ponedjeljak, 13. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

uspješno udruživanje

TZP Novigradsko more može se pohvaliti odličnim rezultatima i planovima

Autor: Nikolina Lucić

24.02.2024. 10:46
TZP Novigradsko more može se pohvaliti odličnim rezultatima i planovima

Foto: Luka Jeličić/Toni Perinić



S ciljem što lakše i uspješnije promocije na zahtjevnom domaćem i međunarodnom turističkom tržištu sve se više turističkih zajednica okreće inovativnim rješenjima i projektima. Tri su se zadarske lokalne turističke zajednice zato udružile u jednu, kako bi atraktivnosti svog područja povezale u jednu cjelinu i bolje se prezentirale.


Turistička zajednica područja (TZP) Novigradsko more od udruživanja u srpnju 2022. godine do danas može se pohvaliti brojnim projektima koje je ostvarila i koje provodi.


Pozitivni efekti


– Nakon što smo izradili Internet stranicu s korisnim informacijama i uputama za obveznike i za turiste i izradili turističku kartu područja, posvetili smo se društvenim mrežama.




S obzirom na udio domaćih gostiju u ukupnom broju dolazaka i noćenja, određeni dio promidžbe usmjeren je i na domaće tržište te nastojimo jasno isticati određeni turistički proizvod koji je od velikog značenja za kreiranje turističke ponude na samoj destinaciji i privlačenja većeg broja domaćih gostiju, jer će se na taj način potaknuti turistička aktivnost i izvan glavne sezone, kazala je Ivona Juranić Dedić, direktorica TZP-a Novigradsko more, koja je do osnutka ove združene zajednice bila direktorica Turističke zajednice Općine Posedarje.



– Cilj koji TZP Novigradsko more želi postići ovakvom promidžbom na spomenutim kanalima, i web stranicom, koja se vršila paralelno i s ostalim promotivnim aktivnostima u svrhu postizanja što jačeg marketinškog komunikacijskog efekta, jest nastojanje da se podigne razvoj održivog gospodarstva, stavi u fokus kvaliteta i inovativnost, potakne razvitak autentične ponude visoke dodatne vrijednosti, jača lanac vrijednosti u turizmu i povezanim djelatnostima, razvija turistički proizvod, potiče sinergija privatnog i gospodarskog okruženja, potiče valorizacija i prezentacija gastronomske ponude i unaprjeđuje kvaliteta života lokalnog stanovništva u turističkoj destinaciji, naglasila je Juranić Dedić te dodala kao su osim toga započeli i s projektom razvoja outdoor turističke ponude te je izrađen analitički dokument pomoću kojeg kreću u drugu fazu projekta.


U 2024. godini fazom 2 su predviđene određene aktivnosti koje obuhvaćaju infrastrukturu tj. razvoj, valorizaciju i eventualnu prilagodbu postojećih ruta, razvoj usluga, branding i promocija. Pitali smo ju naravno i kako ocjenjuje prvu turističku sezonu odrađenu u novom režimu poslovanja.


– Sezona 2023. je bila izazovna. Turistička zajednica područja Novigradsko more odnosno TIC Novigrad, TIC Poličnik i TIC Posedarje u suradnji s općinama sudjeluju u organizaciji manifestacija, kazala je Juranić Dedić.


Rast turističkog prometa


– Sve manifestacije grupirane su u tematske cjeline, odnosno zabavne, kulturne, sportske, gastro i ekološke. Također, organizirali smo prvi put »Sajam autohtonih proizvoda« u Poličniku, zatim početkom kolovoza i u Posedarju, a potom i u Novigradu, prisjetila se Juranić Dedić.



Turistička zajednica područja Novigradsko more u prošloj je godini zabilježila ukupno 29.602 dolaska, što je 7,13 posto više u odnosu na 2022. godinu i ukupno 247.505 noćenja, što je 1,55 posto više nego 2022. godine.


– Udruživanjem turističkih zajednica imamo prigodu efikasnije iskoristiti financijska sredstva, kao i kvalitetnije upravljati turističkim destinacijama. Na ovaj način doprinosimo ne samo jačoj prepoznatljivosti naše regije, već i stvaranju sustava održivog turizma.


Osim oglašavanja na društvenim mrežama provodi se oglašavanje u promotivnim kampanjama javnog i privatnog sektora (udruženo oglašavanje) u suradnji s TZ-om Zadarske županije, a drugo udruženo oglašavanje provodi se s TZ-om Općine Starigrad. Udruženim oglašavanjem ističemo se na turističkom tržištu i zajedničkim aktivnostima možemo utjecati na turističku potražnju i poboljšati turističku ponudu destinacije.


Oglašavanje se vršilo u zemljama iz kojih nam pristiže najviše turista – Njemačka, Austrija, Češka, Slovačka, Poljska i Slovenija, istaknula je Juranić Dedić zaključivši kako je najvažniji projekt koji trenutno provode »Razvoj outdoor turističke ponude« za koji su im dodijeljena sredstva iz Fonda za udružene turističke zajednice.


– Naime, ovaj projekt će se zasigurno provoditi nekoliko godina. osim toga, provodimo projekt »Podizanje vidljivosti turističke zajednice na online i offline kanalima«, redovito ažuriramo naše Internet stranice te nam je u planu prevesti je na još nekoliko stranih jezika, najavila je Juranić Dedić.