
Foto: LUKA JELIČIĆ
Javni prijevoz generalno ima, ili bi trebao imati, ključnu ulogu u svakodnevnom životu građana, povezujući gradske četvrti, okolna naselja i važne javne ustanove. Osim što je neophodan za svakodnevne aktivnosti stanovnika, doprinosi smanjenju prometnih gužvi, očuvanju okoliša i poboljšanju kvalitete života u cijelom gradu.
Nastojanja svih jedinica lokalne samouprave, u skladu sa sve zastupljenijim zelenim i održivim politikama, upravo su poticanje građana da što više koriste javni prijevoz, a u Zadru bi se takve (nove) navike građana ponajprije odrazile na često nesnosne prometne gužve.
Broj putnika
Baš zato, s direktorom Liburnije Edvinom Šimunovom analizirali smo ključne aspekte poslovanja tvrtke tijekom prošle godine, osvrćući se na izazove i postignuća u javnom prijevozu. Provjerili smo broj prevezenih putnika, financijske učinke prodaje karata te utjecaj modernizacije kroz uvođenje elektroničkog sustava. Također, istražili smo i potencijal za proširenje linija temeljem potražnje, trenutne izazove vezane uz radnu snagu i kako tvrtka planira odgovoriti na poteškoće uzrokovane ponovnom blokadom gradskog proračuna.
Najprije, u Liburniji procjenjuju da su u 2023. godini prevezli 4.783.000 putnika, dok broj prevezenih putnika u 2024. iznosi 3.699.000. Šimunov napominje da je uvođenje elektroničnog sustava prodaje karata omogućilo precizno praćenje broja prevezenih putnika.
– Nakon uvođenja elektroničkog sustava, odmah su uočeni pozitivni efekti što je rezultiralo povećanjem prihoda od karata kupljenih u autobusu za oko šest posto na godišnjem nivou. Prihodi od prodaje karata, uključujući ugovorene i posebne vožnje, u 2024. godini iznose 5.232.950,96 eura, a u 2023. godini iznosili su 4.872.175,89 eura, odnosno povećani su za 7,4 %, govori Šimunov.
Radna snaga
S obzirom na poboljšanje poslovanja, nameće se pitanje razmišlja li se, temeljem broja putnika, o uvođenju novih linija.
– O tome ćemo svakako razmišljati u skoroj budućnosti, ali ne prije dovršetka velikog broja građevinskih radova na cestovnoj infrastrukturi koja je preduvjet za normalno odvijanje prometa, odgovara direktor Šimunov.
Sve se gradske i ostale firme suočavaju s izazovima osiguravanja dostatne radne snage, no u Liburniji je situacija trenutno povoljnija zbog zimskog razdoblja rada, zapošljavanja novih ljudi, dijelom i stranaca.
Na koncu, neophodno je napomenuti kako se blokada gradskog proračuna, već treća u nizu, vrlo negativno odražava na funkcioniranje ove tvrtke.
– Posebno se negativno odražava s obzirom na okolnost da su krajem godine donesene dvije odluke čije će provođenje dodatno smanjiti prihode. Radi se o pravu na besplatni gradski prijevoz svih umirovljenika i osoba starijih od 65 godina koji ne ostvaruju pravo na mirovinu i određivanju povlaštene cijene pokaza za gradski prijevoz srednjoškolaca u visini od 50 % iznosa pune cijene, ističe Šimunov.
Zaključno, modernizacija, poput uvođenja elektroničkog sustava, pozitivno se odrazila na učinkovitost i financijske rezultate, no istovremeno napredak usporavaju izazovi zbog opetovane blokade gradskog proračuna.
najnovije
najčitanije
Svijet
NIZ PROBLEMA
Duga povijest zdravstvenih problema pape Franje
Tenis
TENISKI REZULTATI
Pobjeda Dodiga i Bhambrija, Đoković i Verdasco također u četvrtfinalu
Svijet
NJEMAČKI KANCELAR
Scholz na pariškom sastanku: EU i SAD ne smiju biti podijeljeni u pregovorima
Nogomet
londonski klub
Arsenal kažnjen sa 65.000 funta
Hrvatska
NAJVAŽNIJI ISPIT
Državnu maturu prijavilo 28.370 pristupnika
Zadar
lokalni izbori
ANKETA Koga vidite kao sljedećeg gradonačelnika Zadra?
Scena
ZADAR TUGUJE
Članovi SMF-a o iznenadnoj smrti zadarskog producenta Ivana Grancarića
Županija
Iza ponoći
Umjeren potres pogodio područje oko Nacionalnog parka Paklenica
Zadar
BEZ PANIKE
Zadarski boksački trener Nikola Marketin o samoobrani: ‘Jako je važno istaknuti da samoobrana…’
Hrvatska
TUŽNA OBLJETNICA