Foto: Pixabay
Mladi luk je jedna od prvih povrtnih kultura dostupnih u proljetnoj sezoni, a pravilno pakiranje i rukovanje ključni su za očuvanje njegove svježine i kvalitete. Primjenom odgovarajućih tehnika berbe i pakiranja mladog luka njegovi proizvođači mogu ne samo osigurati dulji rok trajanja proizvoda, već postići i bolje tržišne cijene.
Mladi luk se bere kada dostigne optimalnu duljinu od 25 do 35 cm, s čvrstim, sočnim stabljikama i neoštećenim korijenom. Berba se najčešće obavlja ručno kako bi se izbjegla mehanička oštećenja. Preporučuje se berba u ranim jutarnjim satima ili kasno popodne i to kako bi se izbjegao stres od visokih temperatura.
Nakon vađenja pažljivo se čisti od viška zemlje i vanjskih listova, a korijen se može skratiti radi boljeg izgleda i lakšeg pakiranja. Pranje hladnom vodom je poželjno kako bi se uklonile nečistoće i produljila svježina.
Postoji nekoliko načina pakiranja mladog luka, a njihov izbor ovisi od tržišnih zahtjeva i duljine transporta.
Luk se stavlja u snopove od pet do 10 komada i veže gumicom ili konopcem. Ovaj način pakiranja je najčešći za prodaju na lokalnim tržnicama.
Način pakiranja mladog luka u plastične i kartonske gajbe s prorezima za ventilaciju pogodan je za transport na veće udaljenosti.
Pakiranje mladog luka u male PVC i perforirane vrećice od po 100 g do 1 kg je idealno za prodaju u supermarketima i maloprodajnim lancima. Vrećice omogućavaju bolju higijenu i dulju svježinu proizvoda.
Tehnika pakiranja mladog luka hidrohlađenjem i pakiranjem u kutije s ledom koristi se za izvoz i dugotrajno skladištenje. Mladi luk se odmah nakon berbe hladi u vodi s ledom, a zatim se pakira u kutije s dodatnim slojem leda.
Pakirani mladi luk se skladišti na temperaturi od 0 do 2°C kako bi se spriječilo uvenuće i gubitak kvalitete. Važno je da se izbjegne direktna izloženost sunčevoj svjetlosti i prevelika vlaga koja može izazvati truljenje.
Na tržištu se mladi luk prodaje kao svjež ili organski proizvod, a u posljednje vrijeme raste potražnja za prethodno opranim i upakiranim verzijama spremnim za upotrebu. Pravilno pakiranje ne samo da produljuje svježinu, već doprinosi i većoj atraktivnosti proizvoda kod potrošača.
Uz primjenu optimalnih metoda pakiranja, proizvođači mogu osigurati bolju konkurentnost na tržištu i veću zaradu, dok potrošači dobivaju svjež, kvalitetan i higijenski upakiran mladi luk spreman za konzumaciju.
najnovije
najčitanije
Tenis
ATP Finale
Pavić i Arevalo ostali bez plasmana u polufinale
Hrvatska
GORUĆI PROBLEM
Simpozij o ovisnosti mladih: Kokain sve jeftiniji, ponuda sve veća, opasnost za mlade
Nogomet
FANTASTIČAN NASTUP
Izabrali smo najboljeg hrvatskog pojedinca u pobjedi nad Farskim otocima
Hrvatska
PREDSJEDNIK
Milanović u Budimpešti izrazio nadu da će se ipak održati susret Trump-Putin
Nogomet
POBJEDOM PREMA AMERICI
BRAVO VATRENI! Hrvatska izborila plasman na Svjetsko prvenstvo
Zadar
KONCERT
Legendarni srpski pjevač dolazi na Višnjik! Pjevat će na Valentinovo, donosimo detalje
Crna Kronika
NAPAD
INCIDENT NA VELESAJMU! Napadnuta dva učenika iz Zadra
Hrvatska
Mišljenje stručnjaka
Željko Marušić o nesreći u Sv. Filipu i Jakovu: ‘Kazneni zakon je manjkav, potrebno je…’
Zadar
OD IDUĆE GODINE
Cijena vode nakon čak 20 godina ide gore 20 posto? Matek: ‘Cijena mora pokrivati…’
Zadar
PRIGODNI PROGRAM