
Luksuz nije samo ono što se može platiti novcem. Upravo zato osnova perspektive daljnjeg razvoja i unapređenja turizma u Zadarskoj županiji ide u smjeru promjene koja je započela prije pandemije, a zatim u koroni »zacementirala« neke nove smjerove u turizmu, ali i življenju. Luksuz se redefinirao, od ekstravagancije prema doživljajima koji imaju utjecaj na našu osobnost, k fantastičnim putovanjima bez lažnog sjaja.
– Danas moramo razmišljati i govoriti o održivosti, o premium ponudi kao autentičnoj, lokalnoj i autohtonoj. Trend koji zbog sve veće distanciranosti i digitalizacije ljude »tjera« u povratak »korijenima«, odnosno autentičnosti. U današnje vrijeme smo svjedoci prihvaćanja različitih perspektiva, stajališta i izraza, pa tako i u turističkom proizvodu imamo razne nijanse. Premium ima svoja razna lica, a luksuz možemo percipirati kao sve ono za što nemamo mogućnosti, vremena niti uvjeta u svakodnevnom životu, kazala nam je na početku razgovora direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija, dodavši kako u turizmu i hotelijerstvu, odnosno svakoj uslužnoj djelatnosti, luksuz nije samo uređenje i skup smještaj, jer premium ponuda dolazi s uslugom, znači osobito ljudima, njihovim pristupom i odnosom s gostom.
Eno-gastro raj
Turistička zajednica Zadarske županije je usmjerila značajne aktivnosti u razvoj i brendiranje eno-gastro turističkog proizvoda, a upravo zbog snažnih proizvoda, visokokvalitetnih, autohtonih, ili tradicijskih, stvorenih u Zadarskoj županiji kao i zbog podneblja i njegove raznolikosti, nastoje povezati lokalnu poljoprivrednu proizvodnju i ponudu s turizmom.
– Ta nastojanja ohrabruje jedan od ključnih dijelova Europskog zelenog plana strategija »Od polja do stola«, čiji je cilj prelazak na održivu proizvodnju i potrošnju, odnosno izgradnja prehrambenog lanca koji donosi korist potrošačima, proizvođačima, klimi i okolišu. Stoga želimo promovirati i slaviti zadarsku regiju kao regiju punu okusa, regiju koja je više od sunca i mora, gdje sunce i more stvaraju proizvode i jela izuzetnih okusa, pojasnila je Kadija, naglasivši kako je okviru brendiranja destinacije upravo autohtona ponuda jedan od temeljnih elemenata za diversifikaciju, a mi ih imamo pregršt i odražavaju pravo bogatstvo i raznolikost naše regije. Riba, vina, paški sir i janjetina, maslinovo ulje, novigradske dagnje, ninska i paška solana, dalmatinski pršut, ninski šokol, povrće i voće, tradicionalna jela, Maraschino itd., samo su neke od delicija koje TZ Zadarske županije stavlja u prvi plan. Svjedočimo trendu malih boutique proizvođača koji suvremenim proizvodnim procesima garantiraju izvrsnu kvalitetu vina.
– Sve su brojnije i vinarije s kušaonama gdje svatko može zasigurno naći sortu za sebe, i opet, upravo te kušaone stvaraju iz proizvoda doživljaj, daju mu premium doživljaj i donose veću vrijednost, dodala je Kadija.
Rizik masovnosti
Masovni turizam predstavlja organizirana putovanja sa svrhom odmora i rekreacije koja su dostupna širim masama ljudi, a vrlo često za posljedicu ima overturizam. Iako razvoj turizma uvelike doprinosi unapređenju gospodarskog razvoja te podizanju životnog standarda lokalnog stanovništva u turističkim destinacijama, posljednjih se godina sve više osjećaju posljedice masovnog turizma koji za brojne destinacije postaje veliki problem pa snažan turistički razvoj svakako ima svoju cijenu.
– Osobito su negativne posljedice masovnog turizma kada govorimo o okolišu, to su primjerice neispravno odlaganje otpada, onečišćenje zraka i vode, erozija tla, degradiranje prostora pretjeranom izgradnjom, veći rizici od požara i oštećenja prirodnih staništa i uznemiravanje životinja, rekla je Kadija.
– Bojim se da svi osjećamo na jedan ili drugi način te posljedice i u nas, a svjedoci smo određenih radnji, trendova i promjena u prostoru i okolini koje nas doslovno guraju još više u masovni turizam. Dolazimo u trenutak kada su promjene nužne i ključne, odnosno stvaranje uvjeta za daljnji napredak i razvoj kroz održivost, objasnila je direktorica, zaključivši kako je krajnji cilj svih planova i strategija stvaranje cjelogodišnjeg, održivog turizma koji doprinosi ravnomjernom razvoju cijele Hrvatske, a i svih dijelova Zadarske županije.
– Taj cilj trebaju osigurati Strategija razvoja održivog turizma do 2030. godine i Nacionalni plan razvoja održivog turizma od 2021. do 2027. godine. Jedan od temeljnih ciljeva Strategije je održivost dio čega je i postizanje zadovoljstva turista i pružatelja usluga i uključenost lokalnih stanovnika, a na čemu svi zajedno neprekidno trebamo raditi. Gotovo cijelo desetljeće radimo na razvoju i promidžbi proizvoda i programa više dodane vrijednosti, proizvode koji stvaraju ponudu cijele godine, koji su sezonski neosjetljivi, a posebno radimo na poticanju prijelaza s klasične usluge na stvaranje turističkih doživljaja, naglasila je Kadija.
Kvalitetni turizam
– Zato smo u svim promotivnim aktivnostima posebno isticali i preporučivali nove posjetiteljske centre u parkovima Zadarske županije izgrađene s ciljem održivog upravljanja bogatom prirodnom baštinom. Dodajmo tome već smo istaknuli ekološku poljoprivredu i imamo sjajne preduvjete za zeleni turizam. Kako je već rečeno, pod utjecajem globalnih promjena turizam se sve više mijenja pa danas tako govorimo o održivom turizmu, održivom putovanju, o eco friendly turizmu, pojasnila je direktorica TZ-a.
Snažan je utjecaj na formiranje turističkih proizvoda visoke klase u svjetskom turizmu imala ekonomija doživljaja, odnosno tendencija stvaranja turističkog doživljaja i autentičnog iskustva. To ne znači da luksuzna ponuda mora biti novi turistički proizvod, tu je zapravo riječ o potrebi razvoja personaliziranih i sofisticiranih ponuda odnosno premium ponuda. Luksuzni turizam je za konzumenta dodana vrijednost koja za posljedicu ima višu razinu lojalnosti i zadovoljstva posjetom.
– Ona može biti odraz atmosfere, izgleda ambijenta, organizacije poslova i sigurnosti pri izvršenju, te originalnosti i ekskluzivnosti usluge. Luksuz se u dobrom dijelu sastoji i u onim stvarima za koje u svakodnevnom životu niti imamo vremena niti mogućnosti, zaključila je Kadija.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PREVAREN U SRED ZADRA! Prišla su mu dvojica muškaraca, ponudili mu na prodaju…
Nogomet
TRANSPARENT
FOTO Provokativna poruka nakon derbija! ‘Prije će Grdović prestati piti, nego Hajduk prvak biti’
Županija
Petrčane
MISTO MOJE (18) Prodaju se tereni, svi su u turizmu, dobro žive, još da su svoja općina…
Zadar
JAVLJA DHMZ
VREMENSKA PROGNOZA: Danas promjenjivo i nestabilno
Zadar
Apsurd birokracije
LOV U MUTNOM Kontrolor HRT-a u Zadru naplatio pristojbu studentici iz Češke i to zbog – mobitela!
Zadar
humanitarno-trkački spektakl
Slawomir Kaliskis i Nataša Šustić pobjednici utrke Wings for Life
Zadar
HUMANITARNA UTRKA
[FOTO] Deset tisuća trkača krenulo iz Zadra za one koji ne mogu
Crna Kronika
Extreme Enduro Lika
Na utrci kod Gračaca teško ozlijeđena dvojica motociklista
Zadar
KORISNE INFORMACIJE
KUPNJA NEDJELJOM Poveći broj trgovina u Zadru danas radi, donosimo popis
Zadar
Apsurd birokracije