Foto: Pexels
U supermarketima je vrlo teško pronaći proizvode na prodaju s okruglim cijenama, a u većini slučajeva nude se artikli čije cijene završavaju, primjerice, s 0,99 centi, s 0,39 i tako dalje.
To je trend koji se može vidjeti u raznim dijelovima svijeta kako u velikim trgovačkim centrima tako i u malim prodavaonicama.
Ali zašto? Zasigurno ste se to više puta zapitali prilikom kupovine. Doista, odgovor je lako pogoditi. To je preimenovana marketinška strategija koja preuzima naziv efekt lijeve znamenke.
Zapravo, naš se mozak nastoji usredotočiti na prvi broj slijeva od decimalne točke, obraćajući manje pozornosti na druge znamenke. Na taj način, ako proizvod košta 9,99 eura, navest će nas da pomislimo da ćemo potrošiti 9 eura umjesto 10 da ga kupimo, a u stvarnosti to nije slučaj.
Iako nije novijeg izuma, ova tehnika – također poznata kao charm pricing – jedna je od najprihvaćenijih u svijetu prodaje.
Nekoliko istraživanja i eksperimenata potvrđuje njezinu učinkovitost na kupcima, a jedan od najpoznatijih je onaj koji su proveli istraživači Schindler i Kibarian, podvrgnuvši tri različita kataloga odjeće trima skupinama ljudi.
Cijene raznih artikala kretale su se od najmanje 7 dolara do najviše 120 dolara, s prosjekom oko 30 dolara. Na kraju se većina kupaca odlučila za odjeću koja se prodavala po cijenama koje su završavale na 99 centi, iako zapravo nije bila najjeftinija.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Lijepa cifra
Nagradni fond Svjetskog prvenstva u nogometu 655 milijuna dolara, prvak će dobiti 50 milijuna
Hrvatska
Zagrebački nadbiskup
Nadbiskup Kutleša o slučaju časne sestre: ‘Da su mnogi šutjeli, ne bi bilo toliko dezinformacija’
Zadar
Pregled dana
PET VIJESTI DANA Dan obilježili gradonačelnikov susret s medijima i premijera filma ‘260 dana’
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Hrvatska
Narodno izjašnjavanje
Plenković kaže da ne može biti referendum o Zakonu o prostornom uređenju. Ustavni stručnjak kaže da to nije točno
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar & Županija
OD 15. prosinca
Radovin dobio novi vrtić: 55 djece krenulo u tri skupine
Zadar
oprema za rad
Pacijentica upozorila na manjak opreme, Kolega opovrgava: Ginekološka ordinacija ima ultrazvuk, ali…
Zadar
Savršen poklon