
Foto: Pixabay
Mladi luk je jedna od prvih povrtnih kultura dostupnih u proljetnoj sezoni, a pravilno pakiranje i rukovanje ključni su za očuvanje njegove svježine i kvalitete. Primjenom odgovarajućih tehnika berbe i pakiranja mladog luka njegovi proizvođači mogu ne samo osigurati dulji rok trajanja proizvoda, već postići i bolje tržišne cijene.
Mladi luk se bere kada dostigne optimalnu duljinu od 25 do 35 cm, s čvrstim, sočnim stabljikama i neoštećenim korijenom. Berba se najčešće obavlja ručno kako bi se izbjegla mehanička oštećenja. Preporučuje se berba u ranim jutarnjim satima ili kasno popodne i to kako bi se izbjegao stres od visokih temperatura.
Nakon vađenja pažljivo se čisti od viška zemlje i vanjskih listova, a korijen se može skratiti radi boljeg izgleda i lakšeg pakiranja. Pranje hladnom vodom je poželjno kako bi se uklonile nečistoće i produljila svježina.
Postoji nekoliko načina pakiranja mladog luka, a njihov izbor ovisi od tržišnih zahtjeva i duljine transporta.
Luk se stavlja u snopove od pet do 10 komada i veže gumicom ili konopcem. Ovaj način pakiranja je najčešći za prodaju na lokalnim tržnicama.
Način pakiranja mladog luka u plastične i kartonske gajbe s prorezima za ventilaciju pogodan je za transport na veće udaljenosti.
Pakiranje mladog luka u male PVC i perforirane vrećice od po 100 g do 1 kg je idealno za prodaju u supermarketima i maloprodajnim lancima. Vrećice omogućavaju bolju higijenu i dulju svježinu proizvoda.
Tehnika pakiranja mladog luka hidrohlađenjem i pakiranjem u kutije s ledom koristi se za izvoz i dugotrajno skladištenje. Mladi luk se odmah nakon berbe hladi u vodi s ledom, a zatim se pakira u kutije s dodatnim slojem leda.
Pakirani mladi luk se skladišti na temperaturi od 0 do 2°C kako bi se spriječilo uvenuće i gubitak kvalitete. Važno je da se izbjegne direktna izloženost sunčevoj svjetlosti i prevelika vlaga koja može izazvati truljenje.
Na tržištu se mladi luk prodaje kao svjež ili organski proizvod, a u posljednje vrijeme raste potražnja za prethodno opranim i upakiranim verzijama spremnim za upotrebu. Pravilno pakiranje ne samo da produljuje svježinu, već doprinosi i većoj atraktivnosti proizvoda kod potrošača.
Uz primjenu optimalnih metoda pakiranja, proizvođači mogu osigurati bolju konkurentnost na tržištu i veću zaradu, dok potrošači dobivaju svjež, kvalitetan i higijenski upakiran mladi luk spreman za konzumaciju.
najnovije
najčitanije
Svijet
JEDNA OD POSLJEDNJIH
Margot Friedlander, među zadnjim preživjelima holokausta, umrla u 104. godini
Svijet
HUTISTI PREUZELI ODGOVORNOST
Izrael presreo raketu ispaljenu iz Jemena
Feelgood
Bijeg u svijet riječi
Zašto je dobro čitati i kako svakodnevno pronaći više vremena za knjige
Hrvatska
KOMENTIRAO NOVOG PAPU
Nadbiskup Kutleša: Novi papa želi Crkvu vratiti temeljima kršćanstva
Nogomet
HNL
Lokomotiva u 90. minuti do boda u Osijeku
Svijet
JEZIČNA DILEMA
Lav ili Leon: Kako bi se trebalo zvati novog papu? Evo što kaže Institut za hrvatski jezik
Zadar
NAŠ ZADAR
‘LIPOTA ZADRA’ Video zadarskih maturanata osvojio društvene mreže: ‘To su geni dalmatinski…’
Zadar
PU ZADARSKA
Zadarska policija objavila važan apel! ‘Nećemo pokretati prekršajni niti kazneni postupak ako…’
Crna Kronika
TRAŽI SE POČINITELJ
Putnik izudarao vozača Liburnije: “Tijekom vožnje je vrijeđao i galamio, skidao majicu i prolijevao pivo”
Svijet
LJUBAV PREMA NOGOMETU