ponedjeljak, 25. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Velika prekretnica

Ministrica Brnjac očekuje odličan Uskrs i sezonu

Autor: Hina

04.04.2023. 16:33
Ministrica Brnjac očekuje odličan Uskrs i sezonu

Foto: Sergej Drechsler/Novi list



Za ukrsne se blagdane u Hrvatskoj očekuje osam posto više turističkih noćenja nego lani, čime i više nego pozitivno ulazimo u turističku 2023., koja bi trebala biti velika prekretnica za čitav sektor nakon godina pandemije i krize, istaknuto je u utorak i Puli na sastanku ministrice turizma i sporta Nikoline Brnjac s turističkim djelatnicima.


Na sastanku se razgovaralo o dosadašnjim rezultatima te najavama i pripremi za glavni dio turističke godine, a osobita je pažnja posvećena strateškom cilju cjelogodišnjeg turizma.


“Hrvatska se želi pozicionirati kao cjelogodišnju destinaciju kvalitetnog turizma”, istaknula je Brnjac, dodajući kako su predstavnici turističkog sektora upoznati sa svim aktivnostima pa tako i novim poticajima za ugostiteljski sektor, koji se dodjeljuju po prvi put za zelenu i digitalnu tranziciju.




“Isto tako, upoznali smo sektor sa svim aktivnostima koje provodimo oko Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) i višegodišnjeg financijskog okvira, dakle sve zajedno sredstvima od 1,3 milijarde eura. Taj novac će biti usmjeren upravo u priču cjelogodišnjeg turizma”, naglasila je Brnjac.


Odlična pozicija


Po njenim riječima, stanje na emitivnim turističkim tržištima trenutno je odlično i Hrvatsku čeka jako dobra sezona. Mogu se, dodala je, očekivati i viši prihodi od stranih turista od onih u 2022. godini koji su, prema podatcima Hrvatske narodne banke (HNB), iznosili 13,1 milijardu eura.


Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić potvrdio je da Hrvatska trenutno ima odličnu poziciju na tržištima te “odličan turistički promet u prva tri mjeseca”.


Naime, Hrvatsku je u dosadašnjem dijelu godine posjetilo više od milijun turista, a zabilježen je i rast noćenja od 11 posto u odnosu na 2019. godinu.


Staničić je najavio i niz promotivnih aktivnosti za glavni dio turističke godine.


“Nakon Uskrsa počinjemo s glavnom brand kampanjom na 14 tržišta. HTZ namjerava i dalje jačati brand Hrvatske kao destinacije, ali i ulagati u promociju i razvoj kontinenta koji bi također trebao doprinijeti cjelogodišnjem turizmu. Trenutno stanje u hotelima i kampovima, što se tiče bukinga za sezonu, je jako dobro”, rekao je Staničić.


Direktor Hrvatske udruge turizma (HUT) Veljko Ostojić istaknuo je kako treba odraditi turističku godinu do kraja i nakon toga zbrajati što se dogodilo, ali i kako se iz današnje perspektive može poslati ohrabrujuća i optimistična poruka. “Živimo u vremenima inflatornih pritisaka, visokih cijena energenata i to će sigurno utjecati na poslovanje gospodarskih turističkih subjekata, no vjerujem da će ovaj prihodovni dio biti veći od troškovnog i da će na kraju hrvatski turistički sektor bilježiti pozitivne poslovne rezultate”, poručio je Ostojić.


Oporavak tržišta


Predsjednik uprave Unilinea i predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK Boris Žgomba smatra kako će se ove godine oporaviti i daleka tržišta.


Odgovarajući na pitanja novinara, Brnjac je rekla kako će se i ove godine turistički sektor mučiti s pronalaskom radne snage, iako će to biti nešto jednostavnije nego lani. No, s tim problemom susreće se čitava Europa, dodala je.


“Izazova ima i izazova će biti. Ne samo što se tiče radne snage, ne samo u turističkom gospodarstvu. Mi koncem svake turističke godine sjednemo s nadležnim ministarstvima i ostalim tijelima državne uprave i predlažemo određena poboljšanja za iduću turističku godinu. To smo učinili  i proteklog rujna i jedan od bitnih napredaka je i ubrzanje i pojednostavljenje  procedura za izdavanje radnih dozvola takozvanim sezoncima-povratnicima”, rekao je Ostojić.