Foto: Davor Kovačević
„Liste čekanja za dijagnostičke preglede i zahvate u bolničkom sustavu znatno smo skratili u odnosu na ranije razdoblje i taj trend zadržat ćemo i nadalje,“ izjavio je ministar zdravstva Vili Beroš i podsjeća da je Ministarstvo zdravstva 20. siječnja ove godine otvorilo posebnu e-mail adresu kao dodatni kanal komunikacije s građanima.
Mail adresa [email protected] namijenjena je nehitnim pacijentima u ostvarivanju prvog termina na dijagnostički pregled koji ne smije prelaziti nacionalni prosjek čekanja od 270 dana. Do danas je zaprimljeno sveukupno 194 upita. Najčešće zaprimljeni upiti odnose se na razne MR dijagnostičke postupke kao i na postupak UZV dojki. Najviše upućenih upita vezano je uz zdravstvene ustanove na području grada Zagreba.
Centralna e-mail adresa [email protected] ključan je komunikacijski kanal između svih dionika u sustavu – pacijenata, liječnika obiteljske medicine, bolničkih zdravstvenih ustanova, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i Ministarstva zdravstva.
U posljednje vrijeme zaprimili smo nekoliko medijskih upita o listama čekanja i terminima kojima pojedini građani nisu bili zadovoljni. U određenom broju slučajeva riječ je o anonimnim pritužbama kao i u jučerašnjem slučaju, bez dostupnih podataka o pacijentu, ustanovi ili liječniku na koje se odnosi pojedini slučaj. S obzirom da Ministarstvo zdravstva želi aktivno upravljati procesima u sustavu, provjerom je ustanovljeno da niti predmetna bolnica niti ministarstvo nije zaprimilo pritužbu ili upit spomenutog sadržaja.
„Razumljivo da mediji žele pomoći našim građanima i smatramo ih partnerima u procesu unapređenja zdravstvene skrbi. No, najefikasniji način da pomognemo našim pacijentima jest da se izravno jave ravnateljstvu zdravstvene ustanove ili na mail adresu [email protected]. Shvaćamo želju pojedinih građana da ostanu anonimni, međutim tada je postupanje u pojedinom slučaju otežano. Naglašavamo kako su osobni podaci pacijenata maksimalno zaštićeni sukladno važećim zakonskim propisima o zaštiti osobnih podataka i da nam je zadatak pomoći u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu naših građana “, ističe ministar zdravstva Vili Beroš i dodaje kako i dalje nastavljamo razvijati javni zdravstveni sustav kao temelj naše zdravstvene politike, provoditi reformske mjere te kontinuirano unapređivati kvalitetu sustava. Pritom nastojimo otkloniti sve pojedinačne slučajeve mogućeg neadekvatnog pružanja zdravstvene usluge. Naglašavamo kako je potpuno neprihvatljivo da bilo koji zdravstveni radnik u javnom zdravstvenom sustavu zloupotrebljava svoj položaj kako bi preusmjerio pacijenta u privatni sektor. „Stoga, još jednom pozivamo građane da se oko bilo kakve nedoumice ili sumnje na ispravnost rada zdravstvenih djelatnika obrate s punim povjerenjem putem službenih kanala komunikacije zdravstvenih ustanova ili Ministarstva zdravstva,“ zaključuje ministar Vili Beroš.
najnovije
najčitanije
Županija
PLANIRANI ZAHVAT
OPĆINA PREKO Uredit će se plaža Jugo i sanirati pomorsko dobro: ‘Projektom je planirana…’
Nogomet
potencijalni transfer
Juventus zainteresiran za Frattesija, koji je nezadovoljan minutažom u Interu
Hrvatska
RAST
Na poštanskom tržištu u trećem tromjesečju ostvaren rast prihoda i usluga
Svijet
UDAR NA DŽEP?
EU privremeno uvodi carinu od tri eura na male pakete iz Kine
Zadar
PREGLED DANA
PET VIJESTI DANA Petak u Zadru u znaku Thompsona
Nogomet
Županijski hit-trener
Matej Čulina: “Tužno je vidjeti kad ambicije kluba guše djecu u njihovoj kreativnosti”
Zadar
12. i 13. prosinca
Iz Višnjika uputili dvije važne obavijesti uoči Thompsonovih koncerata
Zadar
KONCERT
VIŠNJIK SE NAPUNIO! Donosimo fotke iz dvorane
Županija
Pustolovni turizam
Zadarska županija traži koncesionara koji će izgraditi zip-line kod Paškog mosta
Zadar
VIŠNJIK RASPRODAN