
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Nakon prošlogodišnjeg plavljenja Drave, Državni inspektorat naložio je HŽ Infrastrukturi sanaciju dijela prostora bivše praonice vagona u Botovu, no zbog spora između dviju HŽ-ovih tvrtki još se ne zna tko će sanirati jednu od najzagađenjiih lokacija u Hrvatskoj.
Po podacima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, bivša praonica teretnih vagona u Botovu jedna je od od osam najzagađenijih lokacija u državi i predstavlja „crnu točku“, odnosno lokaciju u okolišu visoko opterećenu otpadom, koju bi prema Planu gospodarenja otpadom RH trebalo sanirati do 2028. godine.
Riječ je o prostoru koji su do 2002. Hrvatske željeznice koristile za pranje vagona, uglavnom onih koji su prevozili naftne derivate. Zbog toga je i danas, više od 20 godina otkako je tamo dezinficiran zadnji vagon, zemljište natopljeno raznim kemikalijama, što je vidljivo i golim okom.
Još 2006. godine Vlada Ive Sanadera je za svog zasjedanja u Koprivnici najavila čišćenje terena koje se nalazi između Drave i jezera Šoderica. No, ništa se od tada nije pokrenulo, a praonica je tek povremeno, u negativnom kontekstu, spominjana u medijima.
Praonica je ponovno postala zanimljiva javnosti nakon što se lani u kolovozu Drava izlila iz svog korita, prošla preko kontaminiranog tla i ulila se u jezero Šoderica. Postavljeno je pitanje koliko će poplava utjecati na širenje ostataka naftnih derivata iz praonice u jezero i podzemne vode.
Ubrzo nakon incidenta na teren su izašli stručnjaci Zavoda za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije, čije analize su pokazale da jezero nije zagađeno, ali su rekli da su im mogućnosti ispitivanja kakvoće vode ograničene pa će se pravo stanje znati nakon što ispitivanje obavi Državni inspektorat.
Spor o nadležnosti za sanaciju terena
Iz Državnog inspektorata Hini su odgovorili da ispitani uzorci “odgovaraju standardima kakvoće za ocjenu kemijskog stanja površinskih voda propisanih Uredbom o standardu kakvoće voda”. Ipak, inspekcija je naložila HŽ Infrastrukturi, kao vlasniku zemljišta, da sanira dio prostora.
No, još od podjele HŽ-a 2012. godine na tri zasebne tvrtke – HŽ Cargo, HŽ infrastrukturu i HŽ Putnički prijevoz, traje spor između HŽ Carga i HŽ infrastrukture o tome tko je nadležan za sanaciju terena.
Iz HŽ Carga odgovornost prebacuju na HŽ Infrastrukturu kao vlasnika zemljišta, a iz HŽ Infrastrukture odgovaraju da sanaciju mora provesti onečišćivač, odnosno Cargo. Iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja navode da je sanaciju praonice i dezinsekcijske stanice u Botovu treba provesti pravni slijednik onečišćivača, koji je utvrđen u inspekcijskom nadzoru.
Iz HŽ Infrastrukture pak poručuju da je u tijeku postupak utvrđivanja pravnog slijednika, odnosno odgovornog onečišćivača, tako da se i dalje ne zna hoće li sanaciju provesti HŽ Infrastruktura ili HŽ Cargo i hoće li uopće do 2028. godine to područje u Botovu biti sanirano.
najnovije
najčitanije
Zadar
vrijeme danas
Početak tjedna sunčan i topao
Zadar
NOVI KAPACITETI
Sve zadarske škole radit će u jednoj smjeni, evo od kada
Nogomet
TURNIR
Završio Međunarodni nogometni turnir Hrvoje Ćustić: Rijeka u finalu bolja od Širokog Brijega
Svijet
SAVEZ
Grenland i Danska potvrdili savezništvo suočeni s Trumpovim ambicijama
Nogomet
POBJEDA MODRIH
Dinamo pobijedio Rijeku i došao na bod iza vodećih
Zadar
GODINA JUBILEJA
FOTO Održana središnja proslava Jubilejske godine, donosimo veliku fotogaleriju
Zadar
NE SKRIVA NEZADOVOLJSTVO
‘TO NIJE PRAVEDNO’ Građanin ogorčen zbog cijena stanova u Zadru: ‘Vlasnici iskorištavaju priliku…’
Scena
ODUŠEVLJENI SILVIJOM
Gledatelji Braka na prvu puni hvale za Zadranku: ‘Silvija je žena baš onakva kako treba biti…’
Košarka
MARKO BUTIĆ
VIDEO Bivši vođa Tornada o zlatnim danima zadarskog sporta: ‘Košarka je u Zadru doručak, ručak i večera’
Scena
OGLAS NA FACEU