Foto: Mislav Klanac
Nedavni slučaj u kojem su policijski službenici 20. veljače u Zadru zaustavili taksi automobil zadarskih registarskih oznaka kojim je upravljao 34-godišnji državljanin Nepala, pri čemu je utvrđeno kako se koristio krivotvorenom vozačkom dozvolom, zbog čega nije samo kazneno prijavljen, već mu je ukinuta dozvola za boravak i rad, izdano mu je rješenje o protjerivanju te zabrana ulaska i boravka, izazvalo je veliku buru u krugovima zadarskih vozača taksija, Ubera i Bolta.
Iz Ministarstva unutarnjih poslova prije nekoliko su mjeseci upozorili kako državljani trećih zemalja teško mogu dobiti radne dozvole za obavljanje prijevoza putnika, tj. taksi usluga, s obzirom na to da to zanimanje nije na popisu deficitarnih u Hrvatskoj.
Ipak, rijetko se može čuti kako su policija i Inspekcija cestovnog prometa zaustavili taksi i druge vozače iz ovih zemalja zbog vožnje s krivotvorenim vozačkim dozvolama ili zbog obavljanja tog posla bez radne dozvole za tu djelatnost.
Bez vozačke
Govoreći o slučaju s ovim taksi vozačem iz Nepala, Marin Deur, predsjednik Ceha prijevoza osoba i stvari na kopnu i moru pri Udruženju obrtnika Zadar, kaže kako se zna da ima i hrvatskih državljana koji voze bez vozačke dozvole.
To je sve stvar pojedinca, Komore, hoće li riskirati i voziti taksi, Uber, Bolt, naglašava.
– Kod nas vozači iz trećih zemalja uopće ne bi smjeli voziti, imaju posve drugačija prometna pravila nego kod nas. Pitanje je tko ih dovodi i zapošljava.

Reuters
Ako ih već dovode, morali bi biti 100 posto sigurni da vozači iz tih zemalja imaju vozačku dozvolu, po meni bi trebali znati hrvatski jezik i kulturu, no na to ne možemo utjecati, to bi se zakonom trebalo odrediti, napominje Deur i dodaje kako ima saznanja da se po pitanju problema s ovim vozačima taksi sekcije Splita, Dubrovnika i Zadra organiziraju kako bi poduzeli neke mjere, no o tome se ništa službeno ne zna.
Minimalne plaće
Udruženje obrtnika i Obrtnička komora se od toga ograđuju, ističe.
– Nije u redu prema hrvatskim ljudima koji imaju sve dozvole, od taksi do vozačkih, da se dovode primjerice Nepalci i da im oni koji ih zapošljavaju daju da voze Bolt i Uber. Problem je što se uopće dopustilo da Uber i Bolt uđu u Hrvatsku, to su bili nečiji privatni interesi.
Od tada počinju problemi, no ne znam prepoznaju li se problemi koji su time nastali. Svjedoci smo da su u zadnjem razdoblju, a možda ta ponuda još traje, i za zadarsko područje pojedine tvrtke oglasile potrebu za vozačima taksija ili vozačima platformi, ali za minimalne plaće.
Rad za takve plaće je hrvatskim državljanima neprihvatljiv, pa onda dovode vozače iz trećih zemalja. To je za mene izrabljivanje tih ljudi, a u pozadini svega je megalomanstvo, kaže predsjednik Ceha prijevoza koji podsjeća kako smo nekad imali taksiste odjevene u odijelo, koji bi dočekali klijente i vozili ih kao gospodu.

Invazija na Zadar
– Danas taksisti dolaze pred putnike u kratkim hlačama, u šlapama, u neadekvatnim automobilima, gule klijente, naplaćuju ogromne cijene, naplaćujući prijevoz od Zračne luke Zadar do grada 150 eura.
No, sve je dozvoljeno zakonom. Po meni to treba mijenjati, ali je to nemoguće očekivati, naglašava Deur.
U jednoj grupi na društvenoj mreži koja okuplja vozače jedne platforme jedan korisnik je napisao kako je u tijeku prava mala invazija na Zadar. Sve je, dodaje, krenulo još krajem 2024. godine kada je stigla prva grupa Nepalaca.
– Njih 15-ak udara 0-24 sata u više smjena s upaljenom Economy kategorijom. Prije nekoliko dana je stigla nova grupa. Iza ovog organiziranog dolaska stoji tvrtka…
Izgleda da je vlasnik ove tvrtke odlučio preuzeti cijeli grad i čak poslovati u minusu kako bi sve nas srušio i potopio.
Mi tu ne možemo baš ništa jer su zaštićeni kao lički medvjedi, a policija i inspekcija ne rade svoj posao. Jedini izlaz vidim u tome da policija i inspekcija konačno krenu skidati tablice i isključivati vozila iz prometa vozila, budući da svi voze na jednu dozvolu, nemaju upisano vozilo u ažurnu evidenciju, a ima i drugih neregularnosti.
Pitanje je svakako i što će biti sa sezonom jer, prema najavama, dolaze nove grupe Nepalaca, a da ne govorimo o svima drugima iz unutrašnjosti koji inače dođu raditi na obalu, napominje ovaj vozač jedne od platformi.
najnovije
najčitanije
Novosti
prognoza
Hoće li ova zima biti oštra? Stručnjaci objavili detaljno izvješće
Novosti
MANJKAVOSTI
UZV srca u Zadru za tri dana, a u Puli i Osijeku – dogodine. Međutim, liječnici upozoravaju na jednu stvar…
Crna Kronika
Romsko naselje
Pucao u nevjenčanu suprugu i njezinu sestru. Jedna je umrla
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!