Foto: Privatna arhiva/Arhiva ZL
Nedavno smo bili svjedoci šokantnog događaja u OŠ Šime Budinić kada je profesorica predmetne nastave djeci na satu uputila morbidne i zastrašujuće prijetnje koje su djeca podijelila s roditeljima, a ovi su, pak, zvali policiju koja još uvijek provodi istragu o tome što se točno dogodilo.
Razgovarati i dati podršku
Prijetnje djeci od strane profesorice koja bi trebala biti odgojno-obrazovni djelatnik i to samo tjedan dana nakon tragedije koja je zadesila susjednu državu, uzele su se ozbiljno, no pitanje je kakva je danas komunikacija u školama između djece i profesora, treba li se ona poboljšati i na koji način.
Profesori bi uistinu trebali na određeni način za djecu biti osobe od povjerenja, a ne osobe kojih se djeca boje. Marija Špaleta, psihoterapeutkinja i pedagogica u Volonterskom centru Zadar, napominje kako prostora za bolju komunikaciju, u školama, obiteljima i općenito u društvu, uvijek ima.
– U školama i društvu nedostaje komunikacije. Kod nekih profesora odgojni dio možda nije izražen dovoljno pa se sve svodi na to tko je kakva osoba. Profesori u školama imaju obvezu slijediti nastavni program i nemaju dovoljno vremena posvetiti se učenicima na drukčiji način, pitati ih kako su, imaju li problema i slično.
U školama se većinom zbog manjka stručnog kadra radi s djecom koja imaju problematično ponašanje, dok rijetko tko zamijeti djecu koja su povučena, šute, a upravo takva djeca kasnije možda mogu razviti neki oblik problematičnog ponašanja, objašnjava Špaleta te dodaje kako kod profesora odgojna komponenta treba biti izražena.
U ovo vrijeme, navodi, Špaleta, potrebnije je nego ikad ranije djeci dati podršku jer upravo smo izašli iz razdoblja pandemije koje je na sve nas ostavilo utjecaj i posljedice, a kod djece su ti osjećaji još intenzivniji.
Internetsko nasilje
– Djecu treba naučiti slušati, treba razgovarati s njima što ih muči, s kakvim se problemima nose i profesori s učenicima trebaju razvijati upravo takav odgojni dio, a ujedno i stručni djelatnici u školama zajedno s nastavnicima trebaju tražiti načine pomoću kojih bi stekli povjerenje djece da ona uopće odluče progovoriti o svojim problemima.
Empatije, općenito, ne bih rekla da nedostaje, ali treba je razvijati, kako u društvu tako i u školama, naglašava Špaleta.
Osvrnula se na oblike nasilja koji su, nažalost, sve češći, i to među djecom, a u svom radu u Volonterskom centru, među ostalim, jako puno bave se upravo nasiljem na Internetu koje je zbog razvoja tehnologije, procvata društvenih mreža koje mladi rado i često koriste, u velikom porastu.
– Puno se bavimo nasiljem putem Interneta. To su drukčiji oblici nasilja gdje je žrtva tom progonu izložena 24 sata i ne može se oduprijeti. Počinitelji ne razumiju koliko je to strašno i opasno pa je na nama da djecu osvijestimo koje opasnosti su na Internetu, gdje mogu naći pomoć, kome se obratiti za pomoć, na primjer, roditeljima, profesorima, policiji…, ističe Špaleta.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
RAZGOVOR NA RTL-U
Mario Banožić progovorio o nesreći: ‘Nisam bio pijan, nisam pretjecao, on je prešao u moju traku’
Nogomet
PLIVAČKI KLUB ZADAR
Lucija Mijolović i Joško Klarin osvojili pet medalja na Otvorenom prvenstvu u paraplivanju
Nogomet
turska liga
Fenerbahče pobijedio Galatasaray i produžio nadu u borbi za naslov
Tenis
TENIS
ATP Rim: Zverev pobjednik, pobijedio Jarryja
Hrvatska
HELIKOPTERSKA NESREĆA
Azerbajdžanski predsjednik Alijev nudi pomoć Iranu
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica vrvila šetačima, pogledajte koga smo sve sreli
Zadar
PROMETNE ZGODE I NEZGODE
VIDEO Čudan manevar vozača na autocesti kod Zadra: ‘Svakodnevnica na hrvatskim cestama…’
Zadar
HUMANITARNA AKCIJA
Mladi Zadranin Karlo Magaš treba našu pomoć
Zadar
zastupnik domovinskog pokreta
Damir Biloglav stavio saborski mandat u mirovanje, evo koji je razlog
Zadar & Županija
NERADNA NEDJELJA