Foto: Zračna luka Zadar
U Zračnoj luci Zadar jučer je održan sastanak na temu realizacije kapitalnog projekta proširenja terminala. Donesena je odluka o raspisivanju natječaju za odabir izvođača kako bi se odmah nakon sezone moglo započeti s radovima, a trenutno se održava savjetovanje za natječajne radove, saznajemo od direktora Josipa Klišmanića.
– Riječ je o prvoj fazi proširenja terminala koja bi koštala nešto više od šest milijuna eura, a odmah nakon dovršenja prve, krećemo s drugom fazom radova s obzirom da će nam projekt omogućiti operativnost Zračne luke. Stajanku ćemo širiti na način da će se omogućiti jednoredno parkiranje zrakoplova uz ugradnju uređaja za napajanje zrakoplova električnom energijom u samu stajanku.
Tu je i nabava elektroopreme u koje spadaju električno vozilo za izguravanje zrakoplova, električna kolica za prtljagu, samohodne stepenice te autobus za prijevoz putnika na električni pogon.
Bit ćemo prva zračna luka u Hrvatskoj koja će na stajanci imati električni autobus za prijevoz putnika do zrakoplova i natrag, čime kompletno ekologiziramo našu opremu, a objavili smo još jedan natječaj za električni autobus iz vlastitih sredstava budući da nam jedan nije dovoljan.

Napravit ćemo i foto-naponsku elektranu kojom ćemo zrakoplove napajati sunčevom energijom te neće trošiti apsolutno ništa dok su na našoj stajanci. I po tome ćemo biti prva zračna luka u Hrvatskoj, najavljuje Klišmanić.
Infrastrukturna limitiranost
Za ovaj su projekt dio sredstava dobili iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a dio iz europskih fondova, čime će zadarska Zračna luka postati prva luka u Hrvatskoj s električnim autobusom, prva luka sa solarnim punjenjem aviona, a već su prva »zelena« zračna luka ne samo u Hrvatskoj, već i u regiji.
Naime, s 1.100.000 putnika u prošloj godini Zračna luka postigla je povijesni rekord, zbog čega i idu u proširenje kapaciteta kako bi mogli primati i interkontinentalne zrakoplove za koje je osnovni preduvjet odgovarajuća uzletno-sletna staza. Trenutna infrastruktura zadarske Luke ne može udovoljiti porastu prometa, odnosno globalnim trendovima turizma koji sve više traže niskotarifne letove.
– Upravo je infrastrukturna limitiranost ono što nas je ponukalo na izradu novog terminala, pogotovo zato što je došlo do neočekivanog rasta prometa. Prije korone imali smo rast prometa od 30 posto, očekujemo i daljnji rast u istom obimu te možemo samo zamisliti kakve bismo brojke danas imali da nije bilo korone, kaže direktor.

Pistu će financirati država
Naime, proširenje piste Zračne luke najprije je procijenjeno na oko 60 milijuna eura, no treba vidjeti kolika će biti konačna cijena radova. Što se tiče piste, ona je u obuhvatu vojnog dijela i nije vlasništvo Luke koja može biti samo nositelj projekta. Stoga u tom dijelu investitor ipak mora biti država.
– Imamo izvrsnu suradnju s Ministarstvom obrane, a s vojnom bazom funkcioniramo kao jedno tijelo. Ovim ćemo projektom povećati prohodnost piste s obzirom da su kod nje izuzetno važne vozne staze koje omogućavaju povećanje kapaciteta, kazao nam je Klišmanić.
Uskoro će se znati tko je izvođač radova na strateškom projektu kojega je Zračna luka postavila na način da bude poslovno i financijski održiv, zbog čega se u njegovu realizaciju i ide u fazama kako bi se mogla iznijeti cijela investicija, a glavninu financijskog tereta Luka će podnijeti iz svog poslovanja.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Malom Parizu mjesni derbi, kriza Sukošana
Zadar & Županija
vrijedno djelo
Plenković će papi darovati knjigu koju je uredila zadarska profesorica
Zadar & Županija
PITANJE SA SKUPŠTINE
Mate Lukić: Županija plaća liječenje Egipćanina optuženog za napastvovanje! Bolnica: Nije istina
KK Zadar
ABA liga, 9. kolo
Košarkašima Zadra večeras u goste stiže Vienna, protivnik po mjeri ali i vrlo opasan
Footopis
MARSEJSKI RULET
Doživjeli su bolno prizemljenje, odgojili su zvijezde, a sada žele svrgnuti ‘kralja’ s trona
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!