Četvrtak, 26. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

VESNA KARAVANIĆ

Pag Outdoor i vjerski turizam glavni turistički aduti za 2023.

Autor: Nikolina Lucić

02.12.2022. 14:47
Pag Outdoor i vjerski turizam glavni turistički aduti za 2023.

Foto: TZ Pag



Nakon izvrsne ljetne sezone, ugodna se turistička atmosfera na otoku Pagu nastavlja i u jesenskom dijelu godine, što nam je potvrdila i Vesna Karavanić, direktorica Turističke zajednice Grada Paga, koja nam je u razgovoru kazala kako su u periodu od 1. rujna do 25. listopada zabilježili izvrsne brojke i rezultate.


«Pali« rekordi


– U komercijalnom smještaju, bez vikendaša, na području grada i ostalih mjesta koja pripadaju gradu Pagu, prema podacima iz eVisitora ostvareno je 12.458 dolazaka što je 15 posto više nego u istom razdoblju 2019. godine. U tom razdoblju bilježimo 91.634 noćenja što je za 29 posto više nego 2019.godine.


Najviše noćenja evidentirano je u našem kampu 45.573 što je 36 posto više nego 2019. godine, zatim u privatnom smještaj 32.303 ili 28 posto više i u hotelima bilježimo 13.758 što je za 12 posto više nego 2019. godine. Dakle, samo iz ovih brojki se jasno vidi i zaključuje da se sa pravom uspoređujemo s turističkim rezultatima 2019.godine koje smo dobrano premašili, naglasila je Karavanić, koja s odmakom od par mjeseci na špicu turističke sezone gleda vrlo povoljno.




– Možemo slobodno reći da je 2022. rekordna godina što potvrđuju podaci o broju dolazaka i noćenja iz eVisitora. Tako smo u srpnju i kolovozu samo u komercijalnom smještaju ostvarili 76.627 dolazaka i 582.662 noćenja što je u postocima gledano za 2 posto više nego u istom razdoblju 2019. godine. Ako raščlanjujemo po vrsti smještaja, najviše noćenja 318.887 evidentirano je u privatnom smještaju, slijede kampovi s ostvarenih 216.331 noćenjem i hoteli u kojima bilježimo 47.444 noćenja. Zanimljivi su i podaci o rastu u postotcima po vrsti smještaja – hoteli bilježe rast od 15 posto, a kampovi 10 posto čime možemo biti itekako zadovoljni, naglasila je Karavanić.


Pag Outdoor


Već su počele i pripreme za novu sezonu. Prije nekoliko dana na području su grada Paga postavljene dvije velike info table »Pag Outdoor« na lokaciji parkirališta iznad plaže Veli Bok i na parkiralištu kod gradskog groblja sa svim podacima za ljubitelje bicikliranja i hodanja po paškim trasiranim stazama. Također, za nekoliko dana stižu i putokazi na trasiranim stazama na području grada Paga, a postavljena je jedna tabla i na ulazu u mjesto Šimuni.


– U tijeku smo i pri kraju sa realizacijom tiska karte za »Pag Outdoor« i brošure, što je zajednički projekt svih pet turističkih zajednica na otoku Pagu, a za što smo dobili financijska sredstva od Ministarstva turizma RH koji podupire ovaj naš projekt tako da će sve trasirane otočke staze biti pregledno prezentirane na jednom mjestu što će biti zaista praktično za sve naše posjetitelje na otoku. Također, završavamo sa završnim vizualima na digitalnim vodičima »Smart TUI« stupićima na solarno napajanje, s bežićnim i USB punjačem i QR kodom koje ćemo postaviti na pet lokacija na području Grada Paga, rekla je Karavanić.


Vjerski turizam


Direktorica paškog TZ-a naglašava kako nestrpljivo čekaju ponudu za izradu turističke signalizacije stare gradske jezgre grada Paga, jer su ove godine financirali izradu izvedbenog projekta izvrsnog dizajnerskog dvojca Karlo Kazinoti i Mišo Komenda.


– Ono što nam je jako važno za sljedeću godinu jest pripremanje aktivnosti za početak realizacije vjerskog turizma za što grad Pag ima zaista izvanredne preduvjete koje je potrebno zakonski regulirati i početi promovirati. To je vrlo zahtjevan dio posla jer je potrebno posložiti nekoliko subjekata i tek onda, na ispravnim temeljima krenuti u realizaciju ovog vida turizma koji Pagu može donijeti ono što svi želimo – dobru pred i posezonu. Tu su i pripreme za prezentiranje turističke ponude na različitim sajmovima i manifestacijama u Hrvatskoj i inozemstvu, dodala je Karavanić, ističući kako je u tijeku i priprema programa za 2023. godinu na temelju prijava na Javni poziv za sredstva namijenjena za pokroviteljstva jednodnevnih i višednevnih manifestacija.