Foto: Audi AG
Auto industrija će nakon stoljeća i pol vladavine nafte baciti sve snage na novi način pogona automobila i ubrzanom elektrifikacijom pokušati doprinositi smanjenju zagađenja atmosfere i zauzdavanja efekta staklenika, no možda jednostavnijem i lakše izvedivom metodom ekološke i inih održivosti se slabo bavila i bavi. Recikliranjem, naime.
Lim i čelik iz starih automobila se ne vraća nazad u proizvodni proces, nego obično završava u konstrukcijama građevinske industrije. Aluminij prolazi slično, a o plastici da ne govorimo.
Audi si je stavio u zadatak da se pozabavi tim pitanjem, čije bi rješavanje u budućnosti moglo donijeti mnogo koristi, i za njih i za prirodu. Od prošle godine njemačka tvrtka u suradnji s 15 partnera iz sektora istraživanja, recikliranja i nabave provode pilot projekt MaterialLoop s ciljem ponovnog iskorištavanja što više materijala sa starih Audija, s čim su na svojoj web stranici ovih dana upoznali javnost. Projektom se već uspjelo osmisliti kako ponovno iskoristiti čelik iz starih automobila za čak, citiramo, „15.000 unutarnjih dijelova vrata za A4“ što god to značilo, i recikliranu plastiku s prednjih rešetki starih Audija kao poklopce za krajeve sigurnosnih pojaseva u Q8 e-tron modelu.
“Projekt MaterialLoop naglašava našu ambicioznu viziju upravljanja visoko učinkovitim konceptom kružnog gospodarstva za vozila na kraju životnog vijeka. Naš cilj je iskoristiti što je moguće više materijala na visokoj razini kvalitete i ponovno ih upotrijebiti u proizvodnji. To će uštedjeti vrijedne primarne materijale i smanjiti ekološki otisak proizvoda. Istovremeno, izravan pristup sekundarnim materijalima može doprinijeti povećanju sigurnosti opskrbe. Sirovine se više ne bi morale vaditi – objašnjava direktor Audija Markus Duesmann na njihovoj web stranici.
U sklopu projekta MaterialLoop rastavljeno je 100 Audi vozila, uključujući među ostalim i bivše razvojne automobile. Samo ciljano rastavljanje pojedinačnih komponenti omogućilo je zadržavanje visokokvalitetnih sekundarnih materijala poput većih plastičnih komada za recikliranje. Nakon rastavljanja, preostale karoserije automobila usitnjene su i razvrstane u grupe materijala od čelika, aluminija, plastike i stakla, u suradnji s partnerskim tvrtkama. S ciljem testiranja ponovne upotrebe takvih materijala u proizvodnji novih automobila, Audi je definirao i pilotirao daljnji proces recikliranja zajedno s projektnim partnerima.
Kroz ovaj projekt istraživanja mogućnosti recikliranja starih materijala, Audi ne dobiva samo materijal, već i vrijedne informacije za dizajn i izradu budućih modela. Osim poboljšanja u tehnologiji sortiranja, “dizajn za cirkularnost” igra odlučujuću ulogu u Audijevim nastojanjima da optimizira mogućnost recikliranja novih generacija automobila. To znači da će iz informacija što je moguće, a što nije reciklirati iz dosadašnje proizvodnje, prednost davati materijalima koje je kasnije lakše ponovno iskoristiti, odnosno reciklirati.
najnovije
najčitanije
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Novosti
antiratni pokret
Irski i švicarski studenti se pridružili valu prosvjeda protiv rata u Gazi
Nogomet
Englesko prvenstvo
Haaland zabio četiri od pet pogodaka Citya protiv Wolverhamptona, Gvardiol i Kovačić odigrali cijeli susret
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Barcelona izgubila kod Girone, Real Madrid i matematički osigurao novu titulu prvaka
Rukomet
1. HRL-Jug
Porazom završena sezona
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje