Svjestan sam da sada svaki gradić nudi neke pogodnosti, no uz sve to mi im nudimo i najljepši grad sa najboljim potencijalom, a nadam se da će to uprava IKEA-e prepoznati, kaže dogradonačelnik Dražen Grgurović
Ikea, švedska tvrtka, jedna od najvećih proizvođača namještaja u svijetu još uvijek je zainteresirana za otvaranje prodajnog središta u Dalmaciji. Iako se u posljednje vrijeme u kuloarima javljaju raznorazna nagađanja o novoj lokaciji IKEA-e, pa se uz bok Zadru i Splitu sada pojavio i Šibenik, prema svemu sudeći u neko dogledno vrijeme nakon zagrebačkog centra vrlo vjerojatno bismo mogli početi pričati i o onom zadarskom, smještenom u gospodarskoj zoni Crno. Naime, još prije neke dvije godine u utrku na IKE-inih više od tisuću dalmatinskih radnih mjesta uz Split uključio se i Zadar koji je u pismu namjere IKEA-i ponudio, navodno, ono što Split nema. Kako doznajemo iz Grada riječ je o lokaciji u gospodarskoj zoni Crno koja je uza samu autocestu, odnosno četverotračnu brzu cestu koja spaja luku Gaženica i čvorište autoceste Zadar 2. Na tom prostoru ne bi bio problem ni veličina parcele s obzirom da bi IKEA mogla dobiti na desetke tisuće četvornih metara u prostranoj gospodarskoj zoni.
IKEA želi doći u više gradova
– U ovom trenutku, naš prioritet je projekt u Zagrebu. Cilj je početkom sljedeće godine dobiti građevinsku dozvolu i započeti finalnu fazu projekta. Razmatramo mogućnost otvaranja dodatnih centara u Hrvatskoj. O tome hoće li IKEA otvoriti jedan ili više prodajnih centara na jednom tržištu odlučuje puno faktora. S obzirom na potencijal hrvatskog tržišta, želja nam je biti prisutnima u više gradova i svim hrvatskim građanima ponuditi mogućnost da u blizini imaju našu trgovinu i trgovački centar.
Imali smo preliminarne kontakte s predstavnicima grada Splita i Zadra, no u ovom trenutku nismo u mogućnosti govoriti o konkretnim terminima, odnosno detaljima eventualne investicije tvrtke IKEA na području grada Splita ili Zadra. U svakom slučaju, javnost će biti informirana o našim planovima u onome trenutku kad budemo imali detaljnije i konkretnije informacije, naglasio je Dragan Skalušević, regionalni menadžer IKEA-e za Hrvatsku, Srbiju i Sloveniju.
IKEA je tvrtka koja se nalazi među najvećim svjetskim brendovima, a koje želimo u Zadru. Otvaranjem prodajnog središta omogućili bi i otvaranje mnogobrojnih radnih mjesta u zoni Crno budući da bi uz njih posao dobili i brojni kooperanti. Industrijska luka Gaženica, brza cesta i autocesta te Zračna luka i željeznica argumenti su koji se navode kao prednosti pred drugim gradovima.
– Nije tajna da bi svaki grad htio imati IKEA-u na svojim prostorima, ili barem u svome susjedstvu, jer to automatski znači više radnih mjesta za ljude koji tu žive. Grad Zadar nakon poslanog pisma namjere prije otprilike dvije godine nije imao nekakvih službenih kontakata u tom smislu da se razgovaralo s predstavnicima IKEA-e, ali to ne znači da ih neće biti uskoro, nakon što navodno, kako se čuje po kuloarima, nakon Zagreba planiraju otvoriti još jedan centar, vjerojatno u Dalmaciji i to Zadru ili Splitu. Zadar ima mnoge prednosti koje bi IKEA-u navele da bude upravo ovdje. Kada njihovi predstavnici dođu na razgovor mi ćemo biti spremni. Vjerujem da smo ih upravo tim pismom namjere zainteresirali za Zadar, jer to znači da smo im ponudili određene mogućnosti, a ukoliko bude želje s njihove strane da se sastanemo s njihovim predstavnicima, kao Grad smo im spremni ponuditi neke lokacije, zone i sl., odnosno spremni smo pregovarati o nekim lokacijama i ponuditi neke pogodnosti koje u drugim gradovima neće dobiti. No, ne treba sad priču napuhavati jer se ništa novo nije dogodilo, kazao je Dražen Grgurović, dogradonačelnik Grada Zadra.
Spremni za pregovore
U Rugvici kraj Dugog Sela 2011. godine bit će otvoren 302. IKEA-in trgovački centar. Riječ je o investiciji vrijednoj 300 milijuna eura. Menadžment IKEA-e pri izboru lokacije vodi računa o dobroj prometnoj povezanosti, ali isto tako i o tome da lokacija mora biti u radijusu u kojem živi oko milijun stanovnika na sat vremena vožnje automobilom od prodajnog centra, pa im je, kako neslužbeno doznajemo, u igri Zadar sa svojom okolicom kao potencijalna druga lokacija. Da bi privukli IKEA-u u Rugvicu pored Zagreba, čelnici te općine ponudili su razne pogodnosti švedskom gigantu. Doznajemo kako je i Grad Zadar spreman u pregovorima ispuniti određene uvjete kako bi ovaj brend doveli ipak u naš grad.
– U tim razgovorima mi bismo njih tretirali kao velikog i važnog strateškog partnera koji zapošljava veliki broj ljudi direktno i indirektno i time bi kod nas zauzimali poseban status, a u skladu sa zakonom i našim mogućnostima kao i svim ostalim investitorima, mi smo im spremni dati sve pogodnosti jer se tu radi o kvalitetnim partnerima, odnosno onima koji daju dodatnu vrijednost gradu Zadru. Tako rade i drugi gradovi. Da bi privukli velike tvrtke koje zapošljavaju veliki broj ljudi direktno pregovaraju oko troškova komunalija, drugdje se to radi da čak Grad besplatno radi sve to skupa, a negdje se rade subvencije izdavanja tih troškova. Mislim da je svakom partneru manje važna cijena koliko brzina odgovora na njihove zahtjeve u smislu izmjena prostornih planova, izmjena planova u svezi razvojne infrastrukturne mreže, marketing putem lokalnih medija i putem lokalne samouprave u smislu da se predstavljaju kao partner građanima i sl. Dakle, takve neke stvari su njima puno važnije od same cijene. Svjestan sam da sada svaki gradić nudi neke pogodnosti, no uz sve to mi im nudimo i najljepši grad sa najboljim potencijalom, a nadam se da će to uprava IKEA-e prepoznati. Ne želim da se krivo shvati, da bi Grad sad besplatno nešto davao, ali ako bi se pojavila ta mogućnost dolaska, onda bi sve razmatrali, što oni žele, na koji način, što to znači zapravo besplatno ili jeftino, što znači infrastruktura, u kojem bi roku trebala biti riješena, kolika je ta infrastruktura, koliko to košta, dakle, koliko bi zaposlenika primili, to su sve stvari o kojima bi se dalo raspravljati, istaknuo je Grgurović.
IKEA je otvorila predstavništvo u Zagrebu čija je uloga upravo priprema terena za ulazak na naše tržište. Kao globalna tvrtka IKEA sada ima plan u vremenu od 2010. do 2020. ući na tržišta Hrvatske, Srbije i Slovenije te u skladu s time rade analizu tržišta, obradu statističkih podataka, upoznavanje sa standardom i potrebama finalnih kupaca, analizu konkurencije, politike cijena i servisnih usluga. Sudeći prema svemu navedenom nedoumice oko toga gdje će biti dalmatinska IKEA trajat će možda još narednih 10 godina.
– IKEA je veliki brend, mi ćemo ih u slučaju partnerstva, a štiteći interese grada i građana, zasigurno primiti na odgovarajućoj razini ako i kada dođe vrijeme za to, zaključio je Grgurović.
najnovije
najčitanije
Zadar
TRG PETRA ZORANIĆA
[FOTO] Otvoren je Advent u Zadru!
Scena
OSLONAC U ŽIVOTU
Jelena Rozga više nije ‘solo igračica’: “Zaljubljena sam, sretna i ispunjena”
Ostali sportovi
SKIJANJE
Kolega: Nisam zadovoljan, jer znam da mogu bolje
Sport
u Malagi
Italija drugu godinu zaredom osvojila Davis Cup
Nogomet
HNL
Šibenik izborio minimalnu pobjedu protiv Gorice
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadar
glazbena diva
[FOTO] Doris Dragović napravila pravi spektakl na Višnjiku
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Zadar
OBAVIJEST HEP-A