Petak, 17. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Berlinska škola obrovačkoj daruje opremu

01.12.2010. 23:00
Berlinska škola obrovačkoj daruje opremu


To bi nam svakako olakšalo nužno dodatno opremanje škole, a i inače smatram da bi obrazovanje za ovakva zahtjevna zanimanja trebala biti organizirana u samo jednoj školi u županiji čime bi se ne samo olakšalo, već u potpunosti omogućilo kvalitetno opremanje, kazao je ravnatelj Darko Tokić


Ovih je dana u Zagrebu održan seminar za nastavnike stručnih predmeta škola koje izvode nastavu za zanimanje Instalater sustava vode, plina, grijanja i hlađenja.
U Hrvatskoj samo četiri škole imaju odobrenje MZOŠ-a za izvođenje ovog novog eksperimentalnog programa. To su pilot-škola iz Nove Gradiške i partner škole iz Velike Gorice, Zagreba te Srednja škola Obrovac.
Seminar je organiziran u Elektrostrojarskoj školi u Zagrebu, a voditelj je bio Bernd Meier, ravnatelj Max-Taut Schule iz Berlina.
Seminar je bio usmjeren na pojačano poticanje socijalnih vještina kod nastavnika, stručnih učitelja i naučnika kombinacijom različitih metoda. Cilj je transformacija nastavnika od predavača do moderatora, a to je nova uloga nastavnika i stručnih učitelja
Od predstavnike Srednje škole Obrovac u radu seminara sudjelovali su Zoran Čolić, dipl. ing. strojarstva i Mate Biloglav, ing. strojarstva te voditelj praktične u Školi.
Ciljevi projekta
– Seminar je bio svrhovit i koristan. Raduje da će ubrzo biti organiziran novi dvodnevni seminar u prostorima Vaillanta gdje će biti riječi o solarnim sustavima, kazao je Mate Biloglav.
– Solarna energija je dio skore budućnosti, a kako je to i dio programa u trećem razredu, nova znanja će svakako biti od višestruke koristi, napominje Zoran Čolić.
Inače, izvođenje ovog programa dio je projekta “Strukovno obrazovanje orijentirano na tržište rada”.
Nositelj projekta u Hrvatskoj je Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva u suradnji s Hrvatskom obrtničkom komorom, a provodi ga ABU Consult sa GTZ-om (Deutsche Gesellschaft für Technische Zusammenarbeit GmbH – njemačko društvo za tehničku pomoć) po nalogu Saveznog ministarstva za zajednički rad i razvoj Njemačke.
Osnovni ciljevi projekta su: uvođenje oba eksperimentalna nastavna plana i programa u redovno obrazovanje za obrtnička zanimanja; povećanje stope zapošljavanja učenika po završetku školovanja, povećanje interesa kod djevojaka i njihovo uključivanje u tehničko obrazovanje za obrtnička zanimanja.
– Naravno, ovo je lista želja, a što će se u budućnosti dogoditi tek treba vidjeti. No da bi se dobili nekakvi relevantni pokazatelji o rezultatima koje projekt ostvaruje i da bi se osigurala njegova održivost, nužno je ‘odrađivati’ evaluaciju projekta za oba zanimanja obuhvaćena njime – automehatroničar i instalater sustava vode, plina, grijanja i hlađenja. Evaluacija treba dati povratnu informaciju i o potrebama eventualnih korekcija. Ono što je dosadašnja evaluacija pokazala zasigurno jest da se tradicionalni programi općenito i novi kurikulumi znatno razlikuju u strukturi, ali isto tako i u samom pristupu kao i metodici. Stari programi imaju, to je svima dobro poznato, predmetnu koncepciju koja u sebi sadrži poprilično teorije. Usudio bih se reći da se upravo na tome i temelji cijeli program. Svakako, dodatni problem je u tome što ti sadržaji nisu u interakciji niti sami sa sobom, a da ne govorim o praksi. Takva koncepcija, kada su u pitanju obrtnička zanimanja neodrživa je u svom strukovnom dijelu. Ovdje ne govorim o općeobrazovnim sadržajima, govori ravnatelj Srednje škole Obrovac Darko Tokić.
 Obrazovanje prema modulima
Suprotno tome, novi programi su koncipirani tako da se obrazovanje izvodi prema jedinicama kompetencije (modulima) i cjelinama koje će ostvariti sponu između teorije i prakse. Na taj se način, ističe on, povezuju znanja stečena u školi s vještinama koje svaki učenik treba steći u obrtničkoj radionici.
– Iako u ovakvoj konstelaciji dajem prednost novoj koncepciji, neke vrijednosti starog pristupa ne treba u potpunosti zanemariti. Ipak, ovo je još uvijek škola.
Također, ovakve pokazatelje ne treba uzimati kao završne, već samo kao trenutačne spoznaje, što znači da treba nastaviti s vrednovanjem, daljnjim uvidima i uvođenjem novih spoznaja, kazuje Tokić.
Inače, od samog početka projekt je uključivao prethodnu analizu strukovnog obrazovanja u RH što znači anketiranje obrtničkih škola – odnosno ravnatelja i profesora, obrtnika i institucija, definiranje novih pilot-zanimanja i njihovih nastavnih planova, razvijanje škola izvrsnosti, podizanje ugleda strukovnog obrazovanja.
– Moje strojarce raduju novi seminari, no mene više raduje što je gospodin Meier ponudio dio opreme iz svoje škole u Berlinu. To bi nam svakako olakšalo nužno dodatno opremanje škole, a i inače smatram da bi obrazovanje za ovakva zahtjevna zanimanja trebala biti organizirana u samo jednoj školi u županiji čime bi se ne samo olakšalo, već u potpunosti omogućilo kvalitetno opremanje. Bilo kako bilo, oprema je ponuđena i sada preostaje ‘samo’ naći sredstva za transport opreme. Također, gospodin Meier ponudio je i organizaciju usavršavanja nastavnika u njegovoj školi, informirao nas je Darko Tokić.