Foto: Zvonko KUCELIN
Kao dio naše matične kuće Ilirije u mogućnosti smo da ne moramo slijepo slijediti trendove u zabavnom programu već pokušavamo održati nekakav građanski, kulturni identitet i biti na raspolaganju građanima Zadra za koje često radimo projekte za „opće dobro” i zajednicu, ne vodeći se time jesu li ti projekti financijski isplativi
Naša je strategija društveno odgovorno ponašanje, odnosno stvaranje boljeg okruženja jer destinacija poput Zadra mora imati svoju prepoznatljivost, autentičnost da bi uopće prizvali goste koji cijene i razumiju našu posebnost, povijest i ljepotu
Najveći zadarski multimedijalni centar Arsenal prošlo se ljeto, kao i predhodnih sedam od kad posluju, dobro osmišljenim programom itekako izdvojio u kulturno zabavnoj ponudi grada. Ne podilazeći trendovima, već prije svega njegujući jedan urbani, kulturni indentitet, često čak i bez financijske računice, Arsenal je izgradio imidž prostora u kojem se nastoji njegovati povijesna ostavština i odlike jednog velikog građanskog središta kao što je Zadar nekad bio. Već samim vizualnim rješenjem prostora, promišljeno restaurirane nekadašnje gradske oružarnice, zbog kojeg ih svrstavaju u uži krug europskih povijesnih centara prilagođenih svakodnevnoj upotrebi, a onda i svim ostalim segmentima poslovanja Arsenal zaslužuje svaku pohvalu. O Arsenalu danas, njegovom značaju u gradu i Arsenalu „sutra” razgovarali smo s direktorom Tomislavom Karamatićem.
Ljeto iza nas je bilo jako uspješno za Arsenal, što biste izdvojili, što je najbolje prošlo?
– Prije svega moramo „uspjeh” definirati kroz različite percepcije, Arsenal je, usudio bih se reći, globalno prepoznat, ima svoj kulturni identitet, povijest, karakter, jedinstvenost prostora i usluga. I svoju publiku. Nažalost, drugi segment poslovanja, na koji se svi u ovim vremenima moramo više fokusirati, nije potpuno ispunio naša očekivanja, osjeti se pad potrošnje. Ipak, moram istaknuti i da je određeni privilegij baš u ovim vremenima imati mogućnost okupljanja puno različitih ljudi iz cijelog svijeta na jednom mjestu i dijeliti dobre trenutke i zadovoljstvo s njima. Takvih je trenutaka ovoga ljeta bilo dosta. Prije svega koncerti Josipe Lisac, Hladnog piva i Jinxa, a ugodno sam iznenađen i koncertom Nine Badrić no ono što bih posebno izdvojio je sedam dana tijekom Avvantura film festivala.
Neponovljiva Josipa Lisac
Prije ljeta ste najavili neke ljetne novine, kada se osvrnete na ovih par ljetnih mjeseci možete li konstatirati da je ljetni program bio pogođen?
– Htjeli smo racionalizirati svoje poslovanje, fokusirati se na kvalitetu usluge, dodatno tehnički obogatiti prostor, a svojim programom njegovati našu prepoznatljivost u kulturnom i zabavnom sadržaju. U svakodnevnom poslovanju razvijali smo restoran (sa „skrivenom terasom” ) i klupske večeri dok je ipak značajniji dio našeg poslovanja bio organizacija raznih privatnih i javnih događaja. Ti događaji su većinom prošli odlično, ali zato nismo u potpunosti zadovoljni svakodnevnim poslovanjem. Mislim da je problem što grad kao destinacija ovog ljeta nije imao dovoljno prepoznatljiv identitet.
Spomenuli ste neke od gostiju koji su ovo ljeto nastupali u Arsenalu, među njima i svakako jednu od najvećih – Josipu Lisac.
– Josipu svatko u životu mora jednom doživjeti, zaista je posebna. Ponovit ću da je u tom kontekstu zaista privilegij ugostiti neke posebne ljude iz različitih segmenta umjetnosti i kulture, ali i biznisa. U proteklih sedam godina Arsenal je organizirao preko 200 odličnih koncerata, preko stotinu izložbi i sve ukupno preko 1.000 različitih događaja. Tu smo, mislim, puno pridonijeli prepoznatljivosti Zadra.
Ovog ste ljeta ponudu Arsenala kompletirali i restoranom?
– Da, naš je restoran radio u večernjim satima, imao je svoju divnu terasu na bedemima koju smo nazvali „skrivena”, jako dobrog kuhara i hranu fokusiranu na mediteransku prehranu, svoju publiku i atmosferu, ali i tu se osjetio pad potrošnje.
Pristupačnost cijena
Koliko je vama kao direktoru Arsenala, bilo teško držati sve konce u rukama, koordinirati poslovanjem jednog tako velikog multimedijalnog centra?
– Rekao bih da sam dio dobrog tima. Uz sebe imam ljude koji se profesionalno i predano bave svojim poslom, a također u našoj matičnoj kući – Iliriji, imamo čvrsto i mudro vodstvo puno razumijevanja. No priznat ću da sam prvi dio ljeta, do otprilike 20. srpnja, bio nezadovoljan razvojem sezone i prilično nervozan. Kao ni jedno ljeto do sada!
Što je najzahtjevnije u vašem poslu?
– Zadovoljiti sve, od koncertne publike do pojedinačnog gosta u restoranu, od naše uprave do likovnog kritičara, a prije svega opravdati financijsku isplativost određenih projekata koji često radimo za „opće dobro” i zajednicu, nego što su financijski isplativi našoj kompaniji.
Kriza je, i sami ste to spomenuli, na koji se način Arsenal prilagodio sve tanjim i tanjim zadarskim novčanicima, s čime ste izašli u susret posjetiteljima?
– Potrošnja je evidentno svakim danom sve manja. Ljudi racionalno troše svoj novac i tu zabava i kultura nisu prioriteti. Mi smo ovo ljeto imali besplatan ulaz za sve klupske večeri (DJ nastupi) kao i za live svirke petkom. Također naše cijene su iste tijekom cijele godine i cjenovni razred u koji spadamo je od srednjeg prema višem te su gosti često ugodno iznenađeni pristupačnošću naših cijena.
Prepoznatljiva “arsenalska” vjenčanja
Vrući ljetni dani su za nama, kako se spremate za zimu?
– Da, jesen je došla nekako naglo. Nakon svakodnevnog poslovanja tijekom ljetnih mjeseci, Arsenal se u jesensko/zimskom periodu vraća na shemu poslovanja da se otvara za potrebe organizacije različitih događanja. Uz javne događaje poput koncerata, izložbi, predstava i slično, veći dio rada zauzima organizacija brojnih privatnih događaja poput konferencija, domjenaka, prezentacija te vjenčanja koja su postala prepoznatljiva u puno širim okvirima od zadarskih zahvaljujući kvalitetnoj usluzi i ekskluzivnosti našeg prostora. Rekao bih da nas očekuje bogat program, posebno već tradicionalni blagdanski program za Božić i Novu godinu. Moram spomenuti da smo u nekoliko stručnih i lifestyle inozemnih medija svrstani u top 20 europskih posebnih prostora za organizaciju događaja te da pripadamo užem krugu povijesnih centara koji su stavljeni u takvu upotrebu.
Pozivamo goste koji razumiju našu posebnost, povijest i ljepotu
Kako vidite budućnost Arsenala?
– Vjerujem da je vrlo pozitivna. Dio smo snažne ponude naše matične kuće Ilirije što nam omogućuje da ne moramo slijepo slijediti trendove u zabavnom programu već pokušavamo održati nekakav građanski, kulturni identitet i biti na raspolaganju građanima Zadra i svim njihovim gostima. Također već smo spomenuli prepoznatljivost Arsenala kao mjesta za organizaciju posebnih događaja i tu definitivno vidimo budućnost. Također naša strategija je i društveno odgovorno ponašanje odnosno stvaranje boljeg okruženja jer destinacija poput grada Zadra mora biti prepoznata i imati svoju autentičnost da bi uopće prizvali goste koji cijene i razumiju našu posebnost, povijest i ljepotu.
najnovije
najčitanije
Županija
Nesreća kod Premude
[FOTO] Na nasukanom katamaranu bilo 70 putnika, svi iskrcani na Silbu
Plodovi zemlje i mora
IVICA JELAVIĆ
Sat i pol baš ništa, a onda mu se za skosavicu objesila lignja od 1,6 kilograma
Županija
"OD TOGA DANA"
Škabrnjski osnovnoškolci pogledali potresan film povodom obilježavanja 33. obljetnice stradanja mjesta
Nogomet
LIGA NACIJA
ŠKOTSKA – HRVATSKA 1:0 McGinn srušio “okrnjene” Vatrene u drugom poluvremenu
Scena
‘Catch Me If You Can‘
Baby Lasagna ima novu pjesmu kojom je ponovno oduševio fanove
Zadar
HAVARIJA
Na Premudi se nasukao katamaran “Princ Zadra”, Jadrolinija šalje brod po putnike
Hrvatska
Nova akcija
Policija uhitila Vilija Beroša! Oglasio se USKOK, evo o čemu je riječ
Zadar
NIKAD VEĆI ADVENT
NAJDUŽI U HRVATSKOJ Predstavljen bogat adventski program u Zadru, evo što se sve nudi
Ostali sportovi
Filip Katavić
Zadarski bodybuilder i osobni trener: “Sve dokad je percepcija da je zdrava hrana skupa – bit ćemo debeli narod”
Hrvatska
EPPO