Foto: Luka Jeličić
Pred zadarskim hotelijerima je najizazovniji period poslovne godine – zima, kada je, iako Zadar ima posebnih čari, goste najteže privući. Last minute paket aranžmani, posebne ponude za božićne i novogodišnje blagdane – samo su neki od trikova koje hotelijeri primjenjuju kako bi goste u Zadar provukli i izvan špice sezone.
Za vidljivost destinacije i njezinu prepoznatljivost uvelike se oslanjaju i na atraktivnost adventskog programa, koji se u zadnjih nekoliko godina isprofilirao kao važan adut u privlačenju turista u zimskim mjesecima.
Ljetni su mjeseci za hotelijere bili izuzetno izazovni, što zbog činjenice da su se u gradu i njegovoj neposrednoj blizini otvorila čak tri luksuzna hotela, što je uvelike disperziralo goste među otvorenim objektima, što zbog činjenice da su turisti s nekih tržišta ovog ljeta u potpunosti izostali.
Zahtjevno ljeto
Kako nam je kazala direktorica hotela »Almayer« Elena Rušnjak, sa sezonom su relativno zadovoljni. Privukli su, kaže, maksimalan broj gostiju, koji im dopuštaju marketinški kapaciteti, iako je došlo do velike disperzije hotelskih gostiju prema novootvorenim objektima.
– Rezervacije su ovog ljeta stizale ultra last minute, znači da su se rezervacija i dolazak gosta poklapali u isti dan, a dolazak novih, velikih imena na hotelijersku scenu Zadra uvelike je promijenio odnos snaga te velike igrače postavio kao one koji kreiraju cijenu i mijenjaju je po svom nahođenju.
Letova je ove godine bilo znatno manje, posebice sa tržišta Ujedinjene Kraljevine, SAD-a i skandinavskih zemalja, što smo uvelike osjetili, dok spominjani rast s poljskog tržišta na svom bukingu nismo vidjeli, istaknula je Rušnjak te dodala kako je tržište Bliskog istoka i Izraela zbog vojnih sukoba i gospodarske nestabilnosti također patilo.
Jednako lako kako su stizale, rezervacije su se u zadnjem trenu i otkazivale.
– Svi čimbenici koje sam navela pomalo su frustrirajući. Ovu smo sezonu propatili jer promocija svih subjekata nije bila ujednačena, tako da su oni koji iz Zadra rade već godinama pali u drugi plan, među njima i mi, a situacija na tržištu te s manjkom avionskih linija još nam je više otežala poslovanje.
Što se tiče zime, ostajemo otvoreni, te aktivno radimo na zanimljivim programima i ponudama za naše klijente, ne samo u vrijeme Božića i Nove godine, već kroz sve zimske mjesece, najavila je Rušnjak.
Pozitivna atmosfera
Razgovori se vode i oko toga da se Advent u Zadru napokon disperzira te dođe do Kampo Kaštela, gdje je, kako Rušnjak smatra, mnoštvo poduzetnika koji rade cijelu godinu te žele objeručke prihvatiti više pozitivne atmosfere i posjetitelja, koji s Adventom u grad neminovno stižu.
– Usredotočujemo se na lokalne goste te regionalna tržišta, proširujemo našu gastronomsku ponudu, a radimo i na last minute paketima za nadolazeće mjesece te promo paketima za prosinac.
Nadamo se da će se obistiniti ideje da Advent dođe do Kampo Kaštela jer uvelike će to promijeniti naš režim rada zimi te napokon probuditi naš lijepi, ali zimi uspavani dio Poluotoka.
Pozdravljamo zato svako proširenje turističke ponude zimi, kako bismo mi hotelijeri mogli uspješnije poslovati. Odličan će to poticaj biti lokalnim poduzetnicima i obrtnicima da se odupru hladnoći, ali i težim uvjetima rada, poručila je Rušnjak.
Hyatt i Hilton su najavili cjelogodišnje poslovanje, dok će resort Molum iz sv. Filipa i Jakova tijekom zime zatvoriti vrata.
– Iako je ljeto najsnažnija sezona, vidimo velike mogućnosti i u periodu izvan sezone. Razvijamo wellness odmore, kulinarske vikende i prilagođene ponude za korporativne grupe i događanja.
Korištenjem Hyattove globalne mreže i programa lojalnosti želimo privući međunarodne goste koji cijene iskustva, kulturu i opuštanje tijekom cijele godine, osiguravajući održiv uspjeh i izvan ljetnih mjeseci, kazao je direktor hotela Hyatt Valentin Röttger na nedavnoj konferenciji Zadarskog lista »Premium turizam kao pokretač razvoja Zadarske županije«.
Prostor za rast
U božićni se šušur uzdaju i u hotelu Kolovare, koji je već desetljećima jedan od stupova zadarske hotelijerske industrije sa cjelogodišnjim poslovanjem. Izvan same špice sezone, fokusirani su na seminare, kongrese, ali i prihvat sportaša, u sinergiji s lokalnom zajednicom turistima koji grad posjećuju zimi, žele pružiti još bolji odmor.
Kako nam je kazao direktor hotela Hrvoje Šestan, bogat i zabavan adventski program bio bi veliki plus za njihovo poslovanje, jer zadarski je božićni sajam itekako popularan među turistima, a kod dijela i razlog dolaska u našu destinaciju.
– Svake godine, uz gradski adventski program i mi nudimo posebne pakete i popuste kako bismo goste privukli u naš hotel. Vrlo je to važan preiod rada za nas, jer iako smo fokusirani na kongrese, seminare i poslovni turizam, želimo obogatiti našu ponudu, te u sinergiji s lokalnom zajednicom biti dijelom nezaboravnog iskustva naše klijentele tijekom zime.
Naša su vrata, to svi znaju, otvorena tijekom cijele godine, no uvijek ima prostora za rast, pogotovo u ovom dijelu godine te se ti potencijali zajedničkim radom i nastupom na tržištu itekako trebaju maksimalno iskoristiti, zaključio je Šestan.
najnovije
najčitanije
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Hrvatska
predsjednik mosta
Grmoja: Volio bih da je Turudić omogućio cijeloj javnosti uvid u dokument o Matić
Hrvatska
REAKCIJA
Sindikat policije: Napad na policajca tretirati kao napad na pravni poredak
Svijet
izvješće
Milijarderi ove godine naslijedili rekordno bogatstvo
Zadar
PREGLED DANA
PET VIJESTI DANA Evo što je obilježilo četvrtak u Zadru i županiji
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!