Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

CIJENE USLUGA

Zadrani iz gradske Čistoće izlaze sa suzama u očima: 'Ljudi negoduju. Vrijeđa me i što...'

Autor: Goran Šimunov

28.09.2024. 10:10
Zadrani iz gradske Čistoće izlaze sa suzama u očima: 'Ljudi negoduju. Vrijeđa me i što...'

Foto: MISLAV KLANAC



Račun Čistoće Zadar za odvoz miješanog komunalnog otpada za srpanj dobio sam 6. rujna i platio sam ga sutradan. Račun je Čistoća antedatirala s 31. srpnja. Drugi račun koji sam dobio, za kolovoz, datiran je s 31. kolovoza, a dobio sam ga 24. rujna. Radnici Čistoće ove račune dostavljaju na kućnu adresu, kao svojevrsna poštanska služba idući od stana do stana i postavljaju račune u kasliće, a mi ih pokupimo kao poštu. Otišao sam jučer u središte Čistoće kako bih dobio objašnjenje, ali nisam zadovoljan onim što mi je rekao službenik ove tvrtke u vezi dostavljanja dvaju njihovih računa u istom mjesecu i siromašnim specifikacijama računa, kaže nam jedan Zadranin koji je htio ostati anoniman.


Dodao je kako mu je službenik Čistoće s kojim je razgovarao rekao kako je Gradsko vijeće Zadra donijelo odluku o poskupljenju usluge odvoza miješanog komunalnog otpada.


Nezadovoljni korisnici


– Odgovarajući na moja pitanja zbog čega na računima koje sam dobio nema specifikacije troškova i zbog čega o poskupljenju nisu pojasnili građanima rekao mi je kako Čistoća to nije dužna, već je to uloga medija. Mene čudi i vrijeđa zbog čega na računu nisu napravili specifikaciju kako bih vidio o čemu se tu radi, koliki dio je na njemu osnovica, koliko iznosi poskupljenje, kolika je kamata, a koliko naplaćuju dostavu računa. Vrijeđa me i što mi dostavljaju račun s mjesec i pol dana zakašnjenja i dva računa u jednom mjesecu, poručuje ovaj ljutiti Zadranin dodajući kako je ispred središta Čistoće na Višnjiku zatekao jako veliki broj sugrađana, ljudi koji su čekali na reklamacije zbog sličnog razloga kao i on.




– Korisnici traže obrazloženje zbog čega je ovako veliko poskupljenje. Meni je račun za srpanj iznosio 5,14 eura, a za kolovoz 11,10 eura, što znači kako povećanje iznosi više od 100 posto odnosno 116 posto. Ljudi negoduju, iz zgrade Čistoće nakon razgovora s tamošnjim službenicima izlaze sa suzama u očima, kažu mi kako im je svaki euro važan. Za obrazloženje koje su dobili kažu kako je površno i neistinito, da ne znaju što će napraviti, ali kako im drugo ne preostaje nego platiti račun pa se žaliti. Mnogi kažu kako sada, potkraj mjeseca ne mogu platiti dva računa za Čistoću koja su došla ovog mjeseca, već da će svakog mjeseca plaćati po jedan račun odnosno da će stalno biti u zakašnjenju, ističe ovaj Zadranin.


FOTO: PRIVATNA ARHIVA


Odluka Vijeća


Iako smo ga dobili na mobitel dok je na iznenadnom bolovanju zbog manjih zdravstvenih poteškoća, direktor Čistoće Zadar John Ivan Krstičević nije htio izbjeći komentiranje nezadovoljstva korisnika zbog ovih računa.


– Naša tvrtka ima novu odluku o cijenama usluge i moramo ići mjesec po mjesec. Dospijeće računa smo pomaknuli posve na kraj mjeseca. Nemaju što građani biti nezadovoljni, Gradsko vijeće je donijelo odluku o poskupljenju. Pri slanju računa smo najprije krenuli s poslovnim subjektima kako bismo smanjili pritisak na reklamacije, otvorili smo e-mail adresu za reklamacije, ne znam što bi još trebali napraviti. Svaki korisnik može doći osobno u Čistoću i pitati što plaća na računu. Na specifikaciji računa osim obvezne minimalne javne usluge i PDV-a i ne treba biti ništa drugo, budući da nismo još uveli varijabilni dio računa u kojem će se vidjeti koji otpad smo pokupili, miješani komunalni otpad, reciklabilni otpad i biootpad, pri čemu će oni koji odvajaju plaćati manje. Uvijek je bila takva specifikacija računa, ističe Krstičević koji je rekao kako ne zna što bi Čistoća trebala više napraviti.


– Korisnici bi bili zadovoljni jedino ako je sve besplatno. Ovom korisniku koji se bunio, račun je veći za šest eura, to su tri kave, podsjeća direktor.


Vozačima 1.500 eura


– Prošlog tjedna sam primio jednog korisnika Čistoće koji je inzistirao da razgovara isključivo sa mnom. Rekao mi je kako plaća sve račune. Pitam ga što smo pogriješili s njegovim računom, a odgovara mi kako nismo ni u čemu pogriješili. Rekao mi je kako »zahtijeva da mu podignemo cijenu, budući da smo svakog drugog dana kod njega«, kaže Krstičević koji se i ovom prigodom požalio na problem nedostatka vozača Čistoće. Na njihove natječaje za posao vozača javlja se mali broj zainteresiranih, premda, kako naglašava, nude plaću od 1.500 eura. Je li to strašno, zapitao je.


– Sve je poskupjelo. Ako želimo ovakvu uslugu Čistoće, trebamo prestati razmišljati populistički. Imamo dva odvoza miješanog komunalnog otpada tjedno, dvaput mjesečno odvozimo reciklabilni, odvozimo i biootpad. U cijeni računa je i rad dvaju reciklažnih dvorišta, upozorava direktor Čistoće.