Subota, 18. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

odličan odaziv

Veliko zanimanje za prvu zadarsku utrku malih jurilica

Autor: Alen Plahinek

17.09.2023. 13:23
Veliko zanimanje za prvu zadarsku utrku malih jurilica

Foto: Luka Jeličić



Prvi puta Zadar je bio domaćin utrka automodela na daljinsko upravljanje. Zujanje ovih malih, ali poprilično skupocjenih jurilica privukao je velik broj djece i njihovih roditelja na igralište Strukovne škole Vice Vlatkovića. Tijekom jutrašnjeg programa više od stotinjak ljudi došao je podržati ovaj trkački spektakl koji će trajati do popodnevnih sati. Ovaj događaj organizirao je Automodelarski klub Zadar, koji je dio Hrvatskog automodelarskog saveza.


Utrke su se odvijale u dvije klase: 1:8 GT Nitro i 1:8 GT Electric. O cijelom ovom događaju porazgovarali smo s predsjednikom zadarskog kluba Antom Radonićem.


– S obzirom na to da je ova utrka po prvi puta u Zadru, najvažnije nam je bilo dobro se zabaviti i predstaviti javnosti. Naravno, važno nam je i zadovoljstvo samih natjecatelja te da ćemo iz ovoga naučiti nešto i dići sve na jednu novu razinu. Do svega ovoga je došlo jer nam je Hrvatski automodelarski savez predložio da organiziramo.





Mi smo mlad klub koji postoji svega osam mjeseci i nama je to bio veliki zalogaj, međutim prihvatili smo ovo i uz pomoć Sportske zajednice grada Zadra te ostalih sponzora uspjeli smo izgurati. Imali smo tri natjecatelja u nitro kategoriji i sedam u elektro kategoriji – kazao je Radonić dodajući kako je do kluba, ali i natjecanja u Zadru došlo spontano.


Skupa igra


– Prošle godine je Savez organizirao radionicu, gdje smo mi to vidjeli i bili smo kao malo dijete kada dobije autić i to je igračka. Onda shvatite da to može biti nešto puno više. Ovo je zapravo vrlo skupa igra. Klub smo osnovali u školi, uključili učenike koje to zanima i koji se žele ovime baviti. Imamo 15-ak stalnih članova i privremene članove, to su učenici.


Kako ih zainteresirati? To je pitanje za milijun kuna – kroz smijeh kaže Radonić te nastavlja. – To nije nogomet, to nije košarka, tako da teško je privući mlade. U ovo se jednostavno morate zaljubiti. Zanimljivo je kako postoji povezanost između ljubavi prema ovome i ljubavi prema automoto utrkama. U subotu smo slagali stazu, radili treninge i paralelno s time gledali kvalifikacije Formule 1 za utrku u Singapuru.



Kako sam rekao, ovo jednostavno morate voljeti. Ima poprilično sličnosti s primjerice Formulom 1, poput taktika za utrku, idealnih putanja u zavojima i slično. Električni autići mogu “potegnuti” 80 km/h, a nitro i do 120 km/h. Vraćam se na priču o igračkama, nisu to igračke – zaključio je Radonić.


Na prvoj, povijesnoj utrci u Zadru sudjelovao je i predsjednik Hrvatskog automodelarskog saveza Zvonimir Matošić koji se ujedno i natjecao.


– Prošle godine smo prvi puta došli u Zadar u sklopu radionica koje sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja preko programa ravnomjernog razvoja tehničke kulture na području cijele Hrvatske. Mi smo to “rastavili” na faktor ravnomjernog razvoja automodelarske djelatnosti na području cijele Hrvatske.



Važno je probiti led


Prošle godine smo odradili tri radionice Vukovar, Đakovo i Zadar i posljedica toga je utrka u Zadru. Radionice se rade tako da dođemo i približimo ljudima o čemu se tu radi te doniramo dva modela uz uvjeta da u godinu dana formiraju udrugu. U lipnju ove godine organizirali smo Europsko prvenstvo, gdje je bilo preko 100 vozača.


U Zadru nam nije bitno koliko je vozača došlo, nego je cilj probiti led. Ove godine se skuplja iskustvo, tako de će od sljedeće godine Zadar biti standardna stanica u Prvenstvu Hrvatske. Pokušat će se još pronaći teren na kojem će se moći složiti i “off-road” staza, dakle na šljunku ili zemlji, da nije samo na asfaltu ili betonu – poručio je Matošić.



Među natjecateljima u Zadru jučer se našao i dvostruki juniorski prvak Hrvatske, ali i hrvatski reprezentativac u ovom sportu. Radi se o 12-godišnjem Karlu Bencu.


– Moj otac se s 12 godina počeo baviti ovime i kada sam ja bio jako mali jednostavno me “povukao” u svijet automodelarstva. Sada se zajedno utrkujemo i moram priznati da je protiv njega teže se utrkivati, nego protiv drugi natjecatelja, ali nema popuštanja i ide se maksimalno. On je brži i zna bolje voziti, no pomaže mi i uči me detaljima tijekom vožnje.


Što se tiče reprezentacije, poprilično smo jaki u odnosu na mnogo drugih u Europi. Obično u jednoj godini vozim pet do šest utrka. Ove godine vozio sam na Europskom prvenstvu koje je trajalo tjedan dana i tu je fokus bio na izdržavanju – poručio je Benc.