Utorak, 17. lipnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

28 C°

LEGALNO, ALI NIJE MORALNO

Pritužbe ogorčenih turista u Zadru: Za taksi vožnju od 3,5 km - cijena 70 eura!?

17.05.2025. 08:47
Pritužbe ogorčenih turista u Zadru: Za taksi vožnju od 3,5 km - cijena 70 eura!?


Kako se primiče sezona, tako su sve izraženiji i problemi s kojima se nose, i domaći i turisti. Ovog puta, riječ je o cijenama taksi usluga. Naime, stiglo nam je ljutito pismo jednog od turista na temu cijene vožnje jedne taksi službe.


U ovom slučaju, vožnja na relaciji od 3,5 km stajala je 70 eura, što je prema njegovim riječima, suluda cifra za tu udaljenost. Cifra je uredno bila zabilježena na taksimetru, no sve je završilo verbalnim okršajem jer su gosti odbili platiti puni iznos. Turisti navode da su zvali i policiju, međutim, zasad nismo dobili potvrdu Policijske uprave Zadar o zabilježenom incidentu. No, pritužbama na cijene ovdje nije kraj jer nam je pristigla još jedna ogorčena reakcija, samo jedan dan nakon spomenutog slučaja. Ista taksi služba, isti iznos od 70 eura.


Pravila, a ne pljačka


Da nepravilnosti i potrebe za promjenama u taksi prijevozu itekako ima, potvrdio nam je Ivan Bulat, potpredsjednik Udruge taksista Zadar i član Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Zadar, nakon što smo ga upitali za komentar ove situacije. Prema njegovu mišljenju, ova cifra možda nije moralna, ali je problem taj što je – legalna.




– Naplaćena je 70 eura zato što je i sam start toliko. Što se tiče zakona, ispravno je, ali moralno nije. Ta tarifa je u taksimetru, cjeniku, ovjerena, baždarena i zakonski je ne može nitko osporiti. Zbog takvih naplata, svi ostali smo na lošem glasu… Upravo zato je potrebno da se pitanje taksi prijevoza uredi, naglašava Bulat te ističe da su Udruga taksista Zadar i gradski Ceh prijevoznika izradili dokument kojeg su predstavili na sastanku u Ministarstvu prometa, u nadi da će se pronaći rješenje postojećih problema.


Inače, u ožujku, Udruga taksista Zadar upriličila je mirni prosvjed taksista. Razlog održavanja njihovog prosvjeda je situacija koja već godinama vlada u hrvatskom sektoru taksija, uključujući platforme Uber i Bolt.


– Ovakve naplate nekolicine koja radi što hoće, nažalost, zakonski su ispravne. Ovo sve se može brzo riješiti, upozoravali smo, ali očito se nema volje… Neki red se mora uvesti, da pravila budu jasna za sve, pa onda nema ni pljačke. Dogodine dolazi kartica vozača, a onaj tko nema karticu, nema ni dobar ugled, ističe potpredsjednik Udruge taksista Zadar kojeg smo upitali koji su prvi koraci ka uređenju taksi prijevoza.


Ivan Bulat


Bježi se od inspekcije


– Mora biti cijena, po kilometru, između minimalnog od 2 pa do maksimalnog od 5 eura. Sad doduše, opet ovisi radi li se o kombiju ili malom vozilu, troškovima amortizacije i zaposlenika, tu je i prtljaga, blagdan, nedjelja… Mora biti neki parametar starta ili pet kilometara fiksna cijena. Dakle, da bismo postigli fiksnu cijenu, uz ostale čimbenike treba nam start i cijena kilometra, ali to se mora donijeti na razini države, pa da se okvirno odredi minimalna i maksimalna cijena na temelju koje će jedinice lokalne uprave odrediti svoje cijene. Ne može biti ista cijena u Zadru i Zagrebu. Na primjer, u Zadru vozite do Dikla i vraćate se prazni u 99 % slučajeva, dok u Zagrebu niste nikad prazni, kazao nam je Bulat upozoravajući na to da je također potrebno da se ograniči područje rada na županiju.


– Tražimo i uvođenje županijskih dozvola i teritorijalne nadležnosti, kako bi taksisti dobivali dozvolu za rad u samo jednoj županiji, čime će se poboljšati rad inspekcija i postići veća kontrola. Da su inspekcije svaki dan u gradu, mi pošteni bismo svaki dan mogli raditi jer kad inspekcija dođe onda 50 % vozača nestane s ceste. Kad bi se uvela županijska dozvola, automatski bi se vidjelo koliki je broj vozača na tom području. Treba se dakle, utvrditi cijena i ograničiti teren na kojem se radi, kao i zapošljavanje ljudi koji ne znaju hrvatski jezik. Također, ovo nije deficitarno zanimanje i ne trebaju nam strani vozači, napomenuo je Bulat.