Foto: Mislav Klanac
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije donijelo je odluku da se studija o utjecaju na okoliš željezničke zaobilaznice naselja Bibinje i teretnog kolodvora Gaženica na željezničkoj pruzi M606 Knin – Zadar upućuje na javnu raspravu. I ova odluka je potvrda kako je Općina Bibinje uspjela odgoditi početak radova na ovom dijelu obnove i modernizacije željezničke pruge Knin – Zadar, dionice duge 95 kilometara, ako se usporedno ne provedu i radovi na izgradnji bibinjske obilaznice.
Javna rasprava za spomenutu studiju predviđena je od 2. travnja do 2. svibnja 2025. godine. Javni uvid u studiju može se izvršiti svakog radnog dana u službenim prostorijama Općine Bibinje.
Javno izlaganje održat će se 15. travnja u prostorijama Općine Bibinje, a bit će nazočni predstavnici nositelja zahvata, tvrtke HŽ Infrastruktura iz Zagreba, projektanta i predstavnici izrađivača studije. Na ovu studiju se mogu dati mišljenja, prijedlozi i primjedbe.
Želja Bibinjaca
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver potvrdio nam je nedavno kako je u razgovorima s vijećnicima Općine Bibinje, s načelnikom, kao i s mještanima uvažena želja da se dionica pruge kroz samo mjesto ne obnavlja dok konkretni radovi izmještanja pruge kroz budući tunel »Bibinje« ne započnu.
Dodao je kako se idejno rješenje za bibinjsku obilaznicu očekuje kroz nekoliko mjeseci, nakon čega HŽ infrastruktura planira raspisati natječaj za izmještanje tunela.
– Teoretski, ovisno o žalbenom postupku, možemo imati izvođača radova za tunel do kraja ove godine, kao i osigurana financijska sredstva za taj projekt. Sve ide po planu, kako je dogovoreno, kazao je tada Bilaver.

Iz HŽ Infrastrukture su, pak, u odgovoru na naš upit istaknuli kako trenutačni radovi iskolčenja, dio projekta obnove cijele dionice Knin – Zadar, ne mijenjaju planove izmještanja dionice pruge iz Bibinja.
– Uvažena je želja stanovnika Bibinja da se u ovom trenutku dionica kroz mjesto ne obnavlja, s obzirom na to da se paralelno s remontom izrađuje ranije navedena studijska i projektna dokumentacija.
Što se tiče obnove dionice Zadar – Knin, izvođač je uveden u posao te su u tijeku pripremni radovi, kao i organizacija gradilišta te doprema potrebnog materijala na gradilište.
Rok za završetak je četiri godine, napominju iz HŽ Infrastrukture. Vrijednost radova iznosi 87.138.998,3 eura koji su financirani iz kredita Europske investicijske banke (EIB) s kojom je ugovor o financiranju potpisala Vlada RH.
U studiji o utjecaju na okoliš željezničke zaobilaznice naselja Bibinje navodi se kako ovaj zahvat uključuje i demontažu postojećeg dijela željezničke pruge Knin – Zadar, demontažu postojeće kolosječne rešetke i uklanjanje postojeće zastorne prizme, u ukupnoj duljini od oko 6,7 km, a koja dijelom prolazi kroz naselja Sukošan i Bibinje te dijelom kroz grad Zadar na području industrijsko-skladišne zone Gaženica, kao i demontažu i uklanjanje signalno-sigurnosnog uređaja postojećeg teretnog kolodvora »Bibinje«.
Ovim projektom nije predviđeno uklanjanje postojećeg objekta kolodvorske zgrade na teretnom kolodvoru »Bibinje«. Demontaža se predviđa nakon izgradnje zaobilazne pruge te dobivanja uporabne dozvole i puštanja novoizgrađene zaobilaznice u promet.
Radove izvodi Swietelsky
Na javnom natječaju za obnovu i modernizaciju pruge Knin – Zadar ekonomski najpovoljnija bila je ponuda tvrtke Swietelsky, hrvatske podružnice austrijskog poduzeća koja se bavi izgradnjom velikih infrastrukturnih projekata, s iznosom od 87.138.998,3 eura.

Ovaj projekt uključuje obnovu 22 tunela, radove na željezničkim prijelazima te izmještanje na pojedinim dionicama. Podignut će se nosivost pruge na 22,5 tone koja je trenutačno u lošem stanju, s obzirom na to da od njene izgradnje nije bilo većih zahvata, a za vrijeme Domovinskog rata doživjela je brojna oštećenja.
Radovima će se povećati i brzina i sigurnost. Prije prestanka prometovanja ovom prugom se vozilo do 80 km/h, a po završetku obnove maksimalna dopuštena brzina će iznositi 100 km/h.
U studiji se naglašava kako će se u idućem investicijskom ciklusu uložiti značajni napori da se uz adekvatnu obnovu pruge, kvalitetan vozni red i marketing negativan trend količine prometa putnika i tereta cijelom prugom Knin – Zadar zaustavi.
Shodno tome, u budućem razdoblju predviđa se prestanak negativnog trenda i značajan rast u teretnom prometu te vraćanje i rast prijevoza putnika. U 2045. godini predviđeno je oko 400.000 putnika u željezničkom prometu na dionici između Knina i Zadra.
U teretnom prometu očekuje se značajan rast prometa u teretnoj luci Gaženica. Većina prometa ostvarit će se prijevozom kontejnera i ostalog generalnog tereta. U 2045. godini očekuje se oko 1.700.000 neto tona tereta.
Prema prognozi prometa u krajnjoj godini, 2045., predviđeno je oko 5.840 vlakova za prijevoz putnika ili oko 16 dnevno, dok je u teretnom prometu godišnje predviđeno oko 2.800 vlakova ili oko osam dnevno.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Malom Parizu mjesni derbi, kriza Sukošana
Zadar & Županija
vrijedno djelo
Plenković će papi darovati knjigu koju je uredila zadarska profesorica
Zadar & Županija
PITANJE SA SKUPŠTINE
Mate Lukić: Županija plaća liječenje Egipćanina optuženog za napastvovanje! Bolnica: Nije istina
KK Zadar
ABA liga, 9. kolo
Košarkašima Zadra večeras u goste stiže Vienna, protivnik po mjeri ali i vrlo opasan
Footopis
MARSEJSKI RULET
Doživjeli su bolno prizemljenje, odgojili su zvijezde, a sada žele svrgnuti ‘kralja’ s trona
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!