
Foto: Mislav Klanac
Obilježja grada Zadra u zadnje su vrijeme crkva sv. Donata, Morske orgulje, Pozdrav Suncu i raskopane ceste. U skladu sa zadnjim, od ponedjeljka je zatvoren dio Ulice Benka Benkovića od križanja s ulicom Put Bokanjca te od križanja s Ulicom Ive Senjanina u smjeru jugoistoka.
Riječ je o radovima koje izvodi tvrtka Ludwig Pfeiffer Adria GmbH na izgradnji javnog sustava odvodnje prema projektu »Tlačno-gravitacijski cjevovod fekalnih otpadnih voda u ulici Put Nina i Benka Benkovića i crpna stanica Petrići«, a nastavljaju se aktivnosti podizvođača Vodoinstalacija d.o.o. na području MO-a Maslina.
Prije bi brodom
Premda iz Odvodnje ističu kako se promet u ostatku naselja Melada odvija bez smetnji te da je tijekom izvođenja radova stanarima omogućen pješački prolaz do njihovih stambenih objekata, građani, čini se, nisu nimalo zadovoljni.
Naime, društvene mreže od početka ovih radova pune su komentara vozača koji ističu kako se radovi po cijelom gradu započinju, a da se išta od započetog dovrši, zatim da je za doći od Relje do Borika i natrag potrebno sat vremena, a neki, protkani crnim humorom, govore da bi bilo lakše kada bi Borik, Poluotok i Gaženica bili povezani brodskom linijom jer se kopnom – ne može.
U prilog tome idu i snimke kolone koja se početkom tjedna protezala praktički do Bilog briga, no nasreću, promet je već nešto bolje reguliran i ne dolazi do zastoja, barem ne prevelikih.
A kakvo je zaista stanje i koliko utječe na svakodnevni život stanara okolnih zgrada i drugih vozača, provjerili smo na licu mjestu. Dok radnici rade punom parom, silom prilika više je pješaka u Ulici Benka Benkovića, a dok dio tvrdi da imaju puno većih problema od zatvorene ceste, drugi su ogorčeni jer je, kako kažu, raskopan cijeli grad i jer se isti dijelovi uvijek iznova rade.
– Nek’ se radi, više me muči to što ne mogu hodati ulicom, a da me netko udari jureći romobilom. Nikako mi nije jasno kako se to više ne kontrolira i kažnjava. Zbog toga će netko izgubiti glavu, a ne zbog gužve i radova, kaže sugrađanin koji je htio ostati anoniman.
Opasna cesta
Zanimljivo, gospođa Magdalena ističe kako joj odgovara to što je manje gužve nego inače, a upozorava i na to kako je riječ o ulici gdje se nažalost često događaju prometne nesreće, točnije na pješačkim prijelazima stradavaju pješaci te da je potrebno djelovati po tom pitanju.
– Kada smo se doselili 1997. godine, ovo je bio tzv. bijeli put, bilo je mirno, jako malo prometa. No, čim se otvorilo raskrižje, ovdje je stalno krkljanac. Naravno, znam da su se sva vozila prebacila na drugi dio grada, negdje je sigurno sada veći protok, no nama stanarima ovako odgovara, bar malo, govori Magdalena.
No, sljedeći sugovornik kazao je kako mora okružiti cijeli grad da dođe do kuće jer je, kako kaže, zatvoren cijeli grad.
– Umjesto pet minuta, vozim bar pola sata. Što je najgore, mislim da ni nakon svih tih silnih radova, svugdje, promet nam neće biti ništa bolji, dodaje nezadovoljno.
S druge strane, gospodin Ivan tvrdi kako u našoj državi, ne samo gradu, ima puno većih problema od kopanja cesta.
– Neka se radi, promet je dobro reguliran, nemam zamjerki. Druge stvari treba mijenjati, što bi se reklo, od vrha do dna, kazuje Ivan.
Bit će bolje?
S tim da se treba raditi suglasan je i Zdenko Peša, ali…
– Imamo jako školovane ljude pa svakih mjesec dana prekopavaju isto. Ne smeta meni što je cesta zatvorena, nego što se radi isto sto puta, naglašava Peša.
I gospođa Lada razmišlja slično, podržava radove, no napominje da su radovi na istom dijelu bili tek priije godinu, dvije.
– Nemam problema, kada idem blizu, idem pješice, ako mi je nešto dalje, okružim automobilom, dodaje.
Dakle, dok radovi na izgradnji javnog sustava odvodnje u Ulici Benka Benkovića i okolici napreduju, mišljenja građana ostaju podijeljena.
Jedni ističu nužnost izvođenja ovakvih projekata i ističu da nemaju poteškoće, međutim, drugi izražavaju frustraciju zbog ponavljajućih radova na istim lokacijama i loše prometne povezanosti tijekom izvođenja.
A problemi poput prometnih gužvi, nesigurnosti pješaka i, prema njihovom mišljenju, nedovoljno učinkovite organizacije dodatno doprinose nezadovoljstvu. Na koncu, nadaju se kako će dugoročna poboljšanja ipak opravdati trenutačno stanje, u mnogim dijelovima grada.
najnovije
najčitanije
Zadar
ZADARSKI MIR
Održana proslava 667. obljetnice potpisivanja Zadarskog mira
Zadar
REPORTAŽA
MISTO MOJE (12) Sve je više apartmana i stranaca, još malo pa će Turanjci biti kao Indijanci!
Crna Kronika
PROMETNA NESREĆA
Sudar između Smilčića i Zemunika, jedna osoba prevezena u bolnicu
Županija
PROJEKTI
Dodijeljena sredstva za četiri sportska projekta u Zadarskoj županiji: ‘Uljepšati će našu općinu…’
Zadar
SANACIJA
Nužna je obnova i zaštita rampe Veslačkog doma! ‘Nalazi se u vrlo agresivnom okolišu…’
Zadar
lokalni izbori
ANKETA Koga vidite kao sljedećeg gradonačelnika Zadra?
Crna Kronika
prebrza vožnja
Prometna nesreća kod Posedarja, vozaču se bore za život
Scena
ZADAR TUGUJE
Članovi SMF-a o iznenadnoj smrti zadarskog producenta Ivana Grancarića
Županija
Iza ponoći
Umjeren potres pogodio područje oko Nacionalnog parka Paklenica
Crna Kronika
nisu imali kacige