
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je u nedjelju priopćenje Koordinacije hrvatske obiteljske medicine kojim su upozorili na potencijalno opasne probleme u radu CEZIH-a, istaknuvši kako je riječ o uznemiravanju javnosti te KoHOM pozvao na komunikaciju.
“U jučerašnjem priopćenju KoHOM-a, iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu (CEZIH) dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji niti jedna prijava koja bi to potkrijepila”, priopćili su iz HZZO-a.
Dapače, dodali su, jedan se liječnik nedavno obratio stručnim službama HZZO-a jer je smatrao da je u slučaju njegovog pacijenta došlo do zamjene osobnih podataka, no utvrđeno je da se radi o istoj osobi koja je u međuvremenu promijenila prezime, što je u podacima osiguranika ažurirano na temelju OIB sustava.
Liječniku je odmah isto komunicirano, naveli su.
“Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama, za što im uvijek stojimo na raspolaganju”, poručili su iz HZZO-a.
Također su skrenuli pozornost na to da izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podacima o pacijentima u svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost.
Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost.
“Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, a gdje se među ostalim može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima”, naveli su iz HZZO-a.
Pri tome su pojasnili kako ugovorni partneri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava, koje nisu ugovorni partneri HZZO-a, niti imaju veze s CEZIH-om, pa ponekad može doći do problema u radu za koje HZZO nije nadležan.
“Svaki konkretan problem koji se tiče osobnih podataka pacijenta, a koji je prijavljen HZZO-ovoj službi za korisničku podršku, bilo od strane naših ugovornih partnera, bilo od strane pacijenta, odmah se analizira te korigira ako je to potrebno ili se daje pojašnjenje o stanju podataka ako je riječ o podacima preuzetim iz suradnih ustanova, vlasnika podataka – MUP, Matični uredi Ministarstva uprave, Porezna uprava”, poručili su.
najnovije
najčitanije
Svijet
unatoč tjeralici
Dodik se javio iz Moskve: “U subotu ću biti u Banjoj Luci”
Svijet
ProtectEU
EK predlaže novu strategiju sigurnosti, jačanje Europola
Zadar & Županija
Ispred NL Enio Meštrović
Sven Marcelić u utrci za gradonačelnika?
Svijet
"Dan oslobođenja"
Bijela kuća potvrdila da će Trump sutra uvesti carine
Županija
VJETAR STVARA PROBLEME
Autocesta između čvorova Sv. Rok i Posedarje zatvorena za sav promet
Zadar
ostaju bez dozvole
Poznati zadarski plažni kafići i štandovi bi se mogli – zatvoriti
Županija
velika analiza
IMA SE, MOŽE SE Direktorima komunalnih tvrtki u županiji plaće vrtoglavo narasle, donosimo iznose
Scena
NAVALA
U Zadru najviše prodanih ulaznica za Thompsonov koncert nakon Zagreba
Crna Kronika
69-godišnjak
DOVRŠEN OČEVID Muškarac u Lepurima prešao u suprotnu traku i udario u kamion, preminuo na mjestu
Zadar
PREDŠKOLSKI ODGOJ