monografija "Odgoj i obrazovanje darovitih učenika suvremene pedagogijske implikacije" i to u suradnji s Odjelom za pedagogiju, pojasnila je Šušić istaknuvši kako su kreirali i 100 individualiziranih programa, odnosno kurikuluma prilagođenih darovitim učenicima uključenima u projektne aktivnosti.
Još jedna novost je stvaranje novih alata za identifikaciju darovitih učenika koji su rađeni na standardiziranom uzorku na području cijele Hrvatske, tako da se mogu primijeniti svugdje u Hrvatskoj kao i testovi za procjenu darovitosti koji se mogu raditi na kraju prvih razreda.