Foto: Mislav Klanac
Moderni trendovi u turizmu diktiraju sve bliži kontakt posjetitelja s njegovom destinacijom, kako kroz običaje i povijest, tako i hranu i svakodnevicu njegovih domaćina. Upravo su gastronomske delicije prepoznate u našoj regiji. Od pršuta, vina, sira i maslinova ulja, do raznih džemova, ribljih prerađevina i prirodnih kozmetičkih proizvoda, sve je to objedinjeno u novoj brošuri Turističke zajednice Zadarske županije »Welcome taste & buy«, koja promovira filozofiju »od polja do stola« i predstavlja proizvođače i turističke djelatnike koji svoje proizvode turistima nude upravo na svom pragu – u sklopu kušaonica, konoba i OPG-a. Njih 20 tako sada ima priliku bolje se predstaviti potencijalnim klijentima i u prvi plan staviti upravo proizvode svog truda. Oni su se okupili na panel raspravi o ovom novom turističkom proizvodu, koji se savršeno uklopio o ovogodišnju temu 4. Dana gastronomije i vina Zadarske županije »Trendovi u interpretaciji lokalne gastro baštine«.
Ono što savršeno nadopunjava ovu raspravu je i povezanost turizma i poljoprivrede. Ono što sve naše uspješne poljoprivrednike i OPG-ovce povezuje, to je da žive od svoje zemlje i za nju. Ona je osnova njihova uspjeha i razlog zašto su upravo u turizmu našli savršenog partnera u oplemenjivanju svoje obiteljske tradicije. Upravo su se toga dotaknuli panelisti Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e, Slavija Jačan Obratov, direktorica Razvoja brenda i turističkih proizvoda Hrvatske turističke zajednice i Daniel Segarić, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu, ribarstvo i EU fondove Zadarske županije, koji su razgovarali o ključnim poveznicama između uspješne turističke i poljoprivredne industrije.
Autohtoni proizvodi
Održivi turizam uvelike ovisi o novim turističkim proizvodima, no samo onima koji su autentični, zanimljivi. Uspješno spajanje modernih potreba turista i starinskog štiha još uvijek postoji u našim selima.
– Već devet godina gradimo svoju uspješnu priču u Gračacu, a našu smo obiteljsku strast prema turizmu i agronomiji odlučili početi upravo u Lici, tom ponekad zaboravljenom biseru Lijepe Naše. Naše je imanje danas reprezentativno, biser Like, dokaz da lička sela žive i da u njima itekako žive radišni ljudi koji su spremni pratiti nas na našem putu, kazao je Krešimir Budiša, koji stoji iza imanja »Sokol – Feel Good Estate« iz Gračaca, poručivši kako proizvodi prirodne sokove, a imaju i vlastitu destileriju za rakije i likere.
– Imamo pet hektara voćnjaka, osnova je to naše proizvodne industrije, a nudimo i smještaj te prehranu, kako bi gosti kod nas mogli ostati više dana. Dokaz je to da more nije jedini privlačni faktor u turizmu, istaknuo je Budiša, dok Doris Ćusa, mlada nasljednica OPG-a »Lolina vatrenica« iz Šopota nastavlja dugogodišnju ugostiteljsku tradiciju. Ćuse sve rade sami, dugi niz godina prodaju magareće mlijeko, revitalizirali su prisnac, gostima nude samo prirodno i domaće. Simbol otoka Pašmana svakako je obitelj Matulić, poznata po proizvodnji delikatesa i prirodne kozmetike s više od desetljeća tradicije. Predstavnik ribara, Kaljanin Marko Kolega, iz ribarskog obrta »Moćun« poznat je po svoje četiri linije proizvoda, koje plasira diljem Hrvatske, u mnoge ugostiteljske objekte.
– Nagovoriti nekoga da umjesto u Zadar dođe u Liku ili Ravne kotare nije nimalo lak posao. Zadovoljni smo domaćim gostima i oni nas prepoznaju, dok se stranim gostima trudimo pristupiti na drugačiji način, što prvenstveno želimo postići sudjelovanjem u ovom projektu, rezimirao je Budiša, dok je Ćusa istaknula kako je vidljivost najveći problem, jer kako reče, ne mogu istovremeno biti u polju, u staji i za računalom.
»Prokletstvo«
S druge su se pak strane, našli oni koji kroje politike u sektoru turizma i poljoprivrede, olakšavajući tako ili pak otežavajući ostvarenje ideja i ciljeva koje imaju sudionici projekta »Welcome taste & buy«.
Segarić je kazao kako je Zadarska županija prepoznata po svojoj ekološkoj proizvodnji visoke razine, a Slavija Jačan Obratov, govoreći o popularnosti poljoprivrede kao izvora novih turističkih proizvoda naglasila je kako HTZ Hrvatsku promovira kao zemlju autentične gastronomije u kojoj je vrlo kratak put od polja do stola s ekološkim potpisom.
– Poruka je to da je gastronomija samo srce naše turističke ponude. Mjesto je to koje spaja sve proizvode neke regije, koji se potom plasiraju na stolove turistima, dodala je Jačan Obratov dok je Fain naglasio kako je »prokletstvo« naše pozicije upravo je raznovrsnost ponude.
– Gastromonija se svakako mora koristiti kao turistički doživljaj, gosta treba odvesti na punkt gdje je proizvodnja autentično iskustvo, istaknula je Jačan Obratov, dok je Fain upozorio kako su višnja maraska i njezini proizvodi još uvijek nedovoljno iskorišteni aduti.
najnovije
najčitanije
Zadar
GRADSKO VIJEĆE
NIŠTA NOVA Nikad veći proračun za 2025. godinu, čini se, ipak neće biti usvojen
Crna Kronika
NESREĆA
Jedna osoba poginula u urušavanju hale u Šibeniku
Plodovi zemlje i mora
O TOME SE GOVORI
Kulinarska mašta nema kraja na adventskim sajmovima
Ostali sportovi
BK ARES
BOKSOM PROTIV NASILJA Održano šest besplatnih trening seminara tijekom 2024. godine
Plodovi zemlje i mora
ZIMSKE KULTURE
Neka povrća mogu se uzgajati u plasteniku bez grijanja
Zadar
ŽIVOT BEZ GRANICA
Jurica Milin, osoba s Down sindromom, uspješno ruši barijere i ostvaruje svoje snove
Kultura
VELIKI KONCERT U HNK ZADAR
Klapa Anima Maris vraća se na velika vrata: “Kada nam netko priđe i podijeli svoj dojam, tada znamo da…”
Županija
pitanje zaštite
RAT NA OTOKU Simbol čipke kao kamen razdora Pažana i Novaljaca
Zadar
sigurnosne mjere
Policija snima utakmicu Zadra i srpske momčadi
Crna Kronika
opirao se uhićenju