Subota, 25. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Povijest

ACI vremeplov

01.07.2023. 10:12
ACI vremeplov

ACY No.1. maksikrstaš, dužine 25 metara i jarbola visine 32 metra, u vlasništvu ACI-ja, prvi je brod koji je pod hrvatskom zastavom prešao Atlantik i svijetom promovirao tek stvorenu samostalnu Hrvatsku.


“Plava magistrala” – travanj 1969.


Studija arhitekta Vuka Bombardellija o nautičkom turizmu i gradnji nautičkih centara i lancu marina duž jugoslavenske obale Jadranskog mora služila je kao jedna od bitnih idejnih ishodišta ACI-ja. Trasa plovnog puta bila je Rijeka – Rab – Zadar – Vodice – Split – Korčula – Dubrovnik – Bar, u studiji je napravljen popis marina na trasi Plave magistrale koji je uključivao 110 lučica marina. Na trasi sa spiska u ACI-jevom vlasništvu danas je 12 marina.


Veljko Barbieri i Ante Marković – »Spiritus movensi« ACI-ja, idejni začetnici i utemeljitelji. U »Programu nade« Marković i Barbieri zajednički nude program razvoja modernog nautičkog turizma. Mehanika programa je jednostavna, na gradnji marina najprije se zapošljavaju građevinske firme, mehanizacija, radnici »na čekanju«, obrtnici. Sagrađene marine dovodit će imućne goste koji će ovdje ostaviti svoj novac – devize. Tvrtke kojima trebaju devize udružit će se s nautičkom tvrtkom te će tako posao dobiti proizvođači hrane, ugostitelji, trgovci, obogatit će se sportski život, kultura, svima će biti bolje, državi se otvaraju vrata za izlaz iz krize.


Ante Marković i Veljko Barbieri


1. srpnja 1983. osnovan je ACY


1. srpnja 1984. godine otvaraju se prve tri marine sagrađene u samo 120 dana: u Vodicama, Jezerima i Skradinu



Graditeljski pothvat stoljeća


Graditeljski blitzkrieg: u rekordnom roku od 18 mjeseci sagrađeno je 16 marina (od kraja 1983./početka 1984. do 1. srpnja 1985.) – Vodice, Jezera, Skradin, Žut, Piškera, Trogir, Milna, Palmižana, Vrboska, Pomer, Umag, Rovinj, Supetarska Draga, Pula, Rab i Split. Čim su marine krenule s radom, u dvije godine bilo je ukupno više od 1.000 zaposlenih


Vila Istranka u Opatiji dodijeljena je ACI-ju odmah po osnivanju te je sjedište Uprave u Opatiji bilo do kraja 2018. godine, kada se Uprava seli u Rijeku


1987.


Pokrenut je ACI Match Race Cup, projekt organizacije regata vrhunskog svjetskog dometa u dvobojskom jedrenju, na kojem su se od početka natjecala najznačajnija imena svjetskog match race jedrenja


1988.


Osnovana je ACI-jeva škola jedrenja ANA (Adriatic Nautical Academy), akademiju je godišnje pohodilo 500 budućih jedriličara, skipera, čarter-gostiju i potencijalnih Akademijinih instruktora


Gianluca Di Fazio


Svjetska elita u ACI-jevim marinama


Od prvih dana u ACI-jevim marinama boravili su i rado se vraćali pripadnici svjetskog jet seta i kraljevskih obitelji. Neki od najpoznatijih gostiju ACI-jevih marina bili su: Luciano Benetton, vlasnik poznatog modnog brenda, Ottavio Missoni, utemeljitelj talijanske modne marke Missoni, Bernie Ecclestone, veliki mag Formule1, pjevačka zvijezda Cliff Richard, holivudski junak Armand Assante, nizozemski kraljevski par…


22


marine s 5.286 vezova u moru i 556 vezova na kopnu danas su u sustavu ACI-ja


23


marina u lancu bit će ACI marina Rijeka, na prostoru luke nautičkog turizma Porto Baroš


Udarni tim


Veljko Barbieri okupio je nastručniji mogući radni tim prijatelja, jedriličara, nautičara, ekonomista, pravnika i građevinara. Znani su pod nazivom – prva šestorica, a činili su ga: Mladen Filipović, Zoran Bačić, Šime Šestan, Zdenko Sverić, Borut Čičin – Šain i Pero Senjanović, a u ranim danima ACI-ja pridružio im se i Josip Vehovec


ACI CUP regate 2012. godine


Pogled u budućnost


Ambasador ACI-ja Ivica Kostelić na jedrilici koju je prigodno nazvao »ACI 40« osvojio je regatu »Roma per Due« na jugu Italije u Tirenskom moru.