Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

PROMOCIJA TABLETIĆA

PROMOCIJA NA EUROSONGU: Zbog Baby Lasagne "planut će" heklani tabletići pored katedrale

Autor: Tea Pavičić

20.05.2024. 07:30
PROMOCIJA NA EUROSONGU: Zbog Baby Lasagne

Foto: MATE KOMINA



Nedavni uspjeh Baby Lasagne na Eurosongu pokrenuo je novi val interesa za zaboravljenim heklanim tabletićima. Naime, pobjeda ovog mladog talenta nije samo donijela ponos naciji, već je i skrenula pažnju na kukičanje i tradicionalne ručne radove.


Tako je, osim turistima i domaćima postalo zanimljivo što rade i prodaju Zadranke pored katedrale sv. Stošije.


Odlučili smo provjeriti je li Baby Lasagna utjecao na prodaju i interes za heklane radove. Posjetili smo starije gospođe koje prodaju spomenute ručne radove pored katedrale sv. Stošije i razgovarali s njima o njihovim iskustvima. Saznali smo kako su započele sa heklanjem, što ih motivira da nastave i kako su doživjele porast interesa od strane turista i Zadrana nakon Eurosonga. S obzirom na popularnost Baby Lasagne mogla bi značajno porasti prodaja pa bi tijekom sezone mogli »planuti« zaboravljeni tabletići.


Haljinice i naušnice




Bila Lič, već je šest godina »radi« pored katedrale sv. Stošije i pravi je primjer predanosti i ljubavi prema heklanju. Svojim rukama izrađuje razne heklane proizvode, od naušnica do dječjih haljinica, kao i kompletiće za velike i male te tabletiće raznih veličina. Njeni radovi odišu kreativnošću i pažnjom prema detaljima. Najviše uživa u izradi haljinica i naušnica, koje su među popularnijim proizvodima na njenom štandu.


Inspiraciju za svoje kreacije pronalazi u novinama i na internetu. Svaki komad zahtijeva vrijeme i strpljenje, pa joj je, primjerice, za izradu jedne dječje haljinice potrebno oko dva dana.


– Turisti prolaze i uzimaju više nego naši mještani. Svega pomalo uzimaju, kako koji dan. Nažalost, mladi nisu previše zainteresirani, mada u zadnje vrijeme primjećujem kako je interes za heklane tabletiće ipak veći nego prije, kaže Bila i dodaje kako ona bez obzira na interes i dalje svakodnevno izrađuje svoje heklane proizvode, nadajući se da će njena strast za ovim starim zanatom nadahnuti i druge.


Bila voli ne samo heklanje, kukičanje, već i kontakt s ljudima. Prodavanje ručnih radova na ovom mjestu omogućava joj da bude u interakciji s raznim ljudima, što joj donosi veliko zadovoljstvo. Njena vrata su uvijek otvorena za one koji žele učiti i održavati tradiciju živom.


– Preporučila bih mladim generacijama da nam se pridruže i nauče izrađivati ove tradicionalne proizvode. Uvijek su dobrodošli da se okušaju u heklanju i saznaju više o ovom predivnom zanatu, poručuje Bila.


Bila također primjećuje da je posljednjih tjedana povećana potražnja za njenim proizvodima. Čini se da su turisti i ljudi više zainteresirani za kupovinu ovih proizvoda, a vjeruje da je popularnost Baby Lasagne na Eurosongu pridonijela tom interesu.


Foto: Mate Komina


Vunena pletiva


Druga gospođa, Mirica Skocica, ima drugačije mišljenje o takvom utjecaju te nije uvjerena da je popularnost mladog pjevača značajno doprinijela njihovoj zaradi ili povećanoj kupovini tradicionalnih proizvoda s njene strane.


Mirica se bavi izradom proizvoda od vune i štrikanjem. Njeni štandovi su ispunjeni toplim kapama, džemperima i kaputićima, koji su poznati po kvaliteti i ručnom radu. Unatoč tome, Mirica nastavlja izrađivati svoje vunene kreacije, vjerujući u vrijednost i ljepotu ručnog rada.


Otkriva nam da je prodaja njenih vunenih proizvoda, kao i drugima, izvor prihoda kojim popunjavaju mirovinu. Ovaj posao obavlja pet mjeseci godišnje, jer zbog zdravlja i vrućina tijekom srpnja i kolovoza ne može biti prisutna na svom štandu.


– Što skupim tijekom tih mjeseci, od toga i živim. Vuna je moj medij, a koristim domaću vunu koja je pomalo gruba. Zbog toga neki ljudi, posebno oni osjetljivi na vunu, izbjegavaju ove proizvode, izjavila je Mirica.


Ipak, turisti iz drugih zemalja, kaže ona, često kupuju njene proizvode.