Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Aktivni odmor budućnost turizma

17.01.2017. 23:00
Aktivni odmor budućnost turizma


Prošlo je vrijeme ležanja na plaži, turisti traže pustolovinu, kazao je prije nedavno na predstavljanju Škrapinga 2017. Stipe Božić, njegov sportski direktor. Ovaj poznati hrvatski alpinist i putopisac kazao je rečenicu koja se i u Hrvatskoj svake godine sve više pokazuje istinitom.
Aktivan odmor ono je što privlači sve veći broj ljudi, i prije sezone i u posezoni. Škraping je baš takva vrsta aktivnog odmora.
– U početku nam se ideja o Škrapingu možda učinila luckastom, ali danas je ta pozitivna ludost prerasla u tradiciju, koju će i u budućnosti biti teško zaobići, kaže Božić.
Ove godine je bilo 1200 natjecatelja iz čak 11 zemalja, dogodine očekuju da će ih biti barem 1500.
U predsezoni su i najvažnije aktivnosti vezane uz rafting na Zrmanji. Poznato je da je upravo rafting jedna od prvih avanturističkih ponuda u Zadarskoj županiji, a krajem travnja tradicionalno se održava utrka na kojoj sudjeluju poznati, a sve u svrhu popularizacije ove outdoor aktivnosti.
Od građevine do kajaka
Zadarska županija je neosporno destinacija koja ljubiteljima aktivnog odmora nudi brojne mogućnosti i stoga aktivni turizam za nas predstavlja značajan potencijal. Aktivni turisti imaju priliku izabrati svoju omiljenu aktivnost u raznolikosti naše destinacije. Planinarenje i alpinizam, trekking, rafting, kajaking, speleologija, ronjenje, promatranje ptica, biciklizam, lovni i ribolovni turizam, veslanje na dasci, kiting, kitesurfing i windsurfing dio su te bogate ponude. Među popularnijim odredištima svakako treba istaknuti našu prijestolnicu aktivnog odmora Nacionalni park Paklenicu i Velebit, kao i krašku ljepoticu rijeku Zrmanju.
Filipu Vuliću iduća će godina biti treća po redu da se bavi avanturističkim turizmom. Po struci je inženjer građevine i osam godina radio je kao voditelj gradilišta.
– Nisam mogao više. Jednostavno mi je prekipjelo, osjećao sam pritisak i morao sam se iz toga maknuti, kaže Filip koji je vlasnik agencije Kayak&Bike Tours Zadar i Tripadvisorov „odlikaš”. To znači da mu gosti na popularnoj stranici ostavljaju redom najviše ocjene za ture na koje ih vodi.
– Kad sam se tek počeo baviti kayakingom, tražio sam turističke kanale kojima bih sebi privukao goste. Međutim, bio sam početnik, nitko me nije znao i u tom smislu Tripadvisor mi je pomogao i više nego što sam se nadao. Ljudi, pogotovo mladi, gledaju iskrene recezije i javljaju mi se, tako da smo prve godine bili dobri, a već lani smo radili odlično, kaže Filip.
On gostima nudi tri kayaking ture – Zadar, Pag, i onu najpopularniju – Dugi otok. Tamo goste vodi u špilju Brbišćicu gdje voze kajak, skaču u more i plivaju, drugim riječima, osjete svu ljepotu i atraktivnost avanturizma na hrvatskoj obali Jadrana.
– Naravno, bilo bi super da nam Turistička zajednica, bilo grada ili županije, pruži neku reklamu i poticaj, ali to se još nije dogodilo. Možda hoće u budućnosti. Aktivni odmor je budućnost turizma. Kad sam ja počeo, bio sam prvi, a sad već dosta agencija nudi slične aranžmane u svojoj ponudi, kaže Filip koji je svake godine sudionik Škrapinga, ali i brojnih drugih utrka Trekking lige.
– Kad sam se već uspio maknuti iz građevinarstva, odlučio sam raditi ono što volim. Idem na utrke, družim se s ljudima, vodim aktivan život i sretan sam što se ovime mogu baviti. Nakon što sam po terenima radio po dvanaest sati dnevno, okrenuo sam život za 180 stupnjeva i ovo je postao moj ispušni ventil, kaže Filip čija agencija sudjeluje u organizaciji Zadar Outdoor Festivala koji se održava od 27. do 30. travnja iduće godine.
– Outdoor festival pokrenuli smo zbog toga da proširimo sezonu. Svi koji smo uključeni na njemu radimo svim srcem, a voljeli bismo i da se domaći ljudi uključe i vide, dožive ono što imamo za ponuditi.
Kad rade posao koji vole…
Tomislav Fain jedan je od suvlasnika festivala i vlasnik agencije Terra Travel.
– Kad smo predstavljali festival na Forumu vidjeli smo da je u našoj županiji ponuda vrlo bogata. Rijetki su vidovi aktivnog turizma koji kod nas ne postoje i to mi je iznimno drago. Suradnja s Turističkim zajednicama je dobra, uvijek može bolje, ali zadovoljni smo i stanjem kakvo je, kaže Fain.
Fain u ponudi ima jedrenje, biciklizam i ribolov. Da, ribolov.
– Ljude probudimo u 6 ujutro i brodom izvedemo na more. Dignemo vršu, bacimo parangal, damo im udice… Guštaju u tome. To je cjelodnevni izlet koji uključuje i kupanje i posjet nekom od malih ribarskih mjesta. Za marendu im ponudimo pomidor s malo soli i ulja, malo pancete, baš onako po domaću, i to nam je jedan od najpopularnijih dijelova ponude, ljudi se vraćaju prezadovoljni, kaže Fain i otkriva nam „ključ uspjeha”.
– Bitno je da se posao radi profesionalno, ali i da čovjek voli to što radi. Ja volim more i jedrenje i zato ih imam u ponudi, naš skiper voli to što radi, vodi grupe ljudi s osmjehom na licu… Kad posao rade ljudi koji to vole, to je prava stvar, kaže Fain. Osvrnuo se i na podjelu javnog i privatnog sektora.
– Odlično je što se javni sektor brine za biciklističke staze, oko Vranskog jezera uređeni su kilometri, a sad je na nama da odgovorimo nabavkom bicikala, osiguranje njihovog depoa izvan sezone, aktiviranjem servisa za bicikle… Ima tu još puno posla, ali na dobrom smo putu, kaže Fain.


 KADIJA: U CIKLOTURIZMU SMO NAJJAČA DESTINACIJA


Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije, kaže kako TZ u svom djelovanju stavlja fokus na dominantne proizvode, odnosno proizvode s najvećim razvojnim potencijalom. Fokusirani smo stoga na outdoor/aktivni turizam koji smatramo predstavlja komparativnu prednost i stoga značajan potencijal naše regije.
– Mi smo izuzetno ponosni na projekt razvoja ciklo-turizma, Zadar Bike Magic, jer se radi o jednom od zahtjevnijih projekata koji traži konstantan rad i razvoj. Slobodna sam reći kako je jedinstven u Hrvatskoj jer pristupa kompleksnom i zahtjevnom tržištu ciklo-turista integrirajući lokalne prednosti i potencijale ciklo-turizma u skladu sa svjetskim trendovima u ovoj industriji. Zadarska županija je gotovo bez konkurencije u Hrvatskoj i široj okolici po potencijalima za ciklo-turizam i očekujemo kroz 3-5 godina da gosti na biciklima budu jedni od nositelja turizma u pred i post sezoni. Sada imamo razvijenu najveću biciklističku mrežu u Hrvatskoj koja broji 96 staza dužine 3.200 kilometara, kaže Kadija.
Ističe kako 2017. godine pokreću projekt kojim će razvijati takozvani trail turizam koji se pretežito odnosi na pješačke ture, od nezahtjevnih do zahtjevnih, no adaptiranih različitim ciljnim skupinama turista kako bi svatko našao razinu koja njemu odgovara.
– Što je turizam bez agencija koje kreiraju i prodaju doživljaje? Složeni turistički proizvodi, takozvani aranžmani iz sfere aktivnog segmenta predstavljaju značajan dio naših promotivnih ponuda nastalih kroz projekt razvoja DMK – destinacijskih menadžment kompaniji, iliti turističkih agencija specijalista za našu destinaciju. Skrivena Ljepotica i Zvijer, Velebitska avantura, Adrenalinsko carstvo, Istraživanje 3 otoka i 15 grebena kajakom, samo su neki od programa na našim web stranicama i u novoj ‘Experiences’ brošuri koji stvaraju motivaciju za dolazak ili inspiraciju za provođenje aktivnog odmora u Zadarskoj županiji.
Kadija kaže kako osim činjenice da sve više naših agencija specijalista u tom pravcu te nudi razne programe, u prilog razvoju destinacije aktivnog turizma, odnosno adventure segmenta, idu i brojna događanja koja pokazuju da prostora i resursa imamo napretek.
– Od Wings for Life utrke, Škrapinga, Međunarodnog susreta penjača u Paklenici i raznih trekking utrka od Zrmanje i preko Velebita te raznih biciklističkih utrka, osvježenje nam u 2017. godini donosi i Zadar Outdoor Festival koji obećava četverodnevnu zabavu za rekreativce raznih profila i interesa. Razvoju aktivnog turizma u Zadarskoj županiji smiješi se svijetla budućnost jer uz reprezentativne resurse, te njihovu raznolikost, ključan doprinos daljnjem razvoju dat će upravo ova prethodno navedena suradnja i doprinos javnog i privatnog sektora koji se očito usuglasio kako mu je ovaj turistički proizvod bitan, zaključuje Kadija.