
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Ovogodišnju su jesen obilježili brojni kišni dani popraćeni jakim jugom i hladnoćom, a upravo je takvo vrijeme najveći neprijatelj otočanima zadarskog arhipelaga. Nije novost da su otočani zbog vremenskih neprilika odsječeni od kopna, no ovog su vikenda bili »ostavljeni na cjedilu« jer trajekti i katamarani nisu vozili iako je došlo do poboljšanja vremena.
Naime, u Zadru su se nalazili stanovnici otoka Iža koji se, zbog upornog odgađanja plovidbe od strane Jadrolinije, nisu mogli vratiti svojim kućama. S Iža se po putnike u Zadar vlastitom brodicom otisnuo predsjednik Mjesnog odbora Veli Iž Siniša Kulišić i na taj način pokazao da je mala brodica od 7 metara, izgleda, izdržljivija od trajekta od 116 metara.
Ljuti otočani o ovom su problemu obavijestili i Otočni sabor, čiji nam je predsjednik Denis Barić izrazio nezadovoljstvo radom Jadrolinije.
– Često se suočavamo s problemima zbog vremenskih uvjeta. No, ono što je najgore je neisplovljavanje trajekta u situacijama kada vremenski uvjeti to dozvoljavaju. Zadnji takav primjer bio je ovog vikenda kada je s otoka Iža privatna brodica došla po ljude u Gaženicu, a trajektne linije nisu htjele isploviti.
To je do zapovjednika, on donosi konačnu odluku može li trajekt isploviti ili ne, a u ovom konkretnom slučaju su vremenski uvjeti bili prikladni za plovidbu. Poboljšanje vremena moglo se vidjeti i po raznim meteorološkim aplikacijama i stranicama, izjavio je Barić.
S najvećim problemima suočavaju se stanovnici pučinskih otoka koji dnevno imaju jednu trajektnu liniju.
– Najviše problema imaju pučinski otoci s jednodnevnim linijama trajekta, a katamarani i brodovi ne voze po velikom vjetru. Dakle, oni po nekoliko dana ostaju bez kontakta s kopnom, a samim time je upitno i snabdjevanje otočana.
Ovo je jedna velika pljuska državnom brodaru – trajekti na pojedinim linijama ne voze, a otočani sami sa svojim malim brodicama dolaze na odredišta po putnike. Ovo se u posljednje vrijeme dogodilo i na zadarskom i na splitskom području. Ako mogu brodice, onda pogotovo mogu i trajekti, rekao je Barić te istaknuo potrebu za kvalitetnijim i otpornijim trajektima.
– Uskoro će se raspisati natječaji za trajektne linije, a brodari bi se trebali potruditi da na određena plovidbena područja dođu kvalitetniji i otporniji trajekti koji bi bili adekvatni za probijanje ovakvih valova, juga i bure, zaključio je Barić.
Iz Jadrolinije je stiglo priopćenje, međutim, bez odgovora na pitanje zašto trajekti i katamarani ne plove ako vremenski uvjeti to dopuštaju.
– Radi vremenskih neprilika u prekidu je linija koju navodite, kao i brojne druge na tom području koje održavaju uz Jadroliniju i ostali brodari. Stanje se prati kontinuirano i linije uvode čim vremenske prilike omoguće. Jadrolinijini pomorci daju sve od sebe kako bi održali svakodnevnu povezanost otoka s kopnom, stoji u priopćenju.
najnovije
najčitanije
Style
PREKRETNICA?
Danska pivovara ljudskom timu dodala ‘kolege’ s umjetnom inteligencijom
Hrvatska
VELIKA PROGNOZA
Blagdanski vikend počinje kišom, ali dočekat ćemo i sunce
Sport
Kvalifikacije za Premier ligu
Solaris potvrdio status favorita i u uzvratu, Zadar 1952 ostaje u A1 regionalnoj ligi
Zadar & Županija
Zapaženi rezultati
Ekonomska škola odlična na WorldSkills natjecanju
Županija
HEP
OBAVIJEST Sutra bez struje dvije ulice u Zadru, ali i veći dio Vira
Zadar
nastavak priče
Mjesec dana nakon smrti Mate Žagara, radnja je i dalje otvorena
Županija
Najavio kandidaturu
Lovre Klanac kandidat je HDZ-a za načelnika Posedarja: Ne obećavam čuda, obećavam rad!
Zadar
USUSRET SEZONI
Nakon blagdana kreće uređenje zadarskih plaža. Evo što je sve u planu
Košarka
natjecanje srednjih škola
Gimnazija Vladimira Nazora četvrtu godinu zaredom najbolja u košarci
Moda
zadar cruise port