Foto: Ilustracija/Luka Jeličić
Upravno vijeće HZMO-a donijelo je odluku o usklađivanju mirovina od prvog siječnja, a kojom je aktualna vrijednost mirovine povećana za 2,68 posto odnosno za 14,84 eura, a izračunata je na temelju objavljenih službenih podataka Državnog zavoda za statistiku. Uvećane mirovine korisnicima će se isplatiti u travnju s mirovinom za ožujak i zajedno sa zaostacima za siječanj i veljaču.
U HZMO-u pojašnjavaju da se stopa usklađivanja aktualne vrijednosti mirovine, koja se primjenjuje 1. siječnja i 1. srpnja, određuje tako da se aktualna vrijednost mirovine uskladi po stopi koja se dobije zbrajanjem stopa promjene prosječnog indeksa potrošačkih cijena i stopa promjene prosječne bruto plaće svih zaposlenih u Hrvatskoj u prethodnom polugodištu u odnosu na polugodište koje mu prethodi. Ako je udio stope promjene prosječnog indeksa potrošačkih cijena u zbroju stopa manji ili jednak 50 posto, stopa usklađivanja mirovina određuje se tako da se zbroji 15 posto stope promjene prosječnog indeksa potrošačkih cijena i 85 posto stope promjene prosječne bruto plaće. Ako je udio stope promjene prosječnog indeksa potrošačkih cijena u zbroju stopa veći od 50 posto, stopa usklađivanja mirovina određuje se tako da se zbroji 85 posto stope promjene prosječnog indeksa potrošačkih cijena i 15 posto stope promjene prosječne bruto plaće.
Na sjednici su donesene i odluka o najnižoj mirovini za jednu godinu mirovinskog staža od 1. siječnja 2026. prema kojoj najniža mirovina za jednu godinu mirovinskog staža iznosi 15,73 eura. Donesena je i odluka o osnovici za određivanje naknade zbog tjelesnog oštećenja i o usklađivanju novčanih naknada zbog tjelesnog oštećenja od 1. siječnja 2026. prema kojoj osnovica za određivanje te naknade zbog tjelesnog oštećenja, nastalog zbog ozljede na radu ili profesionalne bolesti iznosi 340,11 eura, te odluka o faktoru osnovne mirovine koji iznosi 0,75.
Također, donesena je i Odluka o visini najniže mirovine hrvatskom branitelju iz Domovinskog rata za godinu 2026., koja se od 1. siječnja određuje u svoti od 339,54 eura mjesečno.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
HZZO
Stigla sjajna vijest za djecu leptire: HZZO uvrštava skupi lijek na listu
Ostalo
10. studenog
NA DANAŠNJI DAN Prije 824 godine Zadar su opkolili križari, uslijedili su ubojstva, silovanja i pljačke diljem grada
Zadar & Županija
forum u školi
Evo što zadarski srednjoškolci žele promijeniti: Žele kvalitetniju praksu, više autobusa, sportskih aktivnosti…
Zadar
književnik
Nema više murala Miroslava Krleže na Brodarici: ‘U ovom gradu on je postao nepoželjan’
Zadar
gradska uprava
Grad Zadar ugovorio nove poslove u Kožinu, na Vitrenjaku i na Branimirovoj obali
Crna Kronika
Sudar
Teška prometna nesreća na izlazu iz Zadra, tri osobe završile u bolnici!
Županija
"Mlin"
U novoj bibinjskoj uljari radi čak sedmero članova obitelji: ‘Roditelji bi bili ponosni na nas’
Zadar & Županija
Fešta za pamćenje
‘Dođi na volića, ne budi tele!’ U Starigradu okrenuli vola od 260 kila, podijelili pet pršuta, a sve je bilo besplatno!
Zadar
privremena regulacija
Zadar kreće u obnovu cesta: Radovi počeli u Strossmayerovoj, poznat popis ulica koje će se asfaltirati
Županija
Camino Zadar