
Foto: Davor Kovačević
Iz uprave Grupe Petrol odgovorili su u četvrtak na jučerašnje izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića, istaknuvši da je Petrol koji posluje u Hrvatskoj u gubitku za ovu godinu, ali i da regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.
Iz Petrola su u četvrtak reagirali na neke izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića koje su izrečene u srijedu, nakon sastanka s upravom Petrola.
Ministar je, ističu iz Petrola, u izjavi rekao da su regulirane marže pri izračunu cijena naftnih derivata u Hrvatskoj približno iste kao u Sloveniji, te da u Petrolu žele da bude oko jedne kune (0,13 eura po litri), a trenutno su 0,75 kuna (0,10 eura po litri), dok iz slovenske tvrtke objašnjavaju kako regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.
“S važećim državnim propisom, marža određena u Hrvatskoj niža je od marže koja je regulirana važećim državnim propisom uredbe o prodaji naftnih derivata u Sloveniji. Marža u Hrvatskoj trenutno iznosi 0,65 kuna (0,086 eura) po litri goriva. U formuli koju određuje slovenska uredba, uključen je i djelomični trošak umješavanja biokomponente. U Hrvatskoj taj trošak nije uključen i pokriva se neposredno iz marže”, stoji u odgovoru uprave Petrola ministru Filipovića.
Ističu da u slučaju da tvrtka slijedi formulu utvrđenu propisom, a biokomponente ne umješava u gorivo, na temelju propisa koji zahtijevaju ispunjavanje obveza iz područja obnovljivih izvora energije u prometu, može biti kažnjena. Samo s tog naslova, tvrde Slovenci, marža pada na 0,61 kunu (0,081 eura) po litri dizelskog goriva, što ne omogućuje pokrivanje troškova i održivo poslovanje.
S obzirom da su, navode, nabavni uvjeti za 2023. u odnosu na 2022. godinu znatno lošiji zbog pooštrenih uvjeta nabave na tržištu naftnih derivata zbog embarga na naftne derivate ruskog podrijetla, marža, čak i da se digne na 0,75 kuna (0,10 eura) po litri, ne bi bila dostatna.
U Sloveniji se cijene goriva na autocestama slobodno formiraju, dok je marža izvan autocesta ograničena na 0,0983 eura po litri dizelskog goriva, naglašavaju iz Petrola dodavši da se regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj značajno razlikuju.
Ponovili su i da su trenutne regulatorne mjere u području prometa goriva nesrazmjerne okolnostima za regulaciju cijena naftnih derivata, jer su cijene naftnih derivata opet na istoj razini kao prije početka rata u Ukrajini.
Osvrću se i na izjavu ministra da je u prvih devet mjeseci ove godine Petrol ostvario oko 100 milijuna eura dobiti, “što dokazuje da nisu u tako ozbiljnim problemima”.
Uprava Grupe Petrol naglašava, naime, da podaci o poslovanju koje ministar iznosi nisu točni.
“Grupa Petrol u Hrvatskoj (podaci se odnose na Petrol d.o.o. Zagreb uključujući tvrtku Crodux Derivati dva d.o.o., koji je početkom studenoga 2022. godine pripojen Petrolu d.o.o.) ostvario gubitak od 3,5 milijuna eura u prvih devet mjeseci 2022. (prilagođeni bruto poslovni rezultat iznosio je 88,77 milijuna eura, a EBITDA 23,18 milijuna eura).
Podsjećamo i da je hrvatska vlada na današnjoj sjednici uredbom privremeno umanjila naknadu za nestavljanje biogoriva na tržište, što bi trebalo vrijediti sljedećih šest mjeseci.
najnovije
najčitanije
Gospodarstvo
ODLUKA SABORA
Usvojen državni proračun za 2024. ‘težak’ 28,5 milijardi eura
Ostali sportovi
Badminton
Iaderu tri zlata
Scena
danijel rimanić cuni
Zadarski pobjednik Big Brothera okušao se i u Potjeri
Zadar
život lokalne zajednice
Studenti Kulturne i prirodne baštine u turizmu posjetili ribarnicu i tržnicu
Sport
Davor Karlović
Promocija budućeg bazenskog kompleksa
Crna Kronika
DRSKA KRAĐA
S parkirališta u ulici Put Murvice ukraden automobil
Zadar & Županija
CILJANE INVESTICIJE
Sv. Filip i Jakov drugi po stopi nataliteta u Hrvatskoj: ‘Ništa ne ide preko noći…’
Županija
NIŠTA OD IT RESORTA
Umjesto obećanog velebnog projekta, u Maslenici niču vile s bazenima
Zadar
PJEVAČ ISKRENO
Grdović komentirao prozivke Alke Vuice i Vlatke Pokos: ‘Ne znam koji je njima vrag…’
Crna Kronika
VATROGASCI NA TERENU