Foto: Srecko Niketic/PIXSELL/Wikimedia Commons
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu danas je objavila izvješće o zrakoplovnoj nesreći koja se u petak dogodila u Puli.
Srušio se Flight Design
“Dana 31. ožujka 2023. godine oko 12:31 sati prema lokalnom vremenu, prijavljen je pad zrakoplova tipa Flight Design CTSW, njemačkih registarskih oznaka DMVPP, na Zračnoj luci Pula.
Zrakoplov je poletio iz Zračne luke Pula (LDPL) prema slovenskoj zračnoj luci Portorož (LJPZ), te je pao na udaljenosti od 50 m od uzletno sletne staze u Zračnoj luci Pula. U zrakoplovu su se nalazile dvije osobe njemačkog državljanstva, koje su smrtno stradale.
Ipak nije Pipistrel
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu o događaju je obaviještena odmah od strane Zračne luke Pula, OKC-MUP i Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Odmah po dojavi o događaju, istražitelji zrakoplovnih nesreća Agencije izašli su na teren u svrhu provođenja očevida. Daljnja istraga je u tijeku”, izvijestila je Agencija.
Time su demantirane prve neslužbene informacije da se srušio ultralaki zrakoplov Pipistrel. Riječ je, dakle, o zrakoplovu Flight Design.
Kako je došlo do ove zabune?
No, kako je došlo do ove zabune? Prema informacijama Dnevnik.hr-a ovdje na djelu nije bila puka pogreška. Izvor zabune leži u činjenici da je zrakoplov koji se srušio zapravo bio registriran kao Pipistrel.
U pulskoj zračnoj luci o tom slučaju ne žele govoriti, već upućuju na Agenciju za istraživanje nesreća, gdje danas nitko nije odgovarao na pozive. Neslužbeno, međutim, doznaju da je zbog pogrešno registriranog aviona u tijeku velika istraga koja bi trebala razjasniti kako se to moglo dogoditi.
“To je veliko iznenađenje. Ne možete samo tako zamijeniti dva različita tipa. Sad smo svi iznenađeni zbog toga.
Ovo vam više nije za policiju, nego za FBI, da tako kažem”, rekao je za Dnevnik.hrizvor dobro upućen u slučaj.
Kakav je to zrakoplov?
Flight Design je njemačka tvrtka koja proizvodi ultralake sportske zrakoplove. CT serija počela se proizvoditi u drugoj polovici 90.-tih godina u njihovoj tvornici u Ukrajini.
Već 2005. godine diljem svijeta koristilo se više od 400 zrakoplova ovog tipa. Zbog velike potražnje tvrtka je 2015. godine odlučila otvoriti novu tvornicu u Kini.
Serija CT dizajnirana je prvenstveno za rekreativno letenje, touring i vuču. No letjelica se može koristiti i za izviđanje i nadzor, u čemu pomaže konfiguracija zrakoplova, poput visoko postavljenog krila, relativno velikih prozora i odvojivih vrata.
Model CTSW koji se srušio u Puli verzija je s kraćim rasponom krila i redizajniranim vrhovima krila, temeljena na unaprijeđenom modelu. Omogućuje veće brzine krstarenja.
najnovije
najčitanije
Svijet
Glavni zapovjednik
Sirijski pobunjenički vođa obećao kazniti svakog tko je mučio ili ubijao zatvorenike
Svijet
RUSKI PREDSJEDNIK
Putin: Rusija se udružuje s BRICS-om kako bi stvorili AI savez
Hrvatska
SABORSKI ZASTUPNIK
Pupovac: Zabrinut sam za zdravlje glave koja se zove Bulj!
Hrvatska
NOVI PROBLEMI
Pao je Facebook, u problemima i Whatsapp, Instagram i Messenger
Hrvatska
AKTUALNI PREDSJENIK
Milanović pozvao građane na izbore, kaže da su ‘institucije ukradene i prisvojene’
Zadar
ŽIVOT BEZ GRANICA
Jurica Milin, osoba s Down sindromom, uspješno ruši barijere i ostvaruje svoje snove
Kultura
VELIKI KONCERT U HNK ZADAR
Klapa Anima Maris vraća se na velika vrata: “Kada nam netko priđe i podijeli svoj dojam, tada znamo da…”
Zadar
sigurnosne mjere
Policija snima utakmicu Zadra i srpske momčadi
Crna Kronika
opirao se uhićenju
Divljao po ambulanti na zadarskom području, liječnici prijetio smrću
Gastro
za svako nepce