ponedjeljak, 25. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

KAPITALNI PROJEKT

Zračna luka raspisuje natječaj za proširenje terminala

Autor: Marina Vlakić

27.06.2023. 13:14
Zračna luka raspisuje natječaj za proširenje terminala

Foto: Zračna luka Zadar



U Zračnoj luci Zadar jučer je održan sastanak na temu realizacije kapitalnog projekta proširenja terminala. Donesena je odluka o raspisivanju natječaju za odabir izvođača kako bi se odmah nakon sezone moglo započeti s radovima, a trenutno se održava savjetovanje za natječajne radove, saznajemo od direktora Josipa Klišmanića.


– Riječ je o prvoj fazi proširenja terminala koja bi koštala nešto više od šest milijuna eura, a odmah nakon dovršenja prve, krećemo s drugom fazom radova s obzirom da će nam projekt omogućiti operativnost Zračne luke. Stajanku ćemo širiti na način da će se omogućiti jednoredno parkiranje zrakoplova uz ugradnju uređaja za napajanje zrakoplova električnom energijom u samu stajanku.


Tu je i nabava elektroopreme u koje spadaju električno vozilo za izguravanje zrakoplova, električna kolica za prtljagu, samohodne stepenice te autobus za prijevoz putnika na električni pogon.




Bit ćemo prva zračna luka u Hrvatskoj koja će na stajanci imati električni autobus za prijevoz putnika do zrakoplova i natrag, čime kompletno ekologiziramo našu opremu, a objavili smo još jedan natječaj za električni autobus iz vlastitih sredstava budući da nam jedan nije dovoljan.



Napravit ćemo i foto-naponsku elektranu kojom ćemo zrakoplove napajati sunčevom energijom te neće trošiti apsolutno ništa dok su na našoj stajanci. I po tome ćemo biti prva zračna luka u Hrvatskoj, najavljuje Klišmanić.


Infrastrukturna limitiranost


Za ovaj su projekt dio sredstava dobili iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a dio iz europskih fondova, čime će zadarska Zračna luka postati prva luka u Hrvatskoj s električnim autobusom, prva luka sa solarnim punjenjem aviona, a već su prva »zelena« zračna luka ne samo u Hrvatskoj, već i u regiji.


Naime, s 1.100.000 putnika u prošloj godini Zračna luka postigla je povijesni rekord, zbog čega i idu u proširenje kapaciteta kako bi mogli primati i interkontinentalne zrakoplove za koje je osnovni preduvjet odgovarajuća uzletno-sletna staza. Trenutna infrastruktura zadarske Luke ne može udovoljiti porastu prometa, odnosno globalnim trendovima turizma koji sve više traže niskotarifne letove.


– Upravo je infrastrukturna limitiranost ono što nas je ponukalo na izradu novog terminala, pogotovo zato što je došlo do neočekivanog rasta prometa. Prije korone imali smo rast prometa od 30 posto, očekujemo i daljnji rast u istom obimu te možemo samo zamisliti kakve bismo brojke danas imali da nije bilo korone, kaže direktor.



Pistu će financirati država


Naime, proširenje piste Zračne luke najprije je procijenjeno na oko 60 milijuna eura, no treba vidjeti kolika će biti konačna cijena radova. Što se tiče piste, ona je u obuhvatu vojnog dijela i nije vlasništvo Luke koja može biti samo nositelj projekta. Stoga u tom dijelu investitor ipak mora biti država.


– Imamo izvrsnu suradnju s Ministarstvom obrane, a s vojnom bazom funkcioniramo kao jedno tijelo. Ovim ćemo projektom povećati prohodnost piste s obzirom da su kod nje izuzetno važne vozne staze koje omogućavaju povećanje kapaciteta, kazao nam je Klišmanić.


Uskoro će se znati tko je izvođač radova na strateškom projektu kojega je Zračna luka postavila na način da bude poslovno i financijski održiv, zbog čega se u njegovu realizaciju i ide u fazama kako bi se mogla iznijeti cijela investicija, a glavninu financijskog tereta Luka će podnijeti iz svog poslovanja.