Foto: Arif Sitnica
OŠ Petra Preradovića u Zadru domaćin je petodnevnog međunarodnog skupa učitelja u čijem su fokusu klimatske promjene. Djelatnici škole ugostili su 35 kolega iz Turske, Portugala, Švedske i Belgije. Ovaj događaj dio je Erasmus + projekta koji nosi naziv Klimatske promjene i STEM obrazovanje u učionicama (eng. Climate change & STEM education in classrooms). Okupljeni prosvjetari imat će priliku, kroz različite radionice, raspravljati o relevantnim temama u kontekstu krovne teme, između ostalog, o održivom razvoju i zagađenju mikroplastikom.
Bitna tema
Konferencija je otvorena prigodnim nastupom dječjeg zbora OŠ Petra Preradovića, nakon čega je sudionike pozdravio Ante Barać, ravnatelj škole.
– Vodeći se principima jedinstva, jednakosti, prijateljstva i suradnje, Erasmus + program utjelovljuje duh Europske unije na polju obrazovanja. Drago mi je što je fokus u ovom periodu stavljen na očuvanje prirode i okoliša te uključivanje učenika u rasprave o bitnoj temi klimatskih promjena. Nadam se da svi zajedno, kroz promjene u načinu života, dijeljenjem znanja i edukacijom, možemo doprinijeti očuvanju našeg planeta, izjavio je ravnatelj Barać.
Jedna od sudionica seminara utjecajna je profesorica s portugalskog sveučilišta Universidade Lusófona, Cândida Rocha, koja se bavi proučavanjem klimatskih promjena i promicanjem svijesti o istima. Sudjelovala je na COP28, UN-ovoj konferenciji o klimatskim promjenama te aktivno surađuje s vlastima malih otočnih država i država Afrike, s ciljem da se zemljama najizravnije pogođenim klimatskim promjenama pomogne da postanu što otpornije na njihove razorne posljedice.
Uloga učitelja
Profesorica Rocha komentirala je važnost koju imaju seminari poput ovog u Zadru, s obzirom na to da su usmjereni na učitelje čija je odgovornost odgojiti nove generacije, u čijim, pak, rukama leži briga za budućnost planeta.
– Ovdje smo da govorimo o klimatskim promjenama, temi koja je iznimno važna učiteljima. Svi smo ovdje učitelji i svi radimo na načinima prenošenja poruke o klimatskim promjenama. Ova je tema vrlo kompleksna i teško ju je objasniti jer ponekad čak i sami znanstvenici imaju poteškoća u razumijevanju svih aspekata klimatskog sustava. Mi kao učitelji imamo jako bitnu ulogu razumjeti što to znanstvenici govore o ovom problemu i stvoriti načine na koje ćemo educirati naše učenike o tome. Ako mi kao populacija, kao ljudski rod ne razumijemo što je potrebno činiti i ne poduzmemo određene mjere, nećemo preživjeti. Ako kao vrsta želimo preživjeti još mnogo godina, trebamo razumjeti što se događa, razumjeti koje su posljedice te zajedno stvoriti rješenja kako bismo se prilagodili klimatskim promjenama. Naša uloga učitelja, stoga, vrlo je bitna jer mi moramo prenijeti ova znanja budućim generacijama, naglasila je profesorica Rocha.
najnovije
najčitanije
Svijet
ALOME ZURABIŠVILI
Gruzijska predsjednica stavila veto na zakon o stranim agentima: “To je ruski zakon”
Hrvatska
POTPREDSJEDNIK VLADE
Bačić: Milanovićeva izjava je bizarna
Hrvatska
BIVŠI MINISTAR
Mario Banožić prvi put nakon nesreće: “I ja proživljavam što i obitelj poginulog”
Zadar
RADOVI
U ponedjeljak se zatvara dio Ulice Franka Lisice
Hrvatska
BIJELA FLOTA
“Oliver” zaplovio prema Veloj Luci. Jadrolinijin trajekt spreman za prvu plovidbu
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica vrvila šetačima, pogledajte koga smo sve sreli
Zadar
zastupnik domovinskog pokreta
Damir Biloglav stavio saborski mandat u mirovanje, evo koji je razlog
Županija
nova nagrada
BRICO IZ SELINA Mladi Matko Jurlina talentom i umijećem pokorio i Portorož!
Zadar
rimski ugovori
Na današnji dan ustaški poglavnik Ante Pavelić prodao Zadar i Dalmaciju Talijanima
Zadar
ADOS-2