Foto: Vedran Karuza/Novi list
Ministarstvo znanosti i obrazovanja do školske godine 2027./ 28., za kada planira potpuni prelazak škola na jednosmjensku nastavu, planira mnoge izmjene kurikuluma i sustava obrazovanja, a među najavljenima je i uvođenje novog predmeta »Praktične vještine« za učenike četvrtih razreda osnovne škole. U sklopu tog predmeta bi učili osnovne životne vještine, kao što su samostalnost i briga o sebi, sigurnost, promet i prva pomoć, dizajn i izrada rukotvorina, dom i okruženje kućanstva, financije te participacija i poduzetništvo.
Nastava tjelesnog odgoja
Iako je kurikulum predmeta Praktične vještine još u povojima, ravnatelje zadarskih osnovnih škola ipak smo upitali za komentar o ovoj najavljenoj promjeni. Od jeseni će 50-ak škola biti dijelom eksperimentalne provedbe projekta cjelodnevne škole koja podrazumijeva boravak djece u školi do popodnevnih sati, kao i obuhvaća dodatne aktivnosti nakon nastave. Uz novost da učiteljice razredne nastave više neće održavati nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, već bi to trebali preuzeti magistri kineziologije, Praktične vještine bi trebale obuhvatiti nastavne sadržaje kroz koje će učiteljice razredne nastave kompenzirati gubitak sati tjelesne i zdravstvene kulture.
Katica Skukan, ravnateljica OŠ Bartula Kašića kratko nam je kazala kako njezini učenici već sada u sklopu izvannastavnih aktivnosti te volonterskog centra i učeničke zadruge »Maraška« uče mnoge životne vještine.
– Hvalevrijedna je to inicijativa, naravno ako bi ona sadržajno i predmetno pomogla djeci da izgrade samopouzdanje te steknu nove životne vještine. Kada bi takav predmet bio obveza za učenike četvrtih razreda, vjerujem da bi vrlo brzo polučio dobre rezultate, poručila je Skukan, dok nam je Davor Barić, ravnatelj OŠ Zadarski otoci kazao kako prije uvođenja značajnijih promjena u nastavni kurikulum treba riješiti pitanje jednosmjenskog rada.
Škole bez obavijesti
– Mi još uvijek nismo primili nikakvu službenu obavijest od strane nadležnih institucija, no čitajući po medijima mislim da je prvo neophodno riješiti pitanje izvođenja i organizacije novog predmeta. On je izvediv jedino kada škola prijeđe na jednosmjensku nastavu jer djeca već sada ionako imaju dovoljan teret nastave, kazao je Barić, dodavši kako će »Praktične vještine« imati rezultata jedino ako budu sadržajne i primjenjive na svakodnevicu današnjih učenika.
Ako na stranu stavimo uvođenje novog predmeta koji bi, između ostalog, djecu trebao naučiti važnosti samostalnog i organiziranog rada, kako u učionici, tako i izvan nje, ne možemo a da se ne pitamo je li uvođenje predmeta u kojem bi se djecu učilo kućanskim poslovima korak unatrag u odnosu na ostale zapadne zemlje, koje umjesto domaćinstva djecu uče na primjer robotici. Obrazovanje iz područja medija, slobode govora i financija svakako je hvalevrijedan korak u društvu u kojem učenici više vjeruju svećeniku nego profesoru, no tek treba vidjeti hoće li se ova ideja uopće realizirati.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
odgovor srbijanskom ministru
Ministarstvo branitelja poslalo poruku Srbiji: “Prestanite sanjati san o velikoj Srbiji”
Zadar
pet vijesti dana
PREGLED DANA Evo što je obilježilo četvrtak u Zadru i županiji
Hrvatska
HANFA BLAGA
Bivša ministrica zbog nezakonitog trgovanja dionicama Podravke kaženjena samo upozorenjem
Zadar
sajam i humanitarna akcija
Učenici Medicinske škole u više su navrata humanitarnim akcijama pokazali veliko srce, sada je red na nama
Hrvatska
vanjski poslovi
VERBALNA AGRESIJA Grlić Radman oštro osudio izjave iz Srbije
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Županija
Stari problem