Četvrtak, 30. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

KVALITETA PRIJE SVEGA

Ova marina iz Sutomišćice je među najboljim malim marinama na obali

Autor: Nikolina Lucić

11.03.2024. 18:09
Ova marina iz Sutomišćice je među najboljim malim marinama na obali

Foto: OLIVE ISLAND MARINA SUTOMIšćICA



Nautika je perjanica hrvatskog turizma. Sektor je to koji u nas ne samo da ima dugu baštinu i tradiciju kvalitete, već iz godine u godinu raste, kako po broju plovila, tako i nautičara. Naši su otoci sa svojim skrivenim uvalama i kristalno čistim morem oduvijek bili privlačni ljubiteljima mora, a noviteti u nautičkom turizmu, uslugama i modelima plovila redovito se među prvima predstavljaju upravo na domaćim sajmovima.


Nautički je turizam zato s pravom jedan od najzdravijih dijelova naše turističke lepeze.


U zadnjih je par sezona doživio mnoge promjene, od pandemije koronavirusa, kada se, unatoč svim teškoćama i preprekama pokazao kao jedan od najotpornijih sektora, do rasta kvalitete u ponudi plovila.




No, stručnjaci upozoravaju kako je sazrelo vrijeme da se tržište stabilizira – naročito kvalitativno, jer nautičkom se turizmu ne smije dopustiti da postane još jednim krakom masovnog turizma.


Zadrška u trošenju


Potvrdio nam je to i Toni Antišin, voditelj Olive Island Marine iz Sutomišćice, jedne od najboljih malih marina na našoj obali, koja se iz godine u godinu dokazuje svojom kvalitetom.



Antišin nam je i za ovu predsezonu odmajh apostrofirao upravo činjenicu kako se u natuci kvaliteta uvijek mora cijeniti više od kvantitete.


– Prošla je sezona bila super odrađena, mada nam je predsezona zbog lošeg vremena tijekom svibnja i lipnja bila nešto lošija. Što se tiče samog rasta prometa, on novčano jeste ostvaren, ali to nije tako bilo zbog većeg skoka u prometu, već zbog općeg rasta cijena koji je pogodio i našu industriju.


Rast troškova tako je zapravo pojeo svaku nadu u bolji uspjeh na globalnoj razini, istaknuo je Antišin, rekavši kako su u prošloj sezoni primijetili određenu zadršku u trošenju novaca na dodatne sadržaje unutar marine, naročito one ugostiteljske.


– Mi smo, kao i brojne druge marine i poduzetnici u turizmu općenito, bili prisiljeni dići cijene naših usluga, što naši klijenti nisu propustili primijetiti.


Nalazimo se tako trenutno u situaciji u kojoj se po razini kvalitete i cijene naših usluga i proizvoda u globalu ne izdvajamo u odnosu na zemlje iz kojih nam dolazi najveći dio turista, kazao je Antišin te dodao kako se hrvatski turizam više nego ikada prije nalazi na krhkom raskrižju između vrijednosti novca i kvalitete usluge.


Rast kvalitete, ne kapaciteta



– Standardom i cijenama Hrvatska se izjednačila sa većinom europskih zemalja, tako da naši turisti zapravo više Hrvatsku ne mogu smatrati priuštivom destinacijom, gledajući odnos troškova života u njihovim domicilnim zemljama i u nas.


Upravo zbog toga što nas se više ne može smatrati jeftinom turističkom destinacijom trebamo se okrenuti održivim oblicima turizma, a nautika je u tom pogledu također na raskrižju, mišljenja je Antišin, koji kaže kako je domaće tržište nautičkih plovila, naročito onih u charteru prezasićeno, što nikako ne vodi rastru kvalitete koji tako često zazivamo.


– U prošlim smo sezonama, naročito s austrijskog i njemačkog tržišta svjedočili velikoj potrošnji, koja je prošle godine polako stagnirala. Alarm nam je to da se probudimo i napokon pametno počnemo upravljati našim turističkim resursima. Ove se godine zato nadamo nešto boljoj sezoni u globalu.


Geopolitička situacija je, unatoč sukobima u Ukrajini i Palestini nešto stabilnija i nestao je taj osjećaj straha i nervoze koji je turiste pratio prije dvije godine, zaključio je Antišin, poručivši na kraju kako nam je kvaliteta najvažniji ulog zdravog turizma, naročito u odnosu na očekivanja turista s nama najvažnijih emitivnih tržišta.


– Nautika ne treba rast kapaciteta, već kvalitete i s time orijentaciju ka potrošačima dubljeg džepa i onima koji znaju pravu vrijednost nautike i ravnoteže između prirode i biznisa, zaključio je Antišin.