Foto: Luka Jeličić
Udruga taksista Zadar najavila je kako će u utorak, 18. ožujka, upriličiti mirni prosvjed taksista. Razlog održavanja njihovog prosvjeda je situacija koja već godinama vlada u hrvatskom sektoru taksija, uključujući platforme Uber i Bolt, zbog čega s jedne strane registrirani taksi vozači nerijetko moraju voziti po cijeni manjoj od ekonomske, a s druge strane u vozilima navedenih platformi voze vozači iz trećih zemalja koji ne poznaju europske prometne propise, niti govore hrvatskim jezikom.
Mirni prosvjed planira se početi okupljanjem taksi vozača na Liburnskoj obali, nakon čega kreću u vožnju gradom do Puntamike i nazad. Očekuju kako će se prosvjedu odazvati oko 70 taksista s automobilima koji će biti parkirani od Liburnske obale do kraja Poluotoka.
Razgovor u Ministarstvu
Govoreći o prosvjedu Ivan Bulat, mag.oec., potpredsjednik Udruge taksista Zadar i član Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Zadar kazao je kako već godinama upozorava na nepravilnosti koje se događaju u taksi i službi prijevoza u platformama Uber i Bolt.
– Kako bi pokušali pronaći rješenje postojećih problema, Udruga taksista Zadar i gradski Ceh prijevoznika izradili su dokument koji smo predstavili na sastanku u Ministarstvu prometa. Upoznali smo ih s problematikom taksija, rješenjima te problematike i ekonomskom štetom koja je time prouzročena, no ministar Butković po tom pitanju nije poduzeo ništa.
Tražim i da se uključi Ministarstvo rada, nadležne inspekcije, na kraju krajeva i DORH. Tvrdim da je ono što se trenutačno događa u taksiju u Hrvatskoj kriminal.
Radi se o dvije strane kompanije koje u Hrvatskoj ne postoje, Uberu i Boltu, nemaju OIB, a s druge strane dirigiraju cijenu taksi prijevoza, napominje Bulat dodajući kako su ove dvije platforme ušle na hrvatsko tržište s ciljem »rušenja cijene taksi prijevoza na pod«.
– Nigdje na svijetu cijena taksija nije ovako mala kao u nas. Uber i Bolt su konkurencija gradskom javnom prijevozu, ruše cijenu tog prijevoza koji se sufinancira iz gradskih proračuna. Građani, klijenti taksi prijevoza se sada referiraju prema cijeni Ubera i Bolta, pa kad doznaju cijenu koju mi, taksisti tražimo za prijevoz putnika, doživljavaju nas kao kriminalce.
Zaboravlja se pritom kako taksisti u cijenu moraju ukalkulirati troškove, zavisne, nezavisne, fiksne. Nijedan taksist ne može raditi ekonomski isplativo po cijeni od tri eura za pet kilometara. Vlasnici tih tvrtki koji rade za ove platforme i zapošljavaju radnike iz trećih zemalja, nakon određenog perioda, kad im se prihodi približe granici da moraju ući u sustav PDV-a, gase svoje firme.
Ne plaćaju također ni dozvole gradovima i općinama na čijem području rade, svoje zaposlenike prijavljuju na dva ili četiri sata dnevno. Prekršili su više zakona.
Ovo je put prema demografskom i ekonomskom slomu, ističe potpredsjednik Udruge taksista Zadar koji je potvrdio kako se u prethodnom razdoblju susreo i s predstavnicima udruga taksista u Splitu i Dubrovniku, a telefonski razgovarao i s kolegama iz Pule.
Krećemo s prvim mirnim prosvjedom u Zadru, ne znam hoće li nam se kasnije priključiti i drugi, hoće li izaći cijela Hrvatska, dodaje.
Lažni dokumenti
– Tražimo regulaciju zapošljavanja stranih radnika iz trećih zemalja. Ti ljudi moraju poznavati hrvatski jezik minimalno B1 razine u govoru i pismu, moraju imati međunarodnu vozačku dozvolu, potom posjedovati i kaznenu evidenciju da nemaju neku kriminalnu prošlost. Te ljude nitko ne može provjeravati, a od nas se traži potvrda o nekažnjavanju.
Zbog učestalih slučajeva da taksi vozači iz trećih zemalja posjeduju lažne dokumente tražimo da se provjere autoškole koje su izdavale sumnjive dozvole taksi vozačima. Tražimo i uvođenje županijskih dozvola i teritorijalne nadležnosti, kako bi taksisti dobivali dozvolu za rad u samo jednoj županiji, čime ćemo poboljšati rad inspekcija i postići veću kontrolu.
Tražimo i veću regulaciju cijena taksi usluga, da se izjednači cijena taksija, Ubera i Bolta, da postoji ekonomski opravdana minimalna i maksimalna cijena, budući da trenutačne cijene nemaju veze ni s čime, kaže Bulat te ističe kako država treba odraditi svoj posao.
– Taksi nije deficitarna djelatnost, ne treba nam da se ovakvi vozači taksija zabiju u nekoga, ne znaju prometne znakove, niti se drže nikakvih prometnih propisa, upozorava Bulat.
najnovije
najčitanije
Zadar
LIGATURA
INKLUZIVNA GLAZBENA PRIČA Tri odgojiteljice osigurale djeci s teškoćama prostor za kreativni rast
Novosti
DRUGO PRIMIRJE
VIŠE OD POLA MILIJUNA RASELJENIH Tajland i Kambodža potpisali novo primirje
Crna Kronika
32-godišnji vozač
Uhićen vozač koji je na zebri teško ozlijedio 64-godišnju pješakinju i pobjegao
Zadar
28. prosinca
Godinu jubileja u Zadarskoj nadbiskupiji u katedrali sv. Stošije zatvara nadbiskup Milan Zgrablić
Ostali sportovi
Semmering
Juliji Schieb pobjeda u veleslalomu, Ljutić 13.
Zadar & Županija
Rekordna akcija
SVAKA IM ČAST Sukošanci u jednom danu darovali čak 93 doze krvi
Zadar
Dva desetljeća tradicije
[FOTO] Udruga Kveštura i ove godine oživjela jaslice: Svi se trude da ova priča uspije
Novosti
CRNA GORA
Nedaleko od Podgorice uhićen bivši poručnik JNA kojeg Hrvatska traži zbog ratnog zločina
Zadar & Županija
bez vozačke
OTOK UGLJAN 39-godišnji vozač sletio s ceste i udario u parkirani automobil, završio u zatvoru na 12 dana
Zadar
U ČETVRTAK U PODNE