Subota, 6. srpnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

tradicija na pjatu

TZO Privlaka nastavlja s programom gastrobrendiranja mjesta

Autor: Ana Fric

24.06.2024. 08:34
TZO Privlaka nastavlja s programom gastrobrendiranja mjesta

Foto: Mislav Klanac

Domaća tradicionalna jela često su duboko ukorijenjena u lokalnoj tradiciji i povijesti, stoga ne čudi kako je posljednjih godina gastronomska ponuda postala posebno važna komponenta u privlačenju stranih turista. Jer svaki će posjetitelj, osim znamenitosti i važnih lokaliteta, rado kušati i neko domaće, autohtono jelo koje će mu priuštiti da i kroz osjetila okusa i mirisa još bolje doživi destinaciju.


Važnost gastronomije davno je prepoznala i Turistička zajednica Općine Privlaka koja već drugu godinu zaredom organizira gastro brendiranje svoga mjesta te stvara prepoznatljiv identitet i reputaciju određenim jelima i namirnicama. Mjesto poznato po pjeskovitim plažama i sabunjarima sad je već dobro poznato i po odličnoj gastro ponudi – prepoznatljivom domaćem šokolu, friškoj sipi, kvalitetnom domaćem ulju i svježim namirnicama.


Nakon prošlogodišnjeg uspjeha i ove se godine tako, u organizaciji Turističke zajednice i kluba Gastronaut održalo gastronomsko brendiranje s naglaskom na tradicionalna, stoljetna jela tog mjesta. Ugostitelji su s oduševljenjem i ove godine prihvatili poziv da sudjeluju u ovom projektu te da u svoje jelovnike jače uključe te pozicioniraju domaća jela.


Tradicionalna kuhinja


Ugostitelji su tijekom zimskih mjeseci imali priliku prisustvovati na edukacijama i konzultacijama na kojima se detaljno govorilo o lokalnim namirnicama te načinu na koji ih prezentirati gostima, a na samom početku sezone pokazali su koliko su naučili.



Direktorica Turističke zajednice, Iva Zorić Sarađen nije krila zadovoljstvo nastavkom ovog projekta i uspješnom suradnjom s lokalnim restoranima, istaknuvši kako je tradicionalna gastronomija bogatstvo svake destinacije te kako joj je želja bila da ugostitelji prihvate savjete profesionalnih chefova, sommeliera i marketinških stručnjaka.


Cilj ovakvog projekta, ističe direktorica, povezivanje je ugostitelja s domaćim OPG-ovcima te podizanje svijesti o važnosti autohtonih jela.


– Cijelom se projektu priključio i restoran Costello koji je prepoznao pogodnosti ovakve suradnje. I sami inače nude tradicionalni menu, ali sudjelujući u ovom projektu svoju ponudu dižu na višu razinu.


Organizacijom edukacija i individualnih radionica htjeli smo podići svijest o važnosti korištenja lokalnih namirnica, što su naši ugostitelji svakako razvili, a osim toga željeli smo naglasiti i suradnju s lokalnim OPG-ovcima, i to ne samo na području Privlake već cijele županije, rekla je Zorić Sarađen dodavši kako su se ove godine orijentirali i na obitelji s malom djecom koje su njihovi najvjerniji gosti.


– Uglavnom nam dolaze obitelji s malom djecom pa smo si zadali zadatak napraviti i kutak za djecu, odnosno u suradnji s profesoricom Zorenijom Malvoni osmislili smo slikovnicu i bojanku inspiriranu legendama o Privlaci koju će dobiti svaki restoran uključen u ovaj program te će se tako naši gosti, još od malih nogu, moći upoznati sa zanimljivostima o Privlaci na najbolji mogući način, kazala je direktorica.


Slikovnica tako sadrži priče o bunaru Sokolaru, vili Prislavki koja je ovom dalmatinskom mjestu dala i ime te donosi i legendarnu priču zašto u Privlaci nema zmija.



Gastronomija i bajke


U cijeloj je priči sudjelovala i Karin Mimica koja je dala poticaj privlačkim ugostiteljima kako da predstave namirnice koje već imaju u svojim kuhinjama – jela iz Privlake i okolice te jela povezana s privlačkim sabunjarima.


– Lani smo se počeli igrati, a ove godine smo nastavili s povezivanjem gastronomije i privlačke bajke pa tako od ove godine svaki restoran u ponudi ima platu »Bura« koja je povezana uz legende Petra Zoranića, ali i koja sadrži namirnice koje su se sušile na privlačkoj buri – domaći pršut, šokol i kobasice.


Kad smo s ugostiteljima radili analizu na koja jela da se baziramo, došli smo do sipe i čičvarde koju su onda ugostitelji prezentirali na jako zanimljive načine, pojasnila je Mimica predstavljajući tako i restoran Moretu koja na svom menuu nudi salatu od ove dvije jednostavne, a ukusne namirnice.


»Bokun mista« tako se može pojesti na jednoj od najljepših terasa u Privlaci, a još jedna od posebnosti ovog jela, ali i odličnog crnog rižota, svakako je i činjenica kako restoran surađuje s lokalnim ribarom, Tonijem Kolanovićem, koji sipe lovi gotovo pred kućnim pragom restorana te ga tako opskrbljuje svježim i kvalitetnim namirnicama.


– Sve namirnice su domaće, naših lokalnih OPG-ovca. Gosti su zadovoljni ovakvim jelima, rado isprobaju nešto naše autohtono i vjerujem kako će nam i ove godine dolaziti u velikom broju, rekao je chef u restoranu Moreta, Kristian Glavan.


– Svako novo jelo je potencijal za novi doživljaj i veselje gosta. Ono što je ogroman iskorak je da Privlaka zaista s guštom prezentira svoju tradiciju i povijest kroz pjate i prije nego smo počeli raditi drago mi je da su shvatili koliko je to važno gostu i da gosti cijene takav trud te sve to traže i naručuju.


Njihovim trudom i zalaganjem imamo bolju ponudu, zadovoljnijeg gosta i jači turistički i gastronomski doživljaj i silno me veseli svaki napredak u tom smjeru, istaknula je Mimica naglasivši kako je ovo jedna lijepa i potpuna priča.


U programu je i ove godine restoran Sabun obitelji Kurta koji gastronomsku ljestvicu u Privlaci podižu na sasvim novu razinu.



Tako su, inspirirani edukacijama, ove godine ponudili nekoliko novih jela – ljetna salata od sipe i hobotnice s jabukom i emulzijom naranača; rižoto od dimljenih dagnji; crni ravioli punjeni kozicama na crveno s vongolama; sous vide pohani krakovi hobotnice i aromatizirana palenta; domaći makaruni s povrćem, plata suhih lokalnih delicija Bura.


Izvan klasičnih okvira


– I ove smo godine željeli ponuditi nešto tradicionalno, ali van klasičnih okvira. Igrali smo se okusima, ali i novim načinima pripreme. Tako da smo recimo, plati, koja se servira u gotovo svakom objektu, dali novu dimenziju dodajući ukiseljenu kapulu koju sami radimo ili aromatiziranu mozzarellu.


Cilj nam je promocija naših lokalnih proizvoda, najlakše je ići za trendovima, ali uzeti nešto staro, naše, ispromovirati na novi način, puno je bolje i kvalitetnije, a onda su na kraju i gosti zadovoljniji, istaknuo je Tomislav Kurta, voditelj restorana Sabun koji dodaje kako su mu upravo radionice pomogle u ostvarenju ideja.


– Napravili smo veći skok što se tiče jela i izmjena, ali smatram kako će to dati i dobar rezultat. Radili smo s vrhunskim vinarima, kuharima i OPG-ovcima te stekli dojam kako to najbolje implementirati u naš rad, dali su nam dobre savjete. Ja sam recimo imao ideju, a uz pomoć radionica dobio sam dojam kako bi to trebalo na kraju i izgledati, zaključio je Kurta.


Na kraju, možemo zaključiti kako je Privlaka zbilja napravila veliki korak u promociji svojih domaćih namirnica te u pozicioniranju mjesta na gastronomskim kartama.


Lijepa posveta buri


Jedna od legendi o Privlaci koju je napisao Petar Zoranić je priča o Buri koja nastaje iz uzdaha protjerane vladarove kćeri Bure. Po njoj su dobile ime i Plate privlačke bure u restoranima, koje sadrže na buri sušene delicije – šokol, pršut i pancetu. TZ je pripremila slikovnice – bojanke inspirirane privlačkim legendama, koje će dočekati najmlađe i omogućiti im dodatnu zabavu tijekom boravka u ugostiteljskim objektima.


 


Ovaj sadržaj je sponzoriran te je nastao u suradnji s Općinom Privlaka.