Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

"PROGRAM ZDRASTVENE NJEGE"

Na stručnoj praksi, buduće medicinske sestre doživjele kako je "biti u mraku"

Autor: Alen Plahinek

08.12.2022. 21:38
Na stručnoj praksi, buduće medicinske sestre doživjele kako je

Foto: Medicinska škola Ante Kuzmanića



U sklopu programa Erasmus+, Medicinska škola Ante Kuzmanića Zadar, realizirala je projekt pod nazivom “Program zdravstvene njege”. U ovom je projektu 13 učenika ove zadarske škole, dva tjedna na stručnoj praksi provelo u Centru za slabovidne i slijepe osobe u Škofja Loki, u Sloveniji, gdje su kroz razna predavanja i radionice učili kako se slijepe i slabovidne osobe snalaze u svakodnevnom životu te kako je potrebno raditi s njima.


Za ovaj projekt, Škola je dobila bespovratnu financijsku potporu. S učenicima u pratnji su bile i nastavnice Sanja Šore i Petra Karaga.


– Ono što je bilo odlučujuće da naš projekt prođe na natječaju je upravo bila edukacija i poučavanje naših učenika za rad i skrb za slijepe i slabovidne osobe. U našem okruženju nemamo ustanove u kojima bi se mogla obavljati takva vrsta stručne prakse, stoga smo išli u Sloveniju. Naš je glavni cilj bio steći znanja i vještine koje će naši učenici moći prenositi kasnije i drugim učenicima u školi, kako bi se znali ponašati u okruženju u kojem žive osobe sa sljepoćom.




Centar u Škofja Loki u kojem smo bili namijenjen je prvenstveno za skrb osoba s oštećenjem vida i imaju prostore koji su prilagođeni njima te tiflotehnička pomagala. To su pomagala koje pomažu osobama s oštećenjem vida da se što bolje snađu u okolini i postignu što višu razinu samostalnosti, kazala je profesorica Sanja Šore te nastavila kako su učenici tamo imali odličnu mentoricu.


– Mentorica je bila Denise Kamnar, koja je radni i okupacijski terapeut i prošla je sve edukacije za rad sa slijepim i slabovidnim osobama. Učenici su upoznali sve vrste tiflotehničkih pomagala, učili su vođenje osoba sa sljepoćom i snalaženje u prostoru. Isto tako, kako bi što bolje spoznali kako se osobe sa sljepoćom osjećaju, mentorica Kamnar je svima stavila poveze preko očiju i morali su se kretati tako “u mraku”.


Moram spomenuti kako je mentorica Kamnar pripovijedala da su tijekom njezine edukacije ona i njene kolege boravili četrnaest dana u jednoj kući s povescima na očima, kako bi kasnije, s potpunim razumijevanjem, mogli prići i pristupiti radu s takvim osobama,otkriva Šore te dodaje kako su učenici iznimno zadovoljni ovim projektom.


Priručnik u izradi


– Projekt smatramo izuzetno uspješnim, po svim ishodima učenja i sada smo polako započeli s pisanjem jednog Priručnika o ovoj temi, koji će se kada bude gotov dati na korištenje svim školama koji budu zainteresirani za njega. Na ovoj praksi sudjelovali su učenici 4. i 5. razreda.


Odlučili smo se na mješoviti izbor učenika, kako bi diseminaciju rezultata učenici 5.-ih razreda raditi u svojim razredima, a četvrtaši će to moći i ove i sljedeće godine upotrijebiti stečeno znanje na svojim obveznim praksama.


Rađeno je i istraživanje u Općoj bolnici Zadar, na koje smo se i pozvali, gdje je utvrđeno kako medicinskim sestrama zaista nedostaje znanja kada je u pitanju rad sa slijepim i slabovidnim osobama. Ovo je naš doprinos, da se buduće medicinske sestre već sada, u školi, upoznaju u izvornoj stvarnosti u jednoj takvoj specijaliziranoj ustanovi za skrb slijepih i slabovidnih osoba.


Imamo i plan na početkom sljedećeg polugodišta napraviti ovakve radionice i za učenike prvih i drugih razreda, kako bi se već i najmlađi učenici upoznali s problematikom i načinom rada s tim osobama, objašnjava Šore.