Foto: Srecko Niketic/PIXSELL/Wikimedia Commons
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu danas je objavila izvješće o zrakoplovnoj nesreći koja se u petak dogodila u Puli.
Srušio se Flight Design
“Dana 31. ožujka 2023. godine oko 12:31 sati prema lokalnom vremenu, prijavljen je pad zrakoplova tipa Flight Design CTSW, njemačkih registarskih oznaka DMVPP, na Zračnoj luci Pula.

Zrakoplov je poletio iz Zračne luke Pula (LDPL) prema slovenskoj zračnoj luci Portorož (LJPZ), te je pao na udaljenosti od 50 m od uzletno sletne staze u Zračnoj luci Pula. U zrakoplovu su se nalazile dvije osobe njemačkog državljanstva, koje su smrtno stradale.
Ipak nije Pipistrel
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu o događaju je obaviještena odmah od strane Zračne luke Pula, OKC-MUP i Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Odmah po dojavi o događaju, istražitelji zrakoplovnih nesreća Agencije izašli su na teren u svrhu provođenja očevida. Daljnja istraga je u tijeku”, izvijestila je Agencija.

Time su demantirane prve neslužbene informacije da se srušio ultralaki zrakoplov Pipistrel. Riječ je, dakle, o zrakoplovu Flight Design.
Kako je došlo do ove zabune?
No, kako je došlo do ove zabune? Prema informacijama Dnevnik.hr-a ovdje na djelu nije bila puka pogreška. Izvor zabune leži u činjenici da je zrakoplov koji se srušio zapravo bio registriran kao Pipistrel.
U pulskoj zračnoj luci o tom slučaju ne žele govoriti, već upućuju na Agenciju za istraživanje nesreća, gdje danas nitko nije odgovarao na pozive. Neslužbeno, međutim, doznaju da je zbog pogrešno registriranog aviona u tijeku velika istraga koja bi trebala razjasniti kako se to moglo dogoditi.
“To je veliko iznenađenje. Ne možete samo tako zamijeniti dva različita tipa. Sad smo svi iznenađeni zbog toga.
Ovo vam više nije za policiju, nego za FBI, da tako kažem”, rekao je za Dnevnik.hrizvor dobro upućen u slučaj.
Kakav je to zrakoplov?
Flight Design je njemačka tvrtka koja proizvodi ultralake sportske zrakoplove. CT serija počela se proizvoditi u drugoj polovici 90.-tih godina u njihovoj tvornici u Ukrajini.

Već 2005. godine diljem svijeta koristilo se više od 400 zrakoplova ovog tipa. Zbog velike potražnje tvrtka je 2015. godine odlučila otvoriti novu tvornicu u Kini.
Serija CT dizajnirana je prvenstveno za rekreativno letenje, touring i vuču. No letjelica se može koristiti i za izviđanje i nadzor, u čemu pomaže konfiguracija zrakoplova, poput visoko postavljenog krila, relativno velikih prozora i odvojivih vrata.
Model CTSW koji se srušio u Puli verzija je s kraćim rasponom krila i redizajniranim vrhovima krila, temeljena na unaprijeđenom modelu. Omogućuje veće brzine krstarenja.
najnovije
najčitanije
Advent
KASTAV
Boćarski dom postaje epicentar glazbe, zabave i adventske čarolije
Advent
CRIKVENICA
Spoj mora, čarolije i božićnog raspoloženja
Ostali sportovi
Trenerica JK-a Uskok
Daniela Gluhan: ‘Jedrenje nauči dijete kako samostalno donositi odluke’
Advent
Medulin
Stare užance, novi sjaj!
Advent
ZADAR
Nova lokacija, i čak četiri dočeka Nove godine
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!