Foto: Reuters
U nesrećama za koja počinju suđenja Nacionalni odbor za sigurnost u prometu okrivio je i vozače i Teslu
Teslin autopilot, sustav za autonomno upravljanje električnih automobila, uskoro će se naći u središtu pažnje cijelog svijeta. Jer, kako javlja Reuters, u rujnu počinju suđenja zbog nesreća u kojima su sudjelovali Teslini automobili, a i istrage koje provode američka tijela se bliže kraju.
Američka Nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa ispitivala je performanse i sigurnost autopilota nakon što je identificirala više od desetak nesreća u kojima su Tesla vozila udarila u vozila hitne pomoći. Od Tesle traže objašnjenje za promjenu softvera koji vozačima omogućuje da dulje vrijeme ne drže ruke na upravljaču, tako riskirajući sudar, piše Reuters.
Iz Uprave su za Reuters rekli da će istraga uskoro završiti. Također, Tesla je pod kaznenom istragom u SAD-u zbog tvrdnji da njihova električna vozila mogu sama voziti, rekle su Reutersu prošle godine tri osobe upoznate s istragom. U srpnju su iz Tesle naveli da je »tvrtka primila zahtjeve od Ministarstva pravosuđa za dokumente koji se odnose na Teslin autopilot i značajke potpune autonomne vožnje. Još jedna u nizu istraga, provodi se u Kaliforniji. Lani je kalifornijski regulator prometa optužio Teslu za »obmanjujuću praksu« reklamiranja u kojem se sugerira da njegova tehnologija za pomoć vozaču omogućuje autonomnu kontrolu vozila. Uz istrage, uskoro počinju i dva suđenja, a Reuters piše kako će ih biti još.
Prvo suđenje zakazano je sredinom rujna na državnom sudu u Kaliforniji. Radi se o građanskoj tužbi u kojoj se navodi da je sustav Autopilot uzrokovao da Model 3 vlasnika Micaha Leeja 2019. godine iznenada skrene s autoceste istočno od Los Angelesa pri brzini od 105 km/h te je auto udario u palmu i zapalio se. Lee je poginuo u nesreći, a dvoje je putnika teško ozlijeđeno. Tužbu protiv Tesle podnijeli su putnici te Leejevi nasljednici, a optužuju Teslu da su u tvrtki znali da su autopilot i drugi sigurnosni sustavi neispravni kada su prodali automobil. Drugo suđenje zakazano je u desetom mjesecu, a riječ je o nesreći u kojoj je stradao Jeremy Banner kada je njegov automobil Tesla Model 3 udario u kamion na raskrižju autoputa u Floridi 2019. godine.
U nesreći 2018. u kojoj je sudjelovao Tesla Model X poginuo je vozač, Appleov inženjer Walter Huang, kada je skrenuo i udario u betonski razdjelnik na autocesti u Mountain Viewu u Kaliforniji. Tužbu protiv Tesle podignula je njegova supruga, a suđenje bi trebalo početi iduće godine. Nacionalni odbor za sigurnost u prometu istražio je nesreće u Kaliforniji i Floridi te okrivio i vozače i Teslu. Iz Odbora su naveli da su se vozači previše oslanjali na sustav autopilota, dok je Tesla kriva zato što nije ograničila upotrebu autopilota ili adekvatno pratila pozornost vozača. Iz Tesle su odgovorili da ruke vozača u obje nesreće nisu bile detektirane na volanu nekoliko sekundi prije sudara te da vozači nisu poduzeli ništa da izbjegnu nesreću, piše Reuters.
najnovije
najčitanije
Zadar
80 učenika i 11 mentora
Kneževa palača puna mladih talenata: Pogledajte kako je protekao učenički Supertalent na njemačkom
Hrvatska
osobni asistenti
Nakon odluke Ustavnog suda Vlada brani zakon i ističe rekordna ulaganja
KK Zadar
ABA liga, 11. kolo
Zadranima večeras u goste stiže Ilirija pojačana Bobanom Marjanovićem
Footopis
RAPHINHA
SILA SE BUDI Bio je na izlaznim vratima, a onda je ‘preko noći’ postao novi Rivaldo
Zadar
vezovi 7 i 8
Poništen postupak za dva veza u Gaženici, LUZ nije objasnio odluku vezanu za davanje koncesije
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje