Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je u nedjelju priopćenje Koordinacije hrvatske obiteljske medicine kojim su upozorili na potencijalno opasne probleme u radu CEZIH-a, istaknuvši kako je riječ o uznemiravanju javnosti te KoHOM pozvao na komunikaciju.
“U jučerašnjem priopćenju KoHOM-a, iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu (CEZIH) dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji niti jedna prijava koja bi to potkrijepila”, priopćili su iz HZZO-a.
Dapače, dodali su, jedan se liječnik nedavno obratio stručnim službama HZZO-a jer je smatrao da je u slučaju njegovog pacijenta došlo do zamjene osobnih podataka, no utvrđeno je da se radi o istoj osobi koja je u međuvremenu promijenila prezime, što je u podacima osiguranika ažurirano na temelju OIB sustava.
Liječniku je odmah isto komunicirano, naveli su.
“Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ih i ovim putem pozivamo da bilo kakve nedoumice i poteškoće izravno komuniciraju s nama, za što im uvijek stojimo na raspolaganju”, poručili su iz HZZO-a.
Također su skrenuli pozornost na to da izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podacima o pacijentima u svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost.
Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost.
“Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, a gdje se među ostalim može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima”, naveli su iz HZZO-a.
Pri tome su pojasnili kako ugovorni partneri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava, koje nisu ugovorni partneri HZZO-a, niti imaju veze s CEZIH-om, pa ponekad može doći do problema u radu za koje HZZO nije nadležan.
“Svaki konkretan problem koji se tiče osobnih podataka pacijenta, a koji je prijavljen HZZO-ovoj službi za korisničku podršku, bilo od strane naših ugovornih partnera, bilo od strane pacijenta, odmah se analizira te korigira ako je to potrebno ili se daje pojašnjenje o stanju podataka ako je riječ o podacima preuzetim iz suradnih ustanova, vlasnika podataka – MUP, Matični uredi Ministarstva uprave, Porezna uprava”, poručili su.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ruganje hdz-u
Bauk je sada predložio da se o misiji NSATU-a glasa u – subotu
Kultura
nova izložba
U Arsenalu tri autora s tri likovne priče
Hrvatska
podaci dip-a
Na predsjedničkim izborima nešto više od 6.500 biračkih mjesta
Košarka
Premijer ženska liga
Na Višnjiku povijesni dan ženske košarke, Zadar domaćin Zadar Plusu
Županija
problem javne nabave
Zapeo natječaj za nadogradnju vrtića u Škabrnji
Zadar
VEĆ TRADICIONALNO
Sveta Luca darovala djecu na Pedijatriji
Zadar
kandidat za župana
Jure Zubčić: ‘Zbog aktivizma stvari gledam iz drugog kuta, a znate li tko mi je javljao afere?’
Nogomet
Legendarni zadarski (malo)nogometaš
Frane Fatović: ” Želim pokazati mladima da i s više od 40 godina mogu uživati u sportu”
Nogomet
talenti na okupu
Devet igračica i četiri igrača iz Zadarske županije u selektivnom kampu HNS-a
Zadar
REFORMA KURIKULA