Subota, 28. rujna 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

uvedeni eksperimentalni pravci

RASKOPANE PROMETNICE Liburnija zbog radova na sto muka s održavanjem linija

Autor: Goran Šimunov

15.06.2024. 07:30
RASKOPANE PROMETNICE Liburnija zbog radova na sto muka s održavanjem linija

Foto: Luka Jeličić



Autobusni prijevoznik Liburnija od 13. lipnja je u javni gradski prijevoz uvela jednu eksperimentalnu liniju Kolodvor – Ulica Borka Šarlije (do kružnog toka) – Bili brig s dva dnevna polaska u 7.50 i u 11.50. Kako nam je pojasnio Slobodan Erslan, voditelj Prometno-operativnog odjela Liburnije, nova linija uvedena je na zahtjev žitelja Stanova koji su pogođeni time što je zbog radova na dijelu Ulice Put Stanova promet autobusa tom ulicom preusmjeren na Splitsku ulicu, pa korisnici javnog prijevoza moraju pješačiti od stanice u toj ulici.


– I inače prihvaćamo inicijative građana kada procijenimo da je to opravdano. Ovom linijom će se omogućiti starijim osobama dva polaska autobusa dnevno, da mogu do pijace, do grada ili već gdje trebaju ići. Na ovoj novoj liniji postoji ugibalište pa smo procijenili da je možemo održavati, dok se u cijelosti za promet ne otvori Put Stanova s izlaskom na Ulicu Borka Šarlije Kese, nakon čega bi vratili liniju starim smjerom.


Nova linija ne zahtijeva dodatne veće troškove. Nije isključeno da ćemo ovu liniju ostaviti i nakon što se kroz Put Stanova u cijelosti bude moglo prometovati, no to će ovisiti i od toga hoćemo li moći održavati vozni red, najavljuje Erslan koji je potvrdio kako zbog izvođenja radova na brojnim prometnicama Liburnija vrlo često, nažalost, mora posezati za preusmjeravanjima linija na zamjenske trase.


Nametnute okolnosti




– Primjerice, Ulica Šubića de Cezana, koja je već godinama zatvorena, je Liburniji jedna od žila kucavica za održavanje nekih linija. Njeno zatvaranje remeti i naše linije, ali i putnike. Putnik tako mora najprije ići na Bili brig, a onda na Plovaniju i obrnuto svakog drugog sata.



Morali smo produljiti ovu liniju, putnike vozimo dulje, no, nažalost, moramo se prilagoditi nametnutim okolnostima. Iz dana u dan pratimo odvijanje radova na prometnicama te nastojimo preusmjeravati linije na što optimalniji način, u čemu nekad uspijemo malo bolje, nekada malo lošije, kaže voditelj ovog sektora dodajući kako im je jedino rješenje održavati linije unatoč kašnjenju na pojedinim polascima zbog radova.


– Najveći problem nam trenutačno predstavljaju radovi u Kožinu, budući da tim smjerom povezujemo cijeli zapadni dio županije, ali jednostavno nemamo alternativu. Sve drugo bi bilo još gore, budući da bi korištenjem alternativnih smjerova preskakali povezivanje pojedinih naselja na toj liniji.


Autobus za Vir tako staje i u Ninu, Zatonu, Petrčanima i Kožinu. Treba biti strpljiv dok se ne završe radove. Zasad nastojimo držati ove linije, no ponekad ipak dođe do kašnjenja kad se pojavi vršno opterećenje u prometu, priznaje Erslan koji je komentirao i primjedbe građana kako bi se bi gradske linije trebalo drugačije organizirati u cilju boljeg povezivanja pojedinih četvrti.


Mini kolodvor na Voštarnici


– Nemoguće je pomiriti pojedinačne zahtjeve, primjerice, da se poveže Bokanjac s Diklom, budući da bi to zahtijevalo iznimno puno financijskih sredstava, ali i vozača i autobusa kojih bi tada nedostajalo. Ljudi koji imaju ovakve potrebe mogu koristiti stajalište pored Male pošte na kojemu se mogu prebaciti s jedne na drugu liniju.



Naša tvrtka je imala plan da se na području donjeg dijela Voštarnice, odnosno na parkiralištu na Branimirovoj obali uspostavi manji kolodvor, budući da se većina putnika iskrcava na stanici pored Male pošte. Novim stajalištem bi ubrzali svaku liniju, vozači na linijama Diklo, Bokanjac, Puntamika, Bili brig i Petrići iskrcavali bi putnike na ovom mini kolodvoru te bi onda kretali natrag prema ovim četvrtima.


Ovo bi skratilo vrijeme putovanja, a usto bismo odredili jedan autobus da odveze putnike koji trebaju nastaviti put do Autobusnog kolodvora.


Za ovakav projekt sada nemamo tehničkih uvjeta, a i ne znam bi li takvo što donijelo više štete nego koristi, s obzirom na to da bi uspostava mini kolodvora na postojećem javnom parkiralištu poništila veliki broj parkirališnih mjesta, ističe Erslan koji je potvrdio kako po skorom završetku nastave u školama Liburnija neće smanjivati broj polazaka na gradskim linijama. Dodao je kako se zadržavanje svih polazaka i tijekom ljeta pokazalo dobrim.


– No sa završetkom nastave smanjit ćemo broj polazaka na nekim županijskim linijama do deset posto. Ovi polasci su prvenstveno uvedeni za prijevoz učenika, a radi se o prijevozu učenika u školama u Posedarju, Pridrazi, Poličniku…, o čemu ćemo korisnike upoznati putem naše mrežne stranice, kaže Erslan.


Potrebno zapošljavanje stranih vozača


Voditelj Prometno-operativnog odjela Liburnije potvrdio je kako su već neko vrijeme prenapregnuti za održavanje linija, zbog nedostatka vozača.


– Dobro bi nam došlo još deset do 15 vozača autobusa, budući da autobusa zbog obnove našeg voznog parka putem natječaja iz EU fondova, imamo dovoljno. Problem su samo vozači, kao u cijeloj Hrvatskoj. Našim vozačima zbog toga limitiramo korištenje godišnjih odmora, moraju ih koristiti kad se ukaže prilika. Ne daj Bože bolovanja, tada možemo upasti u problem, naglašava Erslan dodajući kako su za popunu vozača uveli mjeru kojom financiraju školovanje vozača.


– Već godinu dana, pak, s agencijama u posredovanju zapošljavanja pregovaramo oko angažmana vozača iz stranih zemalja, od njih tražimo da riješe papire. Agencija nam ne uspijeva osigurati gotove radnike, a problemi su radne dozvole, neodgovarajuće vozačke dozvole ili kod 95. Spremni smo zaposliti samo gotove radnike, ne možemo se baviti rješavanjem papirologije za vozače. Za ove strane vozače smo osigurali i smještaj, budući da nam se u suprotnom nitko ne bi javio, otkriva Erslan.