Četvrtak, 16. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

BORBA ZA KLIJENTE

Napadni taksisti na zadarskom kolodvoru stvaraju lošu sliku o gradu

Autor: Matea Guzalić

02.08.2023. 08:33
Napadni taksisti na zadarskom kolodvoru stvaraju lošu sliku o gradu

Foto: Arif Sitnica



Već dugi niz godina Autobusni kolodvor Zadar suočava se s neugodnim problemom napadnog i pomalo agresivnog ponašanja taksista prema putnicima. Naime, umjesto da strpljivo čekaju da im klijenti same pristupe na stajalištu na Kolodvoru za ovu uslužnu djelatnost, čim se otvore vrata nekog pristiglog autobusa određen broj taksista putnike već pri njihovu silasku niz stepenište bombardira pitanjima trebaju li prijevoz taksijem.


Ovakvo neugodno ponašanje određenih taksista posebno je problematično za strane goste kojima je to često prvi susret sa Zadrom, a takvo iskustvo im zasigurno ostavlja loš dojam o samom gradu.


Kako bismo bolje razumjeli ovu situaciju, otišli smo na zadarski Kolodvor i proučili kako točno izgleda ovaj problem koji se ponavlja iz dana u dan. Na peronima smo zatekli desetak taksista koji su čekali dolazak autobusa, spremni da se natječu za putnike čim kroče iz vozila, a nažalost nitko od njih nije htio dati izjavu.




Bitno je, dakako, naglasiti da na ovom kolodvoru postoji dio taksista koji agresivno ne presreću putnike, već mirno čekaju klijente da im samostalno priđu.


Šimunov prozvao Grad Zadar


Predrag Šimunov, predstavnik Nezavisnog sindikata vozača taksija u Zadru, smatra da je za ovaj problem kriv Grad Zadar koji ništa ne poduzima.



– Krivnja je na Gradu Zadru koji dozvoljava ovo. Čak devedeset posto taksista radi na crno, ili ih gazda prijavi na četiri sata, a oni rade po četrnaest ili petnaest sati. Na Autobusnom kolodvoru petnaestak taksista odmah naleti na posjetitelje čim izađu iz busa, ljudima je to neugodno, toga nema nigdje osim u Zadru.


Pa to je sramota za turizam i Porezna uprava bi trebala to riješiti. Ako ja ovo prijavim policiji, onda oni mene kazne jer narušavam red i mir. Supruga jednog od taksista koji radi na stajalištu na Autobusnom kolodvoru i to već više od deset godina, zaposlena je u Poreznoj upravi i uvijek mu javi kad će inspekcija doći.


Grad zna za sve, ali se prave ludi. Ako ovakvo ponašanje taksista prema putnicima traje već deset godina, a ne tri dana, jasno je da Gradu to odgovara, objasnio je Šimunov, dok je Marko Baradić, voditelj Autobusnog kolodvora Zadar, istaknuo da je Liburnija napravila sve što je mogla oko ovog problema.


– Dolaskom svake turističke sezone svjedoci smo nedoličnog ponašanja pojedinaca koji obavljaju taksi usluge na AK-u Zadar. Naime, pojedinci na krajnje nepristojan način vrebaju putnike i time oni automatski dobivaju loš dojam o nama kao domaćinima i stanovnicima grada, jer dio putnika nakon što iziđe iz autobusa prvi kontakt ostvari s taksistima.


Liburnija je poduzela sve što je u našoj moći da zaštitimo putnike. Poslali smo dopise s fotodokumentacijom Prometnoj policiji i Komunalnom redarstvu.



Predstavnici ovih službi izlaze na teren koliko je moguće, a mi kao tvrtka tu ne možemo provoditi previše pritiska jer je svima jasno da je u tijeku turistička sezona i da ove službe imaju intervencije na sve strane, izjavio je Baradić te naglasio još jedan velik problem povezan s taksistima.


Nedozvoljeno parkiranje taksista


– Još jedan gorući problem je taj da gotovo svi taksisti nedozvoljeno parkiraju automobile i zatvaraju slobodan izlaz autobusa s Kolodvora. Naime, svi su parkirani u prometnoj traci koja služi za izlaz vozila s Kolodvora, tako da su autobusi prilikom izlaska primorani voziti u krivom smjeru kako bi zaobišli taksi vozila i uključili se u promet.


Do sada je bilo nekoliko manjih sudara, nasreću samo s materijalnom štetom, nadamo se da će tako i ostati te da neće doći do ozbiljnijih povreda naših vozača i putnika, zaključio je Baradić.


Dakle, napadno ponašanje taksista prema putnicima na Autobusnom kolodvoru Zadar predstavlja dugotrajan problem koji zahtijeva odlučne korake inspekcije, policije i gradske vlasti kako bi se osiguralo ugodno i sigurno iskustvo za sve posjetitelje našeg grada.